השבוע התקיים המיזם המרגש שמפגיש תלמידים בטירת כרמל עם ילדי הגנים התקשורתיים

תלמידים מחטיבת הביניים של בית ספר דרכא שיפמן בטירת כרמל הגיעו למפגש מיוחד עם ילדי הגנים התקשורתיים. במפגש למדו התלמידים על נושא האוטיזם ומאפייני הקלות התקשורתית, נחשפו לדרכי תקשורת שונות לעבודה עם ילדים על הרצף

 

הגנים התקשורתיים בטירת כרמל אירחו מפגש מרגש, בו לקחו חלק תלמידים מחטיבת הביניים של בית ספר דרכא שיפמן במסגרת מיזם שמפעיל מערך פזי"ת (פיתוח זהות יהודית ישראלית).

מדובר במיזם הפועל זו השנה הרביעית, במסגרתו פגשו תלמידי כיתה ח'2 מדרכא שיפמן את ילדות וילדי הגנים סחלב, שקמה וסתוונית שבמתחם מורשה בעיר. במפגש למדו התלמידים על נושא האוטיזם ומאפייני הקלות התקשורתית, נחשפו לדרכי תקשורת שונות לעבודה עם ילדים על הרצף, הפעילו סדנאות משחק לילדים, ולמשך יום אחד הפכו לאחים ולאחיות הבוגרים של ילדי הגנים.

נתנאל גורצקי, רכז מערך פזי"ת בדרכא שיפמן: "המיזם המרגש הזה מבטא היטב את החינוך לערכים; הדרך הטובה ביותר לחנך לערכים היא לא להסביר עליהם באמצעות מצגת, הרצאה או תירגול בכיתה, אלא תוך כדי התנסות בערכים ומעורבות בעשייה של קבוצה, המוכוונת על ידי נורמות מסוימות. ערכים נרכשים באמצעות הזדהות עם אחרים משמעותיים שהילדים רוצים להידמות להם, ומכאן מגיע השלב של הפנמת הערכים, חינוך למשמעות ויצירת קהילת משמעות בעיר. ההתרגשות של התלמידים, הרצון שלהם להעניק והיכולת שלהם לראות את האחר משקפים את ערך הטוב, ואת זה ניתן למדוד אך ורק באמצעות תרגום של התנהגויות שנראות לעין. אני מודה לצוותי הגנים על האירוח ועל כך שהם מאפשרים לכל הקהילה להתרגש מחדש, ותודה למורה אורלי איבי שמלווה את תלמידי הכיתה במסגרת מערך פזי״ת לאורך השנה לעשייה מבורכת ולמחנך הכיתה, דני אוקון על שיתוף הפעולה".

אורטל אסרף, מנהלת גן סחלב; הודיה דגן, מנהלת גן שקמה; ואודליה קוריאל, מנהלת גן סתוונית, סיכמו את היום המרגש: ״זהו מיזם מופלא שמחבר בין הנוער האיכותי שצומח בתוך בית הספר לבין ילדי גני התקשורת. אנחנו יוצאים מתוך הנחת יסוד, שכל ילד זכאי לשוויון הזדמנויות על אף ולמרות הלקות. אנו רואים חשיבות עליונה בקידום חשיפה לאוכלוסיית החינוך המיוחד בעיר ובהגברת המודעות לאוטיזם, בתקווה להגיע לכמה שיותר שיתופי פעולה מבורכים שכאלו. החיבור שנרקם בין תלמידי בית הספר לילדי גני התקשורת משמעותי לשני הצדדים וגם למשפחותיהם, שיוצאים נשכרים ממפגש שכזה".

 

צילומים: באדיבות דוברות עיריית טירת כרמל

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות