״הכחשת השתתפות היהודים בלחימה בנאצים של נשיא רוסיה מקורה באנטישמיות״

בטקס לציון 79 שנים לניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית התייחס ראש עיריית נשר רועי לוי לאמירות של נשיא רוסיה על השתתפותם של יהודי רוסיה בלחימה בנאצים

 

השבוע נערך כבכל שנה טקס לציון יום הניצחון של ברית המועצות על גרמניה הנאצית. בטקס, שנערך באנדרטת הזיכרון לחללי ברית המועצות ממלחמת העולם השנייה בעיר נשר, נכחו ראש העיר רועי לוי, סגנו ומחזיק תיק הקליטה גיאורגי גרשקוביץ חברי מועצת העיר ונציגת משרד הקליטה, לצד שורדי מלחמת העולם השנייה המתגוררים בעיר, ראש אגודת הווטרנים בעיר ונציגי העמותה למען הקשיש.

בין באי הטקס היה גם הווטרן האחרון שנותר בעיר ששיתף מעט מזיכרונותיו מתקופת המלחמה ומהגאווה שלו להיות כאן במדינת העם היהודי.

בנאומו אמר ראש העיר רועי לוי ״בימים אלו אנו עדים לעלייה באנטישמיות ברחבי העולם. גם אמירתו של נשיא רוסיה והכחשת השתתפות היהודים בלחימה בנאצים, מקורה באנטישמיות. אתם העדות הישירה לאומץ הלב, לרוח הלחימה וההישרדות של העם שלנו. אתם העדות לכך שהיהודים היו חלק מהמערכה ואנחנו כאן לא נשכח ולא נסלח למי שמנסה לבטל את חלקכם בניצחון״.

 

צילום דוברות עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות