"ראש עיריית כפר יונה הפקירה את מפעל הרובוטיקה שהביא הישגים וכבוד למערכת החינוך. היא הורסת פרויקט של שנים", כך טוען מדריך בכיר לשעבר בפרויקט

ככה נוהגת ראש עיריית כפר יונה והעירייה כלפי פרויקט הרובוטיקה ב"איש שלום", שבעבר הביא למערכת החינוך בעיר לפרסים והישגים רבים. "גברת כחלון רק יודעת לדבר ולהבטיח ובינתיים המפעל הזה הולך ושוקע"

כיתות הרובוטיקה בכפר יונה שהחלו לפעול בבית הספר התיכון היחיד בעיר "איש שלום" עוד לפני מספר שנים קצרו הישגים רבים ופרסים בינלאומיים וארציים והביאו כבוד גדול למערכת החינוך בעיר ולבית הספר "איש שלום". מדובר היה בכיתות שתלמידים רבים שאפו להגיע וללמוד בהן והיו במסגרת תכניות המעודדות למצוינות.

בוגרים שונים שהשתתפו בכיתות אלו שהשתתפו בתחרויות הבינלאומיות FIRST וזכו בפרסים והישגים רבים, הגיעו ליחידות יוקרתיות בצבא כדוגמת 8200.

כיום המפעל שהיה אחד מההצלחות הגדולות של מערכת החינוך בכפר יונה הפך להיות מקום שמתקשה לשרוד וזאת בשל מה שמכנה גורם בכיר המעורה בפרויקט: "זלזול והפקרה מצד העירייה והעומדת בראשה, שוש כחלון, שרק יודעת לדבר ולפזר הבטחות והשאירה את אחד היהלומים שהיו כאן בעיר להתמודד עם קשיים, בלי עזרה, בלי שום רצון להשאיר את המקום כפי שהיה, מקור משיכה לתלמידים ולמצוינות. רמת ההרס שנגרם למפעל הזה בשנתיים האחרונות, היא גורמת לנו שהיינו בין מובילי המפעל, לכאב לב גדול".

רועי (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת), שהיה כאמור גורם מוביל בפרויקט הרובוטיקה מספר בעצב: "בשל הצלחת המפעל, לפני מספר שנים הוקם מבנה חדיש ומתקדם שישמש את כל חניכי ומדריכי הרובוטיקה ב"איש שלום". אלא שלפני כשנה בדיוק- בדצמבר 2021 המבנה נשרף כליל והפך להיות לא שמיש. מאז, המבנה הזה עומד שרוף, איש לא משפץ אותו או בונה מחדש. מדובר במבנה תעשייתי ששיפוצו תארך חודשיים לכל היותר. אבל העירייה לא נוקפת אצבע".

רועי ממשיך ומספר: "חודש אחרי שנשרף, ראש העיר כידור הגיעה לאירוע פתיחת שנת הפעילות של הרובוטיקה. היא עמדה שם ואמרה במילים אלו: 'נחזיר את המבנה לפעילות ואף נבנה משהו טוב וגדול יותר'. בפועל", אומר רועי בכעס: "הכל נשאר בגדר מילים שלה. היא ממש זרקה את הרובוטיקה למבנה של גן נטוש שנמצא בלב שכונת מגורים מוחלשת. התוצאה היא, שהשבוע כבר בפעם השנייה פורצים למקום וגונבים מחשבים וציוד.

"אחרי שפרצו בפעם הראשונה, לא העירייה או מחלקת החינוך שלה דאגו להחזיר לילדים את הציוד או לממן חלק מזה. היו אלו ההורים והתלמידים עצמם שהלכו לשנורר תרומות לחדש ציוד. והפעם שוב, הילדים וההורים הם אלו שילכו לגייס כספים. מעט הכספים שהעירייה עוד הפנתה לפרויקט הרובוטיקה קוצץ", מסכם רועי.

הפריצה האחרונה למקום בו פועל הרובוטיקה התרחשה בליל שישי האחרון כשמהמקום נגנבו מחשבים ניידים וכלים חשמליים. עתה ההורים והתלמידים במירוץ נגד הזמן לאחר שפעילות הרובוטיקה עומדת להיפתח בעוד כחודש בדיוק.

ובינתיים, כאמור, המבנה שנשרף לפני שנה עומד שרוף, מבלי שאיש מתכוון לשקם אותו והילדים נשלחו ללמוד בגן נטוש ועזוב שנפרץ כל פעם מחדש.

כל זה קורה לאחר שאותה ראש עיר, שוש כחלון כידור, הודיעה כי לא תחדש את פעילות כיתות מופת ועמ"ט, שעודדו תלמידים ללמוד מתמטיקה ואנגלית ברמה מוגברת.

בעיריית כפר יונה בחרו שלא להגיב.

 

צילום: פרטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות