הורים במעון הדרים בכפ"ס, של החברה העירונית, מוציאים את ילדיהם, לאחר שכל צוות המעון שנותר הן מהמגזר: "לא ייתכן שהצוות כולו ידבר בערבית ביניהן, לצד ילדים שהם בשלב קריטי בלמידת השפה. גם בתקוםת החגים לא הייתה שום פעילות ראויה. זה גן בעיר יהודית"

הורים במעון הדרים בכפר סבא המנוהל ע"י החברה העירונית מוחים על כך שכל צוות המעון בו פעוטות בגיל שנתיים ושלוש, הן צעירות מהמגזר המדברות ביניהן בערבית, בזמן שילדיהם בשלב קריטי בלמידת השפה. כבר מספר הורים הוציאו את ילדיהם מהמעון. החברה "ילדות בכפר" מסבירה כי קיימת מצוקה במציאת אנשי צוות

הורים לפעוטות הלומדים במעון הדרים, מרשת המעונות העירונית "יחדות בכפר"  בכפר סבא, השייך לחברה העירונית כפר סבא, מוחים על כך שצוות הגן שנותר ללמד את ילדיהם, ביניהם מובילת הצוות הן צעירות מהמגזר הערבי, שמדברות ביניהן בערבית, ליד ילדיהם בגילאי שנתיחם- שלוש, שהם בשלב קריטי בהתפתחות השפתית שלהם.

כבר מספר הורים החליטו להוציא את ילדיהם מהגן, כפי שמספרת אחת האימהות: "אנחנו לא נגד נשות צוות מהמגזר, אבל זה צריך להיות לצד נשות צוות יהודיות שידברו בעברית. בגן נותרו כרגע רק נשות צוות מהמגזר, כתוצאה מכך הן מדברות ביניהן בערבית כל הזמן. הילדים שלנו הם בני שנתיים ושלוש, זה שלב חשוב בלמידת השפה והדיבור אצל ילדים וזה בהחלט פוגע".

הורים אחרים סיפרו עוד: "לא הייתה פעילות לקראת החגים כמו שראוי, ואי אפשר לצפות מנשות צוות מוסלמיות לדבר על סוכות ויום כיפור. אחד ההורים אף ראה את אחת מנשות הצוות כשהיא מתפללת באמצע הגן. אין לנו בעיה איתן, יש לנו בעיה שזה גן בעיר יהודית שאנשי הצוות כולו הן מוסלמיות ולא דוברות עברית כשפת אם. יש עוד הורים שמתכוונים להוציא מהגן את הילדים".

מהחברה לתרבות הפנאי בכפר סבא האמונה על המעון,נמסר בתגובה: "כידוע, מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר בגיוס צוותי חינוך והוראה במערכת החינוך בכלל, ובחינוך לגיל הרך בפרט, למרבה הצער כך גם בסניף מעון הדרים מרשת המעונות 'ילדות בכפר', המופעלת על ידי החברה לתרבות הפנאי.
למרות כל האתגרים רשת 'ילדות בכפר' והחברה העירונית מקפידות על מתן מענה ושירות ראויים לילדים, הילדות והוריהם, תוך שהחברה אף יצאה ויוצאת בקמפיינים לאורך השנה כולה לגיוס צוותים, ומגייסת אנשי צוות חדשים ומיומנים כל העת, תוך שדרוג תנאי העסקתם.
"במהלך הקיץ האחרון קיבלנו הודעה כי שתי מובילות כיתה מהמעון בהדרים בחרו לעבור לתחום עיסוק אחר ומאז נעשו מאמצים רבים בגיוס מובילה ראויה לכיתה. לאחת הכיתות נמצאה ממלאת מקום מצוות המעון ובכיתת הבוגרים, לאחר חשיבה מעמיקה בנושא, תוגבר הצוות מאז תחילת השנה, תוך שחשוב לציין כי מדובר בצוות קבוע, בעל השכלה, ותק וניסיון בעבודה על ילדים בגיל הרך.
"יש להדגיש, כי צוותי המעון, כמו כלל צוותי רשת 'ילדות בכפר', עוברים הכשרות והדרכות צמודות טרם פתיחת השנה וכן לאורך כל השנה, לרבות קורס מטפלות של משרד החינוך. כל צוותי המעונות מתקבלים לעבודתם לאחר ראיונות ותקופת ניסיון, ואכן יש עובדות שהעברית אינה שפת אמן – אולם הן דוברות עברית טובה ומעניקות חום ואהבה לילדים והילדות.
רשת 'ילדות בכפר' עובדת בגישת ההתאמה ההתפתחותית, ולכן התכנים המובאים במעון מותאמים לגילים השונים ולהתפתחות הילדים והילדות, תוך שניתנת התייחסות לכל התכנים, כולל חגי ישראל ועונות השנה, חשיפה לשירים ולסיפורים הקשורים לנושאים – כאשר כלל התכנים נקבעים בשיתוף ובהנחיית המדריכה הפדגוגית ומנהלת המחלקה. נמשיך לפעול למען טובת כלל ילדות וילדי המעונות ולהעניק להם שירות מיטבי וחינוך מצוין".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות