הכי טובים בחינוך: הישג גדול למערכת החינוך בנתניה, שהוכרזה כזוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ"ג

מערכת החינוך בנתניה הוכרזה אתמול כזוכת פרס החינוך הארצי - הפרס היוקרתי ביותר שמעניק משרד החינוך כשבין הקריטריונים שנבחנו: תוכניות לרווחת התלמידים, פיתוח יוזמות ותוכניות לקידום זהות ישראלית ולקידום מעורבות חברתית ואזרחית

הישג למערכת החינוך של נתניה: אמש הוכרזה נתניה כזוכת פרס החינוך הארצי לשנת הלימודים תשפ"ג!
מדובר בפרס החינוך היוקרתי ביותר שמעניק משרד החינוך לרשויות השונות על השקעה, חדשנות, טיפוח ערכים והישגים, קידום יוזמות ותוכניות לרווחת תלמידי הרשות. בין הקריטריונים שנבחנו במערכת החינוך בנתניה נמנים: פיתוח יוזמות ותוכניות לקידום זהות ישראלית ולקידום מעורבות חברתית ואזרחית.
כידוע, נתניה מהווה פסיפס אנושי מיוחד ורגיש של תושבים ממגוון הקבוצות בחברה הישראלית: בנתניה חיים יחדיו חילוניים, דתיים וחרדים, עולים חדשים וותיקים, אוכלוסיה הטרוגנית מבחינה כלכלית ופוליטית, כאשר מערכת החינוך בעיר מובילה חיים פדגוגיים משותפים בין המגזרים השונים ובהתייחסות לכלל הגילאים מגיל הגן ועד לכיתה יב'.
במסגרת זו נבנתה במנהל החינוך תוכנית עירונית ספירלית לקידום הזהות היהודית הישראלית הנלמדת בכל שכבות הגיל והמקבלת מימד של שיא בשבוע ישראלי. תלמידים מתחבטים בשאלות מהותיות של חיים משותפים בין דתיים לחילוניים, בין עולים חדשים לוותיקים, לומדים על מהות הדמוקרטיה ועל הכללים לשמירתה.
מימד נוסף אשר הוצג לחברי ועדת הפרס הינו טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק חוסנם של התלמידים ותחושת השייכות באמצעות למידה רגשית וחברתית –  SEL  לקידום סובלנות, הכלה, השתלבות ומניעת נשירה.
יש לציין כי תוכנית החוסן נכנסה לכל המערך החינוכי בעיר מגני הילדים ועד גיל 21, כאשר כלל צוותי החינוך עברו ועוברים הכשרה כמנחים לתוכנית, על מנת שיוכלו להעביר את התוכנית בכיתות וכן להרחיבה לקבוצות הורים המעוניינים בכך.
"כמערכת חינוך הטרוגנית", מציינת אתי דהן, ראש מנהל החינוך, "אנו רואים בערך ההשכלה ערך חשוב ומחויבים לכל תלמיד ותלמידה. המערך המסייע הניתן על ידי הרשות ללא תשלום לטובת תלמידי העיר הינו רחב במיוחד וכולל שלל תוכניות ומענים החל מגיל הגן ועד לכיתות העל יסודי – שעות ראש עיר, שעות תגבור, תומכות למידה, מתרגלים, שעות העשרה ועוד. המערך המסייע מאפשר למורים לתת לתלמידים את ההכנה המלאה להתמודדות עם מקצועות יסוד ביסודי: קריאה, כתיבה, שפה אנגלית, מקצועות העשרה ועד להצלחה בבחינות הבגרות (זכאות ואיכות התעודה) באמצעות סטטוס בגרויות אישי ובניית תוכנית אישית לכל נערה ונער בשכבה י"ב. אנו מתקצבים גם הכנה לשאלוני בגרות למגזר החרדי; שאלוני בגרות עולים ומיצוי זכויות עולים ותיקים; תגבורים ייעודיים לישראלים יוצאי הקהילה  האתיופית ולנערות וכל זאת בחינם(!) כדי לאפשר חינוך עירוני תוספתי לכל. כמו כן, העיר נתניה משקיעה רבות בתלמידים מחוננים, מוכשרים ומצטיינים ומעבר לתוכניות משרד החינוך המוצעות לתלמידים הנמצאים ב-2% עד 5% מהאוכלוסיה, ניתן מענה ל-13.4% מהאוכלוסייה".
תהליך נוסף שקודם במערכת החינוך הינו תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי בין מגוון מסגרות החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית התורמות למוביליות חברתית וחברה שוויונית והוגנת.
מדובר במדיניות חינוכית-ערכית הרואה את המסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות כמערכת רציפה אחת שהילדים פועלים בה 24/7 לרבות שילוב פעילות תנועות וארגוני הנוער בשטח בית הספר, הכנה לצה"ל, הפעלת ליגת כדורגל, מסגרות מצויינות מגוונות בשעות אחר הצהריים המציעות רצף לימודי איכותי למעוניינים בכך, מעורבות ותעודת בגרות חברתית ועוד.
כמו כן, נעשה מאמץ לטיפוח מעורבות הורים וקהילה, שותפויות וצוותי חינוך לקידום מערכת החינוך.
בתחום ההישגים – נעשות פעולות לקידום למידה מצמיחה המעניקה ללומדים ערכים, ידע ומיומנויות לשגשוג במציאות משתנה. תוכנית ברוח זו מופעלת במסגרת בתי ספר מאיצי האנגלית.
יש לציין כי התוכניות לקידום ההישגים הלימודיים הביאה, בין היתר, לעלייה עקבית באחוזי הזכאות לבגרות שטיפסו והגיעו לממוצע של  86.3 בהשוואה לממוצע הארצי העומד על 73%  בלבד.
עוד בקריטריונים שנבחנו : חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי לקידום ההוראה תוך גמישות ניהולית תקציבית, ביצוע יוזמות עירוניות לקידום החינוך המדעי, הטכנולוגי והמקצועי, קידום חינוך איכותי במערכת החינוך הקדם-יסודי במסגרתו הקימה  העירייה, בין היתר, מרכז הוליסטי לגיל הרך המסובסד על ידה.
כמו כן – נבנה מנגנון עקבי וסדור של תמיכה עירונית במוסדות החינוך במצבי חירום (בריאותי, בטחוני) וכיום נחשבת נתניה לעיר חלוצה בכניסת התוכנית הלאומית למניעת אובדנות, בשותפות הדוקה של שירותי השירות הפסיכולוגי, הייעוץ, הבריאות והרווחה. מעבר לכך נתניה גם חלוצה בכניסת  תוכנית "בוחרים בחיים ", תוכנית למניעת אובדנות לקידום שיח רגשי ייעודי עם תלמידים בנושא, במסגרתה כלל יועצות העיר עברו ועוברות הכשרה מרוכזת בנושא, על מנת לקבל כלים לשיח עם תלמידים.
החוזק העיקרי של מערכת החינוך בנתניה בא לידי ביטוי בתהליכי הפיתוח והחדשנות הפדגוגיים שהעיר קידמה במהלך השנים האחרונות.
העיר נתניה מהווה מודל לערים אחרות ולצוותים חינוכיים בתחומי החינוך הטכנולוגי, הקיימות והסביבה, בתחום המנהיגות ובתחום הרגשי-חברתי-ערכי.
מנהלת המחוז, חיה שיטאי ברכה על הזכייה ואמרה: "הפרס ניתן לעיר על העשייה החינוכית הענפה המתרחשת בעיר לאורך כל שעות היממה. העיר מובילה תפיסה רב תרבותית, התורמת לעיצוב זהות אישית ולוקלית. מקדמת חדשנות, תוך הקמת סביבות חינוכיות המותאמות למאה ה – 21 ותכניות לקידום הזהות הישראלית. מקפידה על מתן מענה מותאם ורלוונטי לכלל התלמידים. מקדמת תפיסה של מצוינות עירונית ואישית."
צילום: עיריית נתניה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות