תלמידי תיכון חיפאים פיתחו אמצעי שיקום ייחודיים עבור פצועי צה״ל

את הפיתוחים יזמו תלמידי תיכון מבתי הספר אליאנס ועירוני ג' בהאקטון יזמות חברתית טכנולוגית

האקטון ייחודי שמטרתו פיתוח פתרונות חדשניים עבור פצועי מערכת הביטחון התקיים השבוע במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין מינהל החינוך בעיריית חיפה, חברת פיליפס, הפקולטה להנדסה ביו- רפואית בטכניון ומיזם מד- סקול המפתח תכניות יזמות רפואית וחברתית.

במסגרת ההאקטון, בו השתתפו תלמידי תיכון מבתי הספר עירוני ג' ואליאנס, הכירו התלמידים את תהליכי השיקום שעוברים הפצועים, ונדרשו ליצור פתרונות חדשניים לצרכים שהם מזהים. בין הפתרונות שהציגו התלמידים ניתן היה לראות סורק שמנחה את המטופל לבדיקת מדדים והנחיות לטיפול בשטח, אביזר שמיעה שמטרתו למנוע רעשים ולהפחית טריגרים להלומי והלומות קרב, ערכות עזרה ראשונה חכמות לחומרות פציעה קלה ובינונית להדרכת מתן עזרה ראשונה באירוע רב נפגעים.

אילנה טרוק, ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה: "אנו גאים בתלמידים שבחרו בעת הזו לעסוק בפיתוחים טכנולוגיים שיאפשרו לפצועי צה"ל לשפר את איכות חייהם ויסייעו להם הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית. במסגרת תכניות המצוינות במדעים שמוביל מינהל החינוך, אנו עדים ליצירתיות והחדשנות של תלמידי בתי הספר המשתמשים בעקרונות מדעיים וטכנולוגיים אותם הם לומדים ומיישמים בתחומי החיים השונים, וכך גם במציאות שנקלענו אליה- כדי לשפר את איכות חייהם של הפצועים ופגועי הנפש".

אור גביש, יזמת תכנית MedSchool : "מצב החירום במדינה ואירועי התקופה הנוכחית הביאו להתמודדויות לא פשוטות ופציעות בגוף ובנפש. כשאנחנו נמצאים במקום של מסוגלות שחוקר, פועל ומפתח פתרונות, זה מעצים אותנו, נותן לנו כוח ואמונה שאנחנו יכולים להשפיע ונותן לנו אור בתקופה חשוכה".

אירועי ההאקטון נפרשו לאורך שבועיים, ובמהלכם נחשפו התלמידים לפרוטוקול טיפול בפצועים מקצינות רפואה במילואים וסטודנטיות בפקולטה להנדסה ביו-רפואית ורפואה בטכניון, לחדשנות בשיקום ופיזיותרפיה, הדפסת שתלים 3D במדפסת תלת מימד, ובחרו את הנושאים שהכי חשוב להם לפעול בהם כמו הכשרת אזרחים למתן עזרה ראשונה ופיתוח מכשור חכם לשדה הקרב.

"פעמים רבות, רעיונות חדשים וחדשניים נולדים דווקא בעתות מצוקה, מתוך בעיות והתמודדויות חדשות. דווקא בלב ליבו של הקושי, לעיתים שוכנת ההזדמנות" אמר ליאור בונפיס, נשיא פיליפס ישראל.

לילך לורבר, קטי בונפיל
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות