רוצים להשפיע על הצללת השכונה שלכם? תשתתפו בפרויקט של עיריית חיפה וחברת יפה נוף

אסף גסטפרוינד, יו"ר יפה נוף: "מדובר בפרויקט חשוב לעיר ולתושביה, שמטרתו היא להפוך את המרחב הציבורי לנעים ונוח יותר. אני שמח שהוא הוטל על חברת יפה נוף, שמחוייבת לטובת תושבי חיפה".

 

עיריית חיפה, באמצעות חברת יפה נוף, מגבשת בימים אלה תכנית אסטרטגית לייעור המרחב העירוני הבנוי בעיר, על מנת ליצור מרחב עירוני ציבורי מוצל, לעודד הליכה, להקטין את תופעת אי-החום העירוני, להפחית זיהום אויר ורמות רעש וליהנות מהיתרונות החזותיים שיש לסביבה עירונית ירוקה.

התכנית האסטרטגית לייעור חיפה מקודמת בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה והמועצה לבנייה ירוקה.

העירייה וחברת יפה נוף מזמינות את התושבים להשיב על שאלון קצר ולספק מידע חשוב אודות המקומות והאופנים בהם אתם משתמשים במרחב הציבורי בשכונה שלכם ועל תנאי הצל הקיימים בהם.

התושבים מתבקשים לענות בין היתר כיצד הם מגיעים למקום העבודה, לקניות, האם רחובות מוצלים יגרמו להם ללכת יותר ברגל וכמובן באיזה מקום יש מחסור בצל. עד כה השיבו לשאלון כ-1200 תושבים.

רוצים לקחת חלק בשינוי, כנסו לשאלון

אסף גסטפרוינד, יו"ר יפה נוף: "מדובר בפרויקט חשוב לעיר ולתושביה, שמטרתו היא להפוך את המרחב הציבורי לנעים ונוח יותר. אני שמח שהוא הוטל על חברת יפה נוף, שמחוייבת לטובת תושבי חיפה".

מנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין: "התכנית הרב-שנתית לייעור המרחב הציבורי תהיה הבסיס לנטיעה שנתית של עצים ברחבי חיפה. התכנית תכלול היבטים של פריסה בעיר, היבטים אגרונומיים ונושאים טכניים, שיאפשרו נטיעה ותחזוקה של העצים, עד למיצוי פוטנציאל ההתפתחות שלהם. העצים יבחרו על פי קריטריונים כמו: היקף ההצללה שהם מספקים, התאמתם לאקלים המקומי, עמידותם לרוחות, היותם לא אלרגניים והשתלבותם בנוף החיפאי הטבעי. התכנית תתייחס גם לשימור עצים וותיקים ולתחזוקתם".

אחד מהפרויקטים החשובים בנושא שדרוג רחובות ע"י נטיעות הוא פרויקט הנטיעות ברחוב אח"י אילת בקריית חיים. חברת יפה נוף מקדמת פרויקט זה שצפוי לצאת לפועל בסוף השנה. רחוב זה, המשמש כמרכז השכונה, הוא עורק תנועת הולכי רגל משמעותי. ניתן למצוא בו עסקים מסוגים שונים, מקומות בילוי ומבני ציבור. הצללתו ע"י עצים צפויה לשדרג אותו באופן משמעותי.

קרדיט צילום: סטודיו גביש

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות