כבוד לצפון: חוף הכרמל המועצה המובילה במדד הגאווה ברשויות המקומיות

"אנחנו גאים מאוד להיכלל ברשימת עשרת הרשויות שמובילות את המדד הגאה השנה. מאחוריי ההכרה הזו עומדות ההתמדה, המקצועיות והיצירתיות של צוות שלם שעושה הכל כדי לאפשר להתקדמות הזו להתרחש" ראש המועצה, אסיף איזק

 

המדד, המפורסם על-ידי האגודה למען הלהט"ב מדיי שנה, מדרג את הרשויות המקומיות בישראל על-פי פעולותיהן למען קידום הקהילה הגאה בתחומים השונים שבאחריותן. השנה, נכנסה לראשונה חוף הכרמל לרשימת 10 הרשויות המובילות בארץ, וקטפה את המקום הראשון מבין המועצות האזוריות, בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים.

"המועצה האזורית חוף הכרמל נכנסה לרשימת עשרת הרשויות המובילות במדד השנה. בדומה למדד הקודם, הרשות ממשיכה להפגין התקדמות משמעותית בעשייתה למען הקהילה הגאה. ניתן לראות שנעשים שינויים במבנה הארגוני הרשותי ומתפתחות תשתיות נוספות לטובת מענה על צרכי תושבות ותושבים להט"ב", ציינו צוות המדד הגאה של האגודה למען הלהט"ב בישראל.

השבוע (ב') נערך בבית הנשיא בירושלים טקס חגיגי לחשיפת המדד והרשויות המובילות, אליו הוזמנו רכזי ורכזות הלהט"ב מהרשויות וכמובן ראשי הרשויות המובילות: גבעתיים, רעננה, כפר סבא, תל אביב, רמת גן, רמת השרון, הרצליה, מודיעין – מכבים רעות, ראשון לציון וחוף הכרמל. את המועצה ייצגו באירוע ראש המועצה, אסיף איזק, רכז הלהט"ב, אלישע גולני, ומנהלת מרכז הצעירים והצעירות של המועצה, ירדן קינן.

"אנחנו גאים מאוד להיכלל ברשימת עשרת הרשויות שמובילות את המדד הגאה השנה. מאחוריי ההכרה הזו עומדות ההתמדה, המקצועיות והיצירתיות של צוות שלם שעושה הכל כדי לאפשר להתקדמות הזו להתרחש", אמר ראש המועצה, אסיף איזק, והוסיף: "לחוף הכרמל יש מדיניות של שוויון הזדמנויות מלא לכל תושב ותושבת, ומתוכה אנחנו יוצאים לעבוד – כדי שגם לתושבים ותושבות מהקהילה הגאה יהיה כאן מקום ובית".

"בחרנו להיכנס למדד ב-2021 לראשונה" מספרת ירדן קינן, שמילאה את המדד בשם המועצה לראשונה, "עשינו את זה מתוך ידיעה שהמדד ישקף לנו גם לאן יש לנו להתקדם. התחלנו במיקום לא טוב – אבל בכל שנה מאז קפצנו, ומבחינתנו זה משקף שכשמפנים את תשומת הלב לקהילה הגאה – אפשר לקדם שוויון וסובלנות גם עבורה".

את תחום הלהט"ב במועצה מרכז אלישע גולני, שגם מוביל את מילוי המדד (והשיפור בו) בכל שנה – על פני כלל התחומים והמחלקות במועצה שנמדדים. את תחום הטיפול הרגשי בקהילה מלווה חלי ניסן, עו"ס להט"ב של האגף לשירותים חברתיים וקהילתיים במועצה, אשר פועלת הן עם יחידים והן עם משפחות, ומציעה תמיכה ומענה רגשי.

ב-2023 קידמו במועצה מודל של הכרה בנישואים אזרחיים לפי המודל של "נישואי יוטה", במסגרתו יכולים זוגות מהקהילה הגאה להירשם כנשואים במרשם האוכלוסין וליהנות מהזכויות להן זכאים זוגות נשואים – ברמה המוניציפלית ובכלל. כמדי שנה, הוכשרו מטפלות ומטפלי האגף לשירותים חברתיים לטיפול בלהט"ב בהובלת עו"ס חלי ניסן בדגש על אתגריה של הקהילה הטרנסית. המועצה השקיעה השנה גם בפעילות תרבותית – בדגש על חודש הגאווה – אבל לא רק – וקיימה מגוון אירועים, בתוכם הקרנות סרטים, מפגשים חברתיים ומופעים, וכן אירוע מיוחד לציון יום השנה לרצח בבר נוער בת"א.

"מרגש ומחזק מאוד לקבל הכרה במאמצים שלנו במועצה", מסכם אלישע גולני, רכז התחום במועצה, "אבל גם קשה להתעלם מהמציאות העכשוויות." הוא מוסיף, "לכן החלטנו השנה שכל הרווחים מאירועי הגאווה יוקדשו לתרומה למאבק להחזרת החטופים: כי אף אחד לא חופשי עד שכולם חופשיים".

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות