עיריית חיפה במהלך תקדימי לשיקום נחל סעדיה: בשבוע הבא תחל הקמת תחנה לשאיבת מי קיץ לשיפור איכות מי הנחל

הקמת התחנה, שתיעשה בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ו"רשות ניקוז ונחלים קישון", נועדה למנוע כניסת מזהמים ממערכת הניקוז לנחל ובכך לשפר את איכות המים שבו

עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה ו"רשות ניקוז קישון" מקדמות במשותף הקמת תחנת שאיבה למי-קיץ בנחל סעדיה.

הקמת התחנה, שתחל ביום שני הבא (24.6), נועדה למנוע כניסת מזהמים לנחל, ובכך לשפר את איכות המים שבו ולשקמו לרווחת הציבור הרחב.

מי הקיץ הם עודפי מים, הזורמים למערכת הניקוז ונוצרים, בין היתר, בעקבות מי תהום שעשויים לעיתים להיות מזוהמים. הקמת התחנה נועדה למנוע מצב של הגעת מי הניקוז לנחל כך ששאריות המים שבמערכת הניקוז יישאבו למכון טיהור השפכים, הנמצא בסמוך.

נחל סעדיה הוא נחל איתן, הזורם למרגלות הכרמל והוא אחד מיובליו של נחל הקישון. הנחל, גדותיו והשטחים שסביבו יוצרים מערכת אקולוגית עתירת בעלי-חיים וצמחים, דוגמת: צבי ביצות, שלדג לבן-חזה, פשוש, צפרדע נחלים ועוד. תוואי הנחל עובר במרכזו של צומת מסחר ואזור תעשייה של מפרץ חיפה ומהווה פינת חמד בלב האזור הסואן.

כחלק מהליך השיקום הכולל של הנחל יבוצעו, בשלבים הבאים עבודות לפינוי מיני צמחים פולשים שהתבססו באזור, ולאחר מכן יישתלו בסביבתו צמחיית גדות ועצים מקומיים, לרווחת המבקרים. כמו כן, יוקם מערך שבילים להולכי רגל ויפותחו פינות תצפית על האזור ופינות שהייה מוצללות, אשר יאפשרו ישיבה לצד המים.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "עיריית חיפה מייחסת חשיבות רבה לשמירת הסביבה וכחלק מכך, לשיקומו של נחל סעדיה, שהינו בעל ערכיות אקולוגית גבוהה ואחד מבתי הגידול הייחודיים בחיפה. הקמת תחנת השאיבה הינה השלב הראשון במסגרת תוכנית כוללת לשיקום הנחל והפיכת האיזור כולו לפנינת טבע בלב העיר".

קרדיט צילומים: ליגמ פרוייקטים סביבתיים
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות