גאווה לטירת כרמל: תלמידי חט״ב דרכא שיפמן זכו במקום ה-1 בתוכנית ״המהפחנים״ הארצית

נבחרת ה-Eco Squad של בית הספר שיפמן בטירת כרמל גברה על כ-40 קבוצות תלמידים מרחבי הארץ בזכות תוכנית שהציגו לשדרוג נחל גלים בעיר וזכו בתוכנית ״המהפחנים״ הארצית

 

תלמידי חטיבת הביניים דרכא שיפמן זכו ביום שני השבוע במקום הראשון בתוכנית ״המהפחנים" – תוכנית חינוכית אקטיביסטית, שנועדה להוביל לשינוי ערכי והתנהגותי בנושא ניהול האשפה האישית במרחבים הציבוריים. שלב הגמר התקיים באולם אשכול הפיס ברמת גן.

זאת השנה השלישית שתלמידי החטיבה משתתפים בתוכנית, והשנה הם בחרו להתמקד בשיפור הניראות של נחל גלים בטירת כרמל והפארק הצמוד לו. במסגרת זו הם תכננו והובילו קמפיין "שלטים מדברים", בשיתוף פעולה עם אגף קשרי קהילה וצוות תקשורת דרכא שיפמן. באמצעות כלי AI (בינה מלאכותית) הם יצרו תמונה של ״דברות נחל גלים" – עשה ואל תעשה (ראו בתמונה), וערכו מחקר אקדמי מקיף בשיתוף פעולה עם צוות החוקרים של פרופ' מיכל ציון, ראש התוכנית לחינוך מדעי-טכנולוגי בפקולטה לחינוך והמרכז לאנרגיה וקיימות, אוניברסיטת בר אילן.

בתום הליך השיפוט, בו השתתפו כ-40 נבחרות, הכריזו השופטים על נבחרת ECO-SQUAD של דרכא שיפמן כמנצחת, הודות לפעילות האקטיביסטית המשמעותית והמרשימה שהובילה בעיר, המעידה על פיתוח מיומנויות קוגניטיביות, חיזוק המוטיבציה האישית והחברתית, פיתוח מסוגלות עצמית והתנהגות מקיימת מבטיחה.

עדי ברקוביץ׳, מנהלת אשכול הפיס והממונה על קידום מצוינות בחינוך בטירת כרמל: ״אני כל כך נרגשת וגאה בתלמידים שלנו. ׳המהפחנים׳ היא אחת התוכניות שנועדו לקדם ולטפח מצוינות בקרב תלמידינו. אין טובים מבני הנוער כאשר מדובר בהובלת שינויים והטמעתם.
״תודה רבה לכל מי שתרם להצלחת התלמידים – לראש העיר, דודו כהן, על האמונה בדור הצעיר השואף לקידום מצוינות; למנהל אגף החינוך, ציון סודרי; לאגף קשרי קהילה בראשות אירמה אלואשווילי; להנהלת דרכא שיפמן ולצוות תקשורת של בית הספר; ולשותפתי לעשייה, פני שלו, שליוותה את התלמידים יד ביד לאורך כל הדרך".

 

צילומים: באדיבות דוברות עיריית טירת כרמל

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות