בריאות

לב אחד: ליבו של האברך חזר לפעום אודות לפעולות החייאה מוצלחות של חובשי 'הצלה'

סגירת מעגל מרגשת בין מתנדבי הצלה עם מי שקיבל את חייו במתנה אודות למאמצי החייאה ממושכים • "אתם הייתם מלאכי ההצלה שהשיבו אותי לחיים" הודה בדמעות האברך הניצול • מנכ"ל הצלה הרב יעקב יוזעף: "כל אירוע כזה נותן לנו את הכוחות להמשיך הלאה במלאכת הצלת חיים"

מפגש מרגש התקיים בערב שבת האחרון בבית החולים שיבא בתל השומר. איש מבין הנוכחים בחדר הקטן שמחלקת טיפול נמרץ לב, לא תיאר לעצמו שהדרמה הגדולה שהתרחשה רק 24 שעות קודם לכן, תסתיים כך, בנס והודיה.

"הכל התחיל בקריאה דחופה שקיבלנו על אברך שהתמוטט בבית כנסת", משחזר זאבי פישמן חובש 'הצלה'. "בזירת האירוע מצאנו גבר כבן ארבעים מחוסר הכרה, בכוחות משותפים של מתנדבי הצלה ופראמדיקים של מד"א, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויי לב ומתן של שוק חשמלי. לאחר לאחר מכן חזר לאברך היקר את הדופק והנשימה", מספר מתנדב הצלה.

בדרך באמבולנס כשהוא מפונה במצב יציב, איבד שוב את הכרתו בדרך לבית החולים. אך למרבה המזל הוא הצליח להתאושש במהירות וכבר יום למחרת הוא פקח את עיניו וביקש לפגוש את מי שהציל את חייו ממוות בטוח. "אני מבקש רק למסור לכם את תודתי בשמי ובשם משפחתי, אתם הייתם מלאכי ההצלה שהשיבו אותי לחיים", הודה בדמעות האברך לחובשי הצלה שהגיעו לבקרו כבר למחרת בבית החולים.

אל הביקור המיוחד הגיעו המתנדבים זאבי פישמן והערשי קראוס יחד עם מנכ"ל ארגון 'הצלה' הרב יעקב יוזעף שסיכם בהתרגשות: "אין זו הפעם הראשונה שאני נוכח במפגש בה נסגר מעגל של חיים בין מתנדבי הצלה לניצולים, אך כל פעם זה מרגש מחדש. כל סיפור כזה נותן לנו את הכוחות להמשיך הלאה במלאכת הצלת חיים ומוכיח כי כל המציל נפש אחת מישראל, מקיים לא רק עולם אחד, אלא עולמות ודורות שלמים".

לדברי הרב אשר שלומוביץ יו"ר 'הצלה': "גם בשגרת המלחמה ממשיכים כונני הצלה להיות הראשונים להציל חיים בכל מקרה ובכל אירוע. התושיה של המתנדבים מתגלה במלא עוצמתה גם בזמנים קשים, ובין אזעקה לאזעקה הם ממשיכים להציל חיים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות