מצפצפים על הסטודנטים במכללת רופין? כך בן לילה גילו סטודנטים במכללה שמחירי החניות במקום התייקרו במאות אחוזים. "האם מחירי האספלט עלו?" שואלים התלמידים בכעס

סטודנטים במרכז האקדמי רופין גילו שבין לילה מחירי החניה במקום נסקו וקפצו במאות אחוזים. "סטודנטים רבים חיים מהלוואות כדי לשרוד ובמקום לעזור, המכללה באה ובצורה צינית נותנת לנו מכה קשה". אז איך במכללה מסבירים התייקרות כזאת עבור סטודנטים רבים, שרק עם רכב ניתן להגיע למכללה?

יוקר המחיה הפך לנושא הבוער בכל משק בית ונוגע לכל אזרח ותושב. בין היתר, הסטודנטים הם מגזר שמרגיש בצורה היותר משמעותית את יוקר המחיה שהולך ומאמיר, אם במחירי שכר הדירה, אם בעלויות המחייה ומחיר הלימודים.

סטודנטים של מכללת רופין בשרון גילו שהמכללה, במקום למצוא דרכים להקל עליהם, בן לילה באופן שרירותי וללא כל הודעה מראש החליטה להעלות במאטת אחוזים את עלות החניה לסטודנטים במקום.

מאחר ומדובר במכללה הממוקמת באזור שאין אליו גישה ברכבת וקווי האוטובוסים מעטים ותדירותם נמוכה, סטודנטים רבים נאלצים להגיע עם רכבם.

וכך, לתדהמת הסטודנטים מסתבר שעם פתיחת השנה האוניברסיטאית בימים אלו, במכללה החליטו להוציא כסף מסטודנטים שלמעשה אין להם ברירה אלא לשלם התייקרות של מאות אחוזים בעלות מנוי לחניה.

כך מספרת עדן, סטודנטית במכללה: "יש לנו במכחלת רופין חניון סטודנטים אחד ויחיד להחנות בו את הרכבים שלנו במהלך יום לימודים. ההסדר עם החניון היה לקנות כרטיסיית כניסות עם מחיר תלוי כניסות (יותר כניסות- פחות לכניסה).
100 כניסות- 430 שקל
75 כניסות- 330 שקל
ככה שבממוצע לכניסה התשלום היה 4.4 שקל.
אלא שעכשיו, החניון החליט לשנות את כל המחירון:
מנוי חודשי 162 שקל
מנוי ל-5 חודשים 608 שקל

לא קיבלנו הודעה מראש על עליית מחירים וכבר חודש לפני תחילת הלימודים חסמו לכולנו את האפשרות לקנות את הכרטיסיות בהסדר הישן והשאירו אותנו בלי ברירות.
הכל כי אנחנו לקוחות שבויים.

מיותר לציין שמנוי לחודש לחניון כאן מיותר. סטודנטים לומדים 3-4 פעמים בשבוע ככה שבממוצע הכניסה עולה 11.5 שקל
עלייה של יותר מ250%!! בעוד לרוב הסטודנטים שמגיעים 3 פעמים בשבוע מדובר על עלייה של 400%.
שלא נדבר על תקופות מבחנים בה אנו מגיעים 5 פעמים בחודש.
ומה לגבי שישי שבת? הרי מנוי כולל גם 8 ימים בחודש שבטוח לא מנוצלים.
ומה לגבי ימים שאין מקום בחניה? החניון לא מספיק גדול בשביל לאכלס את כלל הסטודנטים, יש ימים שאין כניסה לחניון כי הוא מלא, אז מבחינת ״מנוי״ שנשלם מתבזבז לו עוד יום ששילמנו עליו ולא קיבלנו תמורה!

"יכולים להבין שמעלים את המחיר לכניסות באחוז מסויים, אבל להפוך אותו למנוי לא אפשרי ולא ריאלי לסטודנטים, שחלקם כדי לשרוד את התואר לוקחים הלוואות זה פשוט ניצול של סטונדטים שאין להם אלטרנטיבה אחרת.
מכללת רופין נמצאת על כביש 4, אין כאן תחנת רכבת, מספר מצומצם של קווי אוטובוס והדרך האפשרית והנוחה ביותר היא להגיע באוטו. אם לא נחנה בחניון אין איפה להחנות פה באיזור כי בכל איזור אחר מקבלים קנסות".

תגובת מכללת רופין: "חניון המרכז האקדמי רופין ומדרשת רופין, מופעל על ידי זכיין חיצוני. מחירי החניה בחניון לא עודכנו ב7 השנים האחרונות, ושיעורם נמוך משמעותית מהנהוג באזור המרכז ו/או בהשוואה למוסדות דומים.
הנהלת המרכז האקדמי רופין יחד עם יו"ר אגודת הסטודנטים, ניהלו למול הזכיין הפרטי המפעיל את החניון, משא ומתן שארך מספר חודשים, על מנת למזער את שיעור העלייה הצפויה, ובכדי להשיג עבור הסטודנטים.יות, חניה במחירים ההגונים ביותר.
מחירי החניה החדשים מציעים לסטודנטים.יות, לראשונה, אפשרות לרכישת מנוי שנתי ללא מגבלת כניסות, במקום כרטיסיות לשימוש שוטף.
מחיר המנוי השנתי החדש – 7.5 ש"ח ₪ לכניסה במקום 4.5 ₪ לכניסה בממוצע – המחיר משקף עלייה סבירה בהתחשב בתקופת הזמן הארוכה בהם המחירים עמדו, לרבות תקופת הקורונה.
הישג נוסף – הוא קיבוע המחיר ל5 השנים הקרובות.
סטודנט.ית המתחיל את לימודיו בתשפ"ג ישלם את אותו המחיר עד לסיום תוארו ועוד. באוירת האינפלציה ועליות המחירים הצפויות בהמשך, דומה שזהו הישג משמעותי.
על מנת להתמודד עם גדילה מתמשכת במספר הסטודנטים הלומדים בקמפוס רופין ושוהים במתחם המעונות החדש, הנהלת המרכז האקדמי והאגודה, התנו, את עליית המחירים
בהגדלת שטח החניון המוצע לסטודנטים. כתוצאה מכך, התחייב הזכיין על הכשרת כ- 400 חניות נוספות (כ-40%!), ועל שיפור שירותי החנייה באמצעות הוספת שומרים ומצלמות במתחם.
כרטיסיות ישנות שנרכשו בשנים עברו, יכובדו על ידי הזכיין עד לסיומן.
אנחנו מאחלים לאלפי הסטודנטים.יות שלנו, חזרה לשגרה נעימה ושנת לימודים פורייה".

 

צילום: פייסבוק רופין

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות