בוגרי מגמת קולנוע ותקשורת בעירוני ה' יצרו סרטים דוקומנטריים בסימן "חרבות ברזל"

13 סרטים דוקומנטריים שיצרו התלמידים הוקרנו בנוכחות משפחות החללים ולא הותירו אף עין יבשה

תלמידי מגמת התקשורת והקולנוע בתיכון עירוני ה' הקדישו את יצירות הגמר השנה למשפחות החללים שנפלו בשיבעה באוקטובר ולאורך מלחמת "חרבות ברזל" ולאירועים שהתרחשו בחברה הישראלית בשנה האחרונה.

בערב הגמר שהתקיים ברביעי, 5.06.24 באולם רפפורט בחיפה, בהשתתפות מאות אנשים, הוקרנו 13 סרטים תיעודיים שיצרו בוגרי בית הספר.
הסרטים שהוקרנו הם פרי עבודה של שלוש שנות לימוד במסגרת המגמה לקולנוע ותקשורת בתיכון עירוני ה'. במסגרת המגמה, אותה מוביל רכז המגמה מושיקו הקמן, נחשפים התלמידים למגוון ז'אנרים ובהם סאטירה, חדשות, פרסומות, דוקומנטרי ועוד, לומדים על אתיקה עיתונאית ועיסוק בדילמות תקשורתיות, מפתחים חשיבה ביקורתית ויזמות אקטיביסטית תקשורתית. כעבודת גמר, מעלים התלמידים סרט באורך של עד 10 דקות ובו מיישמים באופן מעשי את המיומנויות שלמדו בתחום הצילום, העריכה, סאונד, כתיבת תסריט והפקה.

תלמידי המגמה בחרו השנה לעסוק בתיעוד משפחות אשר אחד מיקיריהם נפלו במלחמת "חרבות ברזל". קבוצה אחת ליוותה את משפחת בוצחק, שבנם אושרי ז"ל, קצין נערץ, נהרג ברצועת עזה וארוסתו, רביד דמתי, נלחמה על חוק הארוסות בכנסת. קבוצה אחרת ליוותה את אמה של מיכל רוימי ז"ל, בוגרת בית הספר, שנרצחה במסיבה בנובה. קבוצת תלמידים נוספת ליוותה את אמה של עדן אוחיון ז"ל, שנרצחה אף היא במסיבה בנובה, ואחותה מורין, תלמידת המגמה, היא שהפיקה את הסרט. סרט נוסף ליווה את אורטל בליך, אלמנתו של ודים בליך ז"ל, שוטר ימ"מ גיבור ישראל שירד עם יחידתו להילחם בבארי ב- 7.10 והציל עשרות. הוא הותיר בנופלו שלושה ילדים ואשה.
המשפחות השכולות נכחו באולם בערב ההקרנות, והודו לתלמידים על בחירתם להנציח את זכר יקיריהם.

אילנה טרוק, ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה: "כחלק מהיעדים המרכזיים במערכת החינוך החיפאית, השמים דגש על תחושת השייכות של התלמידים ועל הרלוונטיות של מערכת החינוך ללומד – הציגו תלמידי מגמת התקשורת והקולנוע בעירוני ה' כשרון, רגישות ובגרות מופלאים. הסרטים התיעודיים שהוצגו באירוע ביטאו את היכולת להתמודד עם נושאים מורכבים וכואבים, באופן מבוקר ומרתק. היכולת לשלב תיעוד, עריכה וכתיבה יוצרת, מספקת מבט חדש על ההתמודדות של התלמידים עם הכאב שמעלה התקופה, לצד התקווה וחשיבות האחדות בעם".

חגית לוי, מנהלת בית ספר עירוני ה': "הסרטים שיצרו תלמידי המגמה השנה ביטאו כאב עמוק. כאב שהתעצם במפגש עם המשפחות ששכלו את יקיריהם. התלמידים תיעדו ברגישות רבה את סיפורי הנופלים ובעזרת אמנות הקולנוע אף מצאו דרך להתמודד ולהתחזק. צוות מורי המגמה המסור שלנו, ליווה, תמך ועודד את יוצרי הקולנוע הצעירים. אני גאה בכם, כל השותפים במגמת הקולנוע והתקשורת".

עירוני ה׳
עירוני ה׳
עירוני ה׳
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות