אחרי שהורים בכפר יונה הגישו תלונה נגד העירייה למשרד החינוך על אי פתיחת קייטנות חנוכה, העירייה יצאה בהודעה שמעוררת כעס אף גדול יותר. וזה לא הכל

אחרי המחאה, הכעס והגשת התלונה מצד ההורים נגד עיריית כפר יונה למשרד החינוך, בעיריית כפר יונה החליטו לפתוח קייטנות בחנוכה. אלא שאז ההורים גילו שהעירייה

בשבועות האחרונים הורים רבים בכפר יונה, בעיקר הורים לילדים בגילאי גן וגיתות א'-ג' נדהמו לגלות שעיריית כפר יונה הכריזה כי לא יפתחו קייטנות של חופשת חנוכה כפי שנהוג בכל הערים והרשויות בארץ. מדובר בקייטנות ומה שנקרא "בית ספר של החופש" שמתוקצבות במלואן על ידי משרד החינולוך, כשאין סיבה מדוע לא לפתוח אותן.

ההורים לילדי הגן וכיתות א'-ג' פנו לעירייה ולמחלקת החינוך בעיר וקיבלו תשובה שעוררה כעס רב, לפיה הקייטנות מתקיימות עבור ילדי הצהרונים שרשומים לצהרוני המתנ"ס בלבד.

לוטם, שיש לה 2 ילדים האחד בגן ילדים והשנייה בכיתה ג' בבית הספר "שרונה", פנתה אף היא לאחראית על מחלקת החינוך בעירייה ודרשה הסבר: "לא הבנו למה הורים עובדים, שלא יכולים להרשות לעצמם כל השנה צהרונים, צריכים לשבת בבית שבוע ימים בחנוכה כי עיריית כפר יונה פשוט לא סופרת אותנו? הם התחילו לגמגם ולומר לנו שזה לא החלטה שלהם, שיש להם בעיה עם סייעות ומורות שלא מוכנות לעבוד בחנוכה. כל הסייעות אצלנו בגן דיברו עם ההורים ואמרו שהן הביעו רצון שכן לעבוד, אבל הבהירו להן שהעירייה מעדיפה שלא להעסיק בחג את כולן".

הורים רבים פנו למשרד החינוך במחוז ושם נאמר להם להגיש תלונה רשמית למשרד החינוך – דבר שנעשה.

וכך, עיריית כפר יונה במשך ימים התעקשה כי בית ספר של החופש לכיתות א'-ג' לא יתקיים וכי קייטנות של גני הילדים יהיו רק בגני ילדים מסוימים – כשהמשמעות שילדים בני 3, ו-4 צריכים לנסוע כל בוקר בחופש לגנים שלא קרובים לביתם לעתים ולשהות עם ילדים וצוות שכלל אינם מכירים. אירית, אמא לילד בן 4 אומרת: "בעיריית כפר יונה חושבים שהילדים שלנו זה בובות שאיפה שמניחים אותם, זה אותו דבר. אין שום התחשבות שלילד בגיל כזה קשה פתאום לעבור למקום אחר, עם צוות וילדים שהוא בכלל לא מכיר".

לאחר סערה ומחאה גדולה, לפני זמן קצר עיריית כפר יונה "הכריזה" על פתיחת קייטנות ובית ספר של החופש, אלא שכפי שההורים נדהמו לגלות מדובר כפי שאומר אילן, אבל לשלושה ילדים בשכונת "יפה נוף": "עוד תרגיל מבית היוצר של הגברת שוש כידור: מסתבר שבית הספר של החופש יפעל רק לילדי כיתות א'-ב' הם שכחו את ילדי כיתות ג'. לדעת הגברת כידור, ילדים בני 8 יכולים להסתדר לבד בבית וברחוב בחופש. ואם לא די, אז כל 'הטוב' הזה לא יהיה בבית הספר של הילדים אלא בשלושה בתי ספר שאליהם אמורים לעבור כל יום ילדי בתי ספר אחרים. בזמן שבכל הארץ, בית ספר של החופש מתקיים בבית הספר בו לומדים הילדים מבלי שכל בוקר נצטרך לנדוד ולהסיע את הילדים לבתי ספר מרוחקים. זו פשוט התנהלות שמזלזלת בנו ובילדים שלנו".

כפי שציין אילן, העירייה הכריזה לפני זמן קצר כי בית ספר של החופש בחנוכה יפעל רק עבור ילדי א'-ב' ולא כפי שמתקיים בכל הארץ גם עבור ילדי כיתות ג'. וכן, הוא יתקיים בשלושה בתי ספר: "רימון", "שרונה" ו-"רונה רמון".

כשאחד ההורים פנה לעירייה ודרש להבין מדוע בית הספר של החופש לא כולל ילדי כיתות ג', בעירייה ענו לו כי הם מתקשים למצוא מספיק אנשי צוות – דבר שלמרבה הפלא לא קורה ברשויות אחרות.

לפי גורמים בהנהגת ההורים העירונית, הם לא מתכוונים לוותר וידרשו שעיריית כפר יונה תפתח קייטנות ובית ספר של החופש- כפי שזה מתקיים בערים אחרות.

וכל זאת קורה בהמשך לעוד ועוד בעיות ומקרים שמכתימים את מערכת החינוך בעיר, כדוגמת המקרה החמור בבית ספר "עתיד" עם ההטרדה המינית של המונה על ידי תלמיד, עם ביטול תכניות המצוינות בבתי הספר על ידי ראש העיר כידור, ועם עוד תקריות אלימות שבמחלקת החינוך של עיריית כפר יונה ניסו להסתיר ולטייח.

בעיריית כפר יונה בחרו שלא להגיב.

 

צילום אילוסטרציה: יוסי אלתרמן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות