ייעוץ רוקח קליני מונע אשפוזים חוזרים בקרב חולי אי ספיקת לב

צעד משמעותי במאבק באשפוזים חוזרים של חולי אי ספיקת לב: כללית והמרכז הרפואי כרמל, מפעילים פרויקט ייחודי בהובלתו של מג"ר פארס אבו ליל, רוקח קליני משולב בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ומרכז רפואי כרמל

אי ספיקת לב היא מחלה חשוכת מרפא. לרוב, חולי אי ספיקת לב הם חולים עם תחלואה מורכבת בשילוב מחלות נוספות כגון: סכרת, פרפור פרוזדורי, אי ספיקת כליות, השמנה ודום נשימתי בשינה. על כן, נדרש טיפול מיטבי לחולה והתייחסות לכלל המחלות.

טיפול תרופתי מיטבי מאט את התקדמות המחלה, שומר על דרגה תפקודית טובה לחולים ומהווה פקטור חשוב למניעת אשפוזים, פניות חוזרים והתקדמות המחלה. "כל אשפוז גורם לירידה בתפקוד היומיומי, מהווה מעמסה על החולה עצמו והמשפחה" מסביר פארס.

" כאשר חולה אי ספיקת לב מגיע לאשפוז בכרמל, הוא עובר הערכה תרופתית על ידי הכוללת התאמות תרופתיות, בזמן האשפוז. לאחר השחרור מבית החולים אני ממשיך לעקוב אחריו במרפאה שלו בקרבת מקום מגוריו ומוודא כי הוא מיישם את ההמלצות הטיפוליות, לאחר שרופא המטפל אישר אותן. אני מדריך אותו ומוודא כי הטיפול התרופתי תואם את מצבו הרפואי " מסביר פארס.

התוצאות מדברות בעד עצמן: ישנה ירידה של כ- 30% באחוזי האשפוזים החוזרים של חולי אי ספיקת לב שהתאשפזו בבית חולים כרמל בשנת 2023 בהשוואה למטופלים באותה תקופה שלא עברו התערבות ע"י רוקח קליני.

פארס הציג את תוצאות הפרויקט בכנס ארגון הרוקחות בישראל השנתי שהתקיים בחודש מאי, שם זכה לשבחים רבים על עבודתו החדשנית והמשמעותית.

כיתוב תמונה: פארס אבו ליל מציג את הפרויקט הייחודי בכנס ארגון הרוקחות הישראלי.

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות