תקציב מועצת חוף הכרמל לשנת 2024 אושר על ידי מליאת המועצה עם השקעה גדולה בחינוך ופיתוח אזורי תעסוקה

אמש, ברוב קולות אישרה מליאת מועצת חוף כרמל את תקציב המועצה לשנת 2024, שיעמוד בסה"כ על כ– כ 354,034 מיליון שקל ומהווה גידול של כ- 6.9% מהשנה שעברה. בתקציב: קידום מצוינות בערכת החינוך המועצתית; פתיחת בית ספר לילדים עם מוגבלות בתיפקוד נמוך; פיתוח אזורי תעסוקה ועוגנים כלכליים מניבים; הקמת חוף רחצה מוכרז חדש; הפקדת תכנית תב"ע חדשה למרכז מיר"ב

 

בישיבת המליאה שהתקיימה אמש (ב') הצביעו חברות וחברי המליאה ברוב קולות בעד אישור תקציב המועצה לשנת 2024, שיעמוד בסה"כ על כ– כ 354,034 מיליון שקל ומהווה גידול של כ- 6.9% מהשנה שעברה.
במהלך הישיבה הציגו מנהלות ומנהלי האגפים במועצה את עיקרי תכניות העבודה שלהם לשנה הקרובה, אשר גם השנה מקושרות לתקציב המועצה. כל משימה ומשימה בתכניות העבודה מקושרת לסעיף תקציבי ייעודי, זאת במטרה להגדיל את השקיפות ולאפשר לציבור לבחון היכן מושקע תקציב המועצה, באילו פעולות ובאילו היקפים.

תכניות העבודה שהוצגו, ניבנו באופן ישיר על בסיס עבודתן של הוועדות האסטרטגיות אשר מפעילה המועצה מזה 5 שנים, ומשקפות את המלצותיהן, את החזון שהתוו ואת רצון התושבות והתושבים.
המועצה האזורית חוף הכרמל נמנית על 15% בלבד מכלל המועצות והעיריות בארץ שעובדות בשקיפות ציבורית מסוג זה: התנהלוּת על-פי תכניות עבודה שנתיות המקושרות לתקציב המועצה וניתנות למדידה.

ראש המועצה אסיף איזק אמר במהלך הישיבה: "במהלך החודשים האחרונים ביצענו עבודת מטה יסודית ומקיפה על מנת להכין את תקציב המועצה לשנת 2024 באופן מיטבי. ביקשנו לבנות את התקציב באופן אחראי, שקול וצופה-עתיד כתמיד, וביתר שאת בשנה זו, אשר צפויה להמשיך ולהיות שנת לחימה. אין ספק כי ללחימה שהתבצעה עד כה בעזה ונמשכת בעוצמה גם כעת, כמו גם להסלמה האפשרית בחזית הצפונית, ובוודאי להיותם של מאות-אלפי ישראלים כעקורים מבתיהם – יהיו
השלכות כלכליות משמעותיות מאוד על כלל המשק הישראלי. אנו עומדים בפני קיצוצים משמעותיים בתקציביהם של כלל משרדי הממשלה, אשר ישפיעו ישירות על המועצה האזורית שלנו, ובהתאם, נבקש לערוך קיצוץ רוחבי בתקציביהם של כלל אגפי המועצה."

מבט בספר התקציב מלמד כי עיקר הנושאים בהם תתמקד המועצה בשנת הפעילות 2024, לצד המשך הפעילות תחת "שגרת המלחמה", הם: קידום מצוינות בערכת החינוך המועצתית; פתיחת בית ספר לילדים עם מוגבלות בתיפקוד נמוך; פיתוח אזורי תעסוקה ועוגנים כלכליים מניבים; הקמת חוף רחצה מוכרז חדש; הפקדת תכנית תב"ע חדשה למרכז מיר"ב; מיצוב מרכז הגישור הקהילתי החדש; יישום החלטות המליאה בנושא עצמאות היישוב עתלית; יצירת מסגרות חברתיות חדשות לוותיקות ו-וותיקי המועצה; ועוד.

ההשקעה הישירה בתחומי החינוך, החברה והקהילה (אגף חינוך, מיר"ב, מוזה והאגף לשירותים חברתיים וקהילתיים) מסתכמת ל כ192.3 מיליון שקלים, ומהווה כ 54% מתקציב המועצה הכולל.

ראש המועצה סיכם ואמר כי "אנו מבקשים להציג לציבור תקציב שנבנה בשיקול-דעת ובאחריות, ומכיל בתוכו את הקיצוצים הנדרשים כמו גם העלאה בארנונה בכלל היישובים, על מנת ליצור מוכנות למשימות שהצבנו בפני עצמנו כמועצה, כמו גם למשימות שאיננו יכולים לצפות מראש. משימתנו הייתה – ונשארה – להמשיך ולהצעיד את חוף הכרמל קדימה, תוך הישענות על ערכי המועצה ושיפור המענים לתושבות והתושבים, גם בתקופה זו, שהיא מהמאתגרות שידענו במדינת ישראל. אני מבקש להודות לגזבר המועצה, חגי עטיה וצוותו על הכנת התקציב. לחברות וחברי המליאה, לצוות המועצה, מנהלי ומנהלות האגפים והמחלקות, צוות העובדות והעובדים – תודה לכם על פעילותכם המסורה למען תושבי חוף כרמל."

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות