נחנך שביל הים בחוף הכרמל – רצועת החוף הארוכה ביותר בארץ. אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "משמח מאוד ומרגש לראות את רצועת החוף הארוכה והיפה ביותר בארץ, מצטרפת לפרויקט שביל הים"

'שביל הים' הוא שביל לאומי רציף להולכי רגל באורך כ-240 ק”מ, העובר לאורך חופי הים התיכון של המדינה, מגבול הלבנון שבראש הנקרה בצפון, עד חוף זיקים מדרום. השבוע נחנך המקטע הארוך ביותר בשביל – מקטע חוף הכרמל

 

אמש התקיים בחוף נווה ים אירוע חגיגי לציון השקתו של מקטע חוף הכרמל ב'שביל הים', שהוא המקטע הארוך ביותר של השביל. 'שביל הים' מאפשר לטייל רגלית לאורכה של רצועת החוף של חוף הכרמל, שהיא הארוכה ביותר בארץ ומשתרעת על פני כ 42 ק"מ – מחופי כפר גלים והחותרים בצפון, דרך חופי עתלית, נווה ים והבונים, ועד למעגן מיכאל, שדות ים וקיסריה שבדרום המועצה. הפרויקט בוצע באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, זרוע הביצוע של משרד התיירות. באירוע השקת המקטע השתתפו ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, מנכ"ל משרד התיירות תא"ל במיל' דני שחר, מנכ”ל פורום רשויות החוף אופיר פינס, מנהל מרחב צפון רט”ג גיא כהן, מנהל פרויקט שביל הים ד"ר אליק אדלר ובכירים רבים נוספים.

רעיון שביל הים הלאומי של ישראל הוא תוצר החיבור בין התפתחות תרבות ההליכה בשבילים בארץ ובעולם עם הצורך ליישם את עקרון הגישה החופשית לחופי הים. מטרות השביל הן הנגשת הים וחופיו לכלל האוכלוסייה וחיזוק תחושת ה"קניין הציבורי" של הציבור למשאבי הים. העקרונות המנחים של השביל הנם שמירה על הסביבה, ולכן השביל ישתמש בתשתיות קיימות – ללא פעולות של סלילה או פגיעה בנוף; קרבה לים ככל האפשר ויצירת מעקפים מעניינים באזורים הבלתי נגישים; השביל ישמש פלטפורמה לפעילות חינוכית, תוך שיתוף ומעורבות של הקהילות השונות.

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "משמח מאוד ומרגש לראות את רצועת החוף הארוכה והיפה ביותר בארץ, מצטרפת לפרויקט שביל הים. הים והחופים הם מעמודי התווך של אזור חוף הכרמל, ואנו רואים בם נכס יקר שיש לשמר, לחזק ולטפח, למען הדורות הבאים במדינת ישראל. כולי תקווה ששביל הים יעמיק את החיבור של תושבות ותושבי ישראל אל החופים המדהימים שלנו ואל הים, יקדם מודעות לשמירה על הסביבה החופית, ויזמן לכל מי שרוצה, מפגש מרגש ובלתי-אמצעי עם הטבע הימי הנהדר שלנו."

מנכ"ל משרד התיירות, תא"ל (במיל') דני שחר: שמח לחנוך יחד עם שותפינו שביל לאומי רציף לציבור הרחב שיחבר את שני חלקי הארץ מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום. השביל המסומן כתוואי הליכה מודרך ומקוון, עם מעקפים ונקודות עצירה סמוך לשפת הים, יעשיר את תרבות הפנאי של חווית התייר בישראל, יחשוף את המטיילים לחוויה ישראלית השוזרת ערכים של טבע עם מורשת. משרד התיירות מחויב להנגשת חופי הים והיה שותף במימון מחצית מהפרויקט שכולל סימון שבילים, הצבת שילוט ועוגנים המרחיבים את הלב לים. תודה לכל השותפים בפרויקט הלאומי החשוב."

אלעד ארנפלד, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות: "עם פרויקט שביל הים הלאומי אנחנו מעוניינים ליצור רצף תיירותי וחיבור של כלל תשתיות ואתרי התיירות הפרוסים לאורך קו החוף של מדינת ישראל. אנו רואים בפרויקט פלטפורמה שתביא לפיתוח כלכלי של עסקי תיירות ופנאי, ובעקבותיו ליצירת מקומות עבודה חדשים. במהלך הפיילוט הראשוני וביחד עם שותפינו לפרויקט, בחודשים הקרובים אנו נבחן את תכנון השבילים במקטע שהושלם ונבחן את תיקונם בהתאם לממצאים שיעלו במסגרת הפיילוט".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות