לראשונה מזה שנים: ניצול השואה שפונה משלומי זכה להגשים חלום ולגעת באבני הכותל

סימון חייט ניצל מציפורני הנאצים לאחר שהוא ומשפחתו כבר נכללו ברשימות השילוח למחנות הריכוז. בראשית במלחמה הוא פונה עם משפחתו מהיישוב שלומי לבית אבות בבית שאן, כשמשפחתו המורחבת פונתה למקומות שונים ברחבי הארץ. לסימון היה חלום אחד שרצה להגשים- מאז מלחמת לבנון השניה, בגלל המרחק הרב ומצבו הרפואי הוא לא זכה להתפלל בכותל המערבי

מיזם מיוחד, "משאלת לב" של עמותת עזר מציון ומשרד הבריאות זכה היום להגשים את חלומו. אגף הסיעוד יחד עם המחלקה להסעת חולים ומוגבלי תנועה הביאו את סימון ואשתו באמבולנס מיוחד מבית שאן לכותל המערבי, שם חיכו לו בני משפחתו שהגיעו מהמקומות השונים אליהם פונו בתחילת המלחמה – "זכינו לנצח את היטלר והרוע הנאצי- נזכה יחד גם לנצח את הרוע של סינואר וחמאס. להיות פה היום זה חלק מהניצחון הגדול שלנו."

בימי מלחמת העולם השניה סימון חייט ובני משפחתו ניצלו בנס מציפורני הנאצים. סימון התגורר באותם ימים עם משפחתו בעיר רבאט שבמרוקו, כשהוא ומשפחתו נכללו ברשימות הגירוש שהכינו הנאצים לשילוח למחנות הריכוז. ממש לפני ההגעה של הגרמנים לעיר הגיעו למקום כוחות הברית וחייו של סימון ובני משפחתו ניצלו.

מאז עלייתו לארץ סימון מתגורר עם משפחתו וילדיו ביישוב שלומי שבגבול הצפון. עם פרוץ המלחמה פונה היישוב, וחייט פונה לבית האבות הדסים בבית שאן- שם הוא שוהה עד היום יחד עם רעייתו.

לסימון היה חלום אחד שביקש להגשים ביתר שאת מאז פרוץ המלחמה- לבקר עם משפחתו בכותל המערבי. עקב מצבו הרפואי והמרחק הרב סימון לא ביקר בכותל המערבי בירושלים מאז ימי מלחמת לבנון השניה בשנת 2006- לפני כ-18 שנה.

עמותת עזר מציון נרתמה לסייע כדי להגשים לסימון את החלום. אגף הסיעוד יחד עם המחלקה להסעת חולים ומוגבלי תנועה הביאו את סימון ואשתו באמבולנס מיוחד מבית שאן עד לרחבת הכותל המערבי. לכותל הגיעו גם בני משפחתו המורחבת של סימון שפונו אף הם מיישובי הצפון והתכנסו יחד להגשמת המשאלה של סימון. סימון זכה לגעת באבני הכותל ולהתפלל, כשגם הקרן למורשת הכותל המערבי לקחה חלק בארגון המפגש המרגש.

הגשמת המשאלה התקיימה במסגרת מיזם מיוחד של עמותת "עזר מציון" ומשרד הבריאות, פועל בשנים האחרונות על מנת שניצולי שואה רבים ככל האפשר יזכו להגשים את חלומם. המיזם מגשים משאלות לניצולי שואה סיעודיים ו/או תשושי נפש המאושפזים במוסדות הגריאטריים ברחבי הארץ. זהו מיזם ייחודי של משרד הבריאות אגף הגריאטריה, השירות הארצי לעבודה סוציאלית ואגף הסיעוד בעמותת "עזר מציון" במסגרתו רכזות המיזם מגיעות למוסדות, שומעות את ניצולי השואה ופועלות על מנת שהגשמת המשאלה תצא לפועל. זאת, יחד עם סיוע המחלקה להסעת חולים ומוגבלי תנועה בעמותה שלוקחת חלק בתהליך כולו.

סימון: מאז מלחמת לבנות השניה לא זכיתי להגיע ולהתפלל בכותל המערבי. השנה, כשאנחנו מחוץ לבתינו – זכיתי סוף סוף להגיע לכותל ולהתפלל עבור עם ישראל בימים הקשים האלה. גם סוף סוף זכיתי לפגוש יחד את משפחתי המורחבת שמפוזרת ברחבי הארץ מאז תחילת המלחמה. זכינו לנצח את היטלר והרוע הנאצי- נזכה יחד גם לנצח את הרוע של סינואר וחמאס. להיות פה היום זה חלק מהניצחון הגדול שלנו."

מנהלת מיזם "משאלת לב" בעמותת "עזר מציון" נעמי מזרחי: כל הגשמת משאלה עבור ניצול השואה היא עולם ומלואו. אנו רואים את האושר והשמחה על פניהם כשאנחנו מגיעים לשטח ואת ההשפעה שמלווה אותם לאחר מכן. לאחר ימים ארוכים ושנים בהם לא יצאו מכותלי המוסד הם זוכים לרגעי עדנה ונחת בשנותיהם האחרונות כשאנו פועלים כל העת על מנת להספיק עוד ועוד משאלות עבור ניצולי השואה שחיים בתוכנו. חסד שאנו חייבים להם."

עזר מציון
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות