התכנית החדשה והייחודית לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים בחיפה ממשיכה בגיוס ויוצאת בקול קורא נוסף – מס' המקומות מוגבל!

החברה הכלכלית לחיפה בשיתוף עיריית חיפה, שותפות חיפה- בוסטון, מרכז הזדמנות חיפה- מינהל הרווחה, ארגון 'בעצמי' ושותפים נוספים הניעה תוכנית לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים השוהים בחיפה. תוך זמן קצר מהשקת התוכנית נרשמו כ- 80 מפונים, בימים אלו כבר מתחילים את התהליך כ- 20 משתתפים הכולל ליווי הדוק והכוון תעסוקתי, שילוב בלימודים וקורסי הכשרה מקצועית, התנסות אצל מעסיק וחיזוק החוסן התעסוקתי

לאור ההיענות המרשימה, החליטו יוזמי התוכנית, להרחיב אותה ולהוציא קול קורא נוסף למפונים בעיר, על מנת שיוכלו להשתלב ולהמשיך ברצף תעסוקתי מבלי לפגוע במענקים או תקבולים שמקבלים מהמדינה. מטרת התוכנית הינה למצוא פתרונות לשמירה על רצף תעסוקתי עבור כ- 75 מפונים (בשלב הראשון), השוהים בעיר, ובאותה עת לייצר פיילוט חיפאי, אותו ניתן יהיה לשכפל לרחבי הארץ. התמורה עבור התעסוקה של המפונים ממומנת ע"י תרומה נדיבה של שותפות חיפה- בוסטון, שתתרום בשלב הראשון כ- 300 אלף דולר עבור הפרויקט.

עם תחילת המלחמה הגיעו לחיפה כ-6,000 מפונים בעיקר מקרית שמונה, שלומי, קיבוץ דן ועוטף דרום. כיום יש כ-2,500 מפונים מהצפון אשר משך שהותם בעיר אינו ידוע ובשלב זה אין צפי לשינוי.

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה. צילום ניוזיםאור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה. צילום ניוזים

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה: " אני שמח לראות שהבשורה יוצאת מחיפה. מבחינתנו 80 מפונים שנרשמו מיד עם פתיחת ההרשמה זה הישג משמעותי לכל הדעות, המחדד את הצורך וההבנה שאכן קיים צורך למתן מענה ייעודי וכך שהתוכנית נדרשת וחשובה. אני קורא למפונים נוספים לפנות לארגון 'בעצמי' ולהתחיל את התהליך. חשוב לציין שמספר המקומות מוגבל אז כדאי להירשם".

רני בנדר, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה. צילום: סטודיו גביש

רני בנדר, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה: "תעסוקה היא לא רק פרנסה, תעסוקה היא משמעות, סיבה לקום בבוקר, להיות בעשייה ובתנועה. כחברה האמונה על העסקים בחיפה, חשוב מאוד לדאוג הן לעסקים, ולא פחות לדאוג לקהילה השוהה בעיר מבחינה תעסוקתית, בתקופה מאתגרת בה אנו נמצאים. בימים אלו אנחנו בוחנים פרוייקטים חדשים נוספים, לקידום העסקים בעיר ובקרוב נוציא אותם לדרך",.

ד"ר אפרת שפר, יו״ר שותפות חיפה בוסטון, לשעבר נשיאת פיליפס מצוות הפרויקט: "ניסינו לבנות ביחד מהלך שיאפשר, ככל הניתן, חזרה לשגרת חיים. מקומות תעסוקה שיתאימו לצרכים ולדרישות של המפונים, התנסות של 50% משרה, מעטפת מקצועית ומענה לצרכים כמו חוסן ורכישת מיומנויות". "כדי לעודד השתתפות בתכנית שמנו לנו למטרה לא לפגוע במענקים הניתנים למפונים תוך כדי הכנסתם למערכת תעסוקתית. לכן, בניית מודל ההעסקה היתה מאתגרת".

ארגון 'בעצמי' ומרכז הזדמנות חיפה- מינהל הרווחה מובילים את המהלך החשוב והעבודה מול המפונים. התהליך כולל בניית תכנית אישית לכל משתתף בתכנית, ליווי והכשרה מקצועית והתנסות של שלושה חודשים במסגרת חברות עסקיות בחיפה. המעסיקים בחיפה זוכים במתנדבים מלאי מוטיבציה אשר נמצאים בתהליך של שינוי. כל משתתף מקבל מענק חד פעמי ע"ס 5,000 ₪, בנוסף למענקים שמגיעים לו במסגרת המדינה, כך ששני הצדדים מרוויחים בעת המורכבת הזו. ההזדמנות והתוכנית הזו ממשיכים להניע את המשק ומאפשרים משמעות וקידום תעסוקתי.

לפנייה בנושא: מיכל בלנק: 052-4283363

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות