החלטה תקדימית הבוקר של בית הדין לעבודה: סייעת שסרבה להתחסן לא תוחזר לעבודתה

ניצחון של ראש מועצת כוכב יאיר עם פסיקה תקדימית הבוקר של בית הדין האזורי לענייני עבודה, שקיבל את עמדת המועצה וקבע שסייעת שסרבה להתחסן ופוטרה מעבודתה, לא תוכל לשוב אליה: "זכויות הסייעת לא גוברות על שמירת בריאות התלמידים והוריהם"

החלטתה תקדימית: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר את החלטת ראש המועצה המקומית כוכב יאיר- צור יגאל לאסור כניסת הסייעת לבית הספר ללא חיסון או בדיקה. יובל ארד, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל: "שמח שביה"ד קבע שהזכות לחיים, שהיא זכות היסוד היסודית, גוברת על זכותה של הסייעת לכבוד ולפרטיות. החלטת בית הדין מחזקת את מוסד ראש הרשות בישראל".

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל הבוקר את עמדת המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל ודחה את העתירה שהגישה סייעת בבית הספר היסודי כנגד החלטת ראש המועצה יובל ארד לחייב חיסון או בדיקת קורונה שלילית כתנאי לכניסתה לבית הספר.
השופטת, מירב קליימן, כתב בהחלטתה כי בשים לב לכך כי לעת בית הדין אינו סבור "כי הזכויות הלכאוריות של המבקשת גוברות על זכותה וחובתה של המשיבה לדאוג לרווחתם של תלמידיה, הצוות החינוכי והורי התלמידים וכאשר מאזן הנוחות נוטה לטעמנו בבירור, לעת הזו, לצידה של המשיבה אשר אמונה על שלומם של כל הבאים בשעריה – עובדים ושאינם עובדים – ילדים ומבוגרים"
העתירה כאמור הוגשה על ידי הסייעת לאחר שראש המועצה הודיע ערב החזרה ללימודים בבתי הספר ובגנים כי אנשי הצוות החינוכי, שהם עובדי מועצה, ידרשו להציג תעודת מתחסן או בדיקת קורונה שלילית בכל 7 ימים, כתנאי לכניסתם למוסד החינוכי.
את המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל ייצגו בהליך עו"ד אלון אשר היועץ המשפטי של המועצה ועו"ד נעמה שבתאי.
בית הדין הדגיש בפתח ההחלטה כי אינו נדרש לבחון דרישה המחייבת את המבקשת להתחסן כנגד רצונה. כן אין חולק בין הצדדים כי אין בפני בית הדין הוראת חוק/תקנה ספציפית ומפורשת המחייבת עובד להתחסן או לה. עוד נאמר בהחלטה כי, אין חולק כי חיוב עובד לבצע בדיקה רפואית נגד רצונו פוגעת בזכותו היסודית לאוטונומיה על גופו.
אל מול זכויות המבקשת, נכתב בהחלטה, עלינו להציב לנגד עינינו בראש ובראשונה את זכותם לחיים ולבריאות של התלמידים, הוריהם ויתר צוות העובדים בבית הספר, שאף הן זכויות ראשונות במעלה, שאין עוררין על עליונותן וחשיבותן. "תמונת הראי" של זכויות אלה היא החובה החלה על המועצה מכוח יחסי העבודה לדאוג לבטחונם של יתר העובדים במקום העבודה. בנוסף נקבע, בנוסף חלה על המועצה חובה כמחזיקה במקרקעין של בית הספר, לדאוג לבטחונם ובריאותם של סגל בית הספר, התלמידים והוריהם.
לאור זאת, נכתב בהחלטה, לא ניתן לומר בשלב זה ב"פה מלא", כפי שטוענת המבקשת בפנינו, כי לא קיים מקור חוקי המסדיר את חובת המועצה לדאוג לאינטרסים של התלמידים, ההורים והצוות החינוכי – מנהלי, עליהם היא אמונה וכי ההגבלה להתייצב בבית ספר ללא בדיקת קורונה שלילית כל עוד היא אינה מחוסנת, נעשתה ללא מקור חוקי.
באשר למתח בין זכויות היסוד נאמר בהחלטה כי ב'שיח הזכויות החוקתיות' לא ניתן לדבר על זכותה של המבקשת לכבוד ולפרטיות – שאכן קיימת ואין להקל בה ראש – כזכות העומדת וניצבת לה לבדה בתוך חלל ריק, כאשר מנגד ניצבות זכויות יסוד באותה רמה נורמטיבית – חוקתית של התלמידים, ההורים ושאר צוות בית הספר, בין היתר זכותם לחיים שהינה זכות יסוד רמת מעלה – זכות היסוד היסודית ביותר, עליה מונחות הזכויות כולן.
בית הדין קבע כי העובדת תהא זכאית למלוא שכרה עד למועד ההחלטה היום, וכי החל ממועד זה יוכרע עניין תשלום שכרה של המבקשת בהליך העיקרי ובשים לב לנסיבות שיווצרו החל ממועד קבלת החלטה זו.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות