בריאות

אימא'לה, הילד השתגע

ארוחת הבוקר
כבר הרמב"ם הכריז שזו הארוחה החשובה של היום. מחקר אמריקני קבע כי היא גם בעלת השפעה ניכרת על תפקוד הריכוז והזיכרון של הילד שלכם בבית הספר ובכל פעילות חברתית אחרת. ההצעה האולטימטיבית לארוחת בוקר מבוססת טחינה היא כריך מלחם טרי עם ממרח טחינה וסילאן עדיף כזו ללא מלח כמו למשל הטחינה של אחוה. השילוב ביניהם נותן מתיקות ממריצה אך בריאה שנספגת בהדרגתיות במחזור הדם.

ארוחת עשר
ירקות טריים וחתוכים עם קצת מלח, לימון וטחינה ששמים בקופסה קטנה או צנצנת פלסטיק. השילוב של השניים מרענן, שומר על אנרגיה ומספק המון נוזלים, לצד היתרונות הבריאותיים של הטחינה והירקות עצמם.

ארוחת צהריים
פסטה (מומלץ מקמח מלא) עם רוטב טחינה ועגבניות חתוכות גס, אפשר גם עם כרובית. שניצל צמחי או קוביות טופו טריות מצופות פירורי לחם. הרעיון הוא להשתמש בטחינה או קמח חומוס במקום בביצה טרופה כחומר המדביק בין השניצל לפירורי הלחם.

ארוחת ארבע
הוא חזר מעוד יום מעייף בבית הספר, רעש, חוקים, מורים. לפניו עוד איזה חוג או שניים ואולי פגישה עם חברים בגינה. מגיע לילד שלכם קצת אנרגיה זמינה אבל כזו שיש בה איכויות בריאותיות ולא רק טעימות. עוגיות טחינה ושוקולד צ'יפס או פרוסת גזר עם טחינה יכולים לעשות פה שירות מצוין ולתת מתיקות נהדרת לארוחה, אבל לא כזו שתגרה את בלוטות הטעם לעוד ועוד, אלא מאוזנת.

ארוחת ערב
סוף היום. מחפשים משהו קליל לסיים איתו את היום ולתת לבטן לנוח. במקרה הזה אפשר להגיש סלט ירקות קצוץ דק עם רוטב טחינה קליל. לצידו אפשר להציע פיתה עם כרובית מטוגנת וטחינה, או חצי חציל בתנור עם סלסה של עגבניות ורוטב טחינה סמיך בצד. הניגודיות בין העגבניות לטחינה ירים הצגה אמיתית בפה, אפילו בשביל ילדים סרבני אוכל מתוחכם.
טיפ: כדאי להכניס צבעוניות לטחינה, הסוד הוא לערבב את הטחינה עם שלל צבעים מרהיבים שנותנים לה חיים וטעם שובב שמעורר את התיאבון כבר דרך העיניים. טחינה סגולה – עם קוביות סלק שנטחנו פנימה, טחינה וורדה – עם פלפלים קלויים, טחינה צהובה – עם קצת כורכום ועוד ועוד, נסו בעצמכם.
עוד אופציה לארוחת ערב קלילה או כקינוח לארוחה, היא מאפה פריך מנייר אורז עגול עם ממרח טחינה ודבש. פזרו מעל שומשום מלא או שחור ותקבלו חטיף מתוק ובריא וילד מרוצה שלא מנסים להילחם בו אלא מעריכים את הבחירות שלו ועוזרים לו.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות