ניוזים חמיםבריאות

ד"ר יאיר ווליוביץ, מומחה בנוירולוגיה ילדים ומנהל המרכז להתפתחות הילד 'המעורר', מחוז דן פ"ת כללית, מנפץ מיתוסים על אוטיזם

האם האוטיסטים הם חסרי רגשות? האם הורות מאוחרת גורמת לאוטיזם? האם אפשר לגלות אוטיזם בהריון? האם חיסונים עלולים לגרום לאוטיזם?

מיתוסים נפוצים על אוטיזם:
1. האם ילדים על הספקטרום הם בהכרח חכמים יותר?
לא בהכרח. ילדים עם אוטיזם נמצאים על מנעד רחב של יכולות קוגניטיביות. חלקם לומדים במסגרות ייעודיות, וחלקם מצליחים להשתלב במסגרות רגילות ואף להצטיין בלימודים. מקור המיתוס הינו כנראה בהתייחסות לאבחנה של תסמונת אספרגר, אשר אינה תקפה כיום, ותיארה בעבר אנשים עם אינטיליגנציה מעל הממוצע לצד כישורי חיים נמוכים וקשיים חברתיים.
2. האם כל האוטיסטים סובלים מבעיות חברתיות?
בעיות חברתיות הן אכן נפוצות בקרב ילדים עם אוטיזם, אך הן אינן גורל. ילדים אלה זקוקים לעיתים קרובות לתיווך ועזרה בהבנה של סיטואציות חברתיות מורכבות. תחת תמיכה וסיוע נכונים, ילדים רבים מצליחים לנהל מערכות יחסים חברתיים משמעותיות.
3. האם לאוטיסטים ישנה מגבלה פיזית או חוסר יכולת תפקודית?
יכולותיהם הפיזיות של ילדים עם אוטיזם משתנות. עיכוב התפתחותי שכיח בקרב ילדים אלה, אך רבים מהם מפגינים יכולות מוטוריות טובות ואף מתקדמות יותר מבני גילם.
4. האם האוטיסטים הם חסרי רגשות?
ילדים עם אוטיזם עשויים לחוות קושי בהבעת רגשות או בהבנה של רגשות אחרים, אך זה אינו אומר שאין להם רגשות. ייתכן שתהיה להם דלות יחסית במגוון הבעות הפנים, אך זה לא מעיד על חוסר רגשות.
5. האם הורות מאוחרת גורמת לאוטיזם?
מחקרים מראים כי גיל הורות מאוחר (הן של נשים והן של גברים) הינו אחד מגורמי הסיכון לאוטיזם, אך אינו הגורם היחיד.
6. האם חיסונים גורמים/עלולים לגרום לאוטיזם?
לא! מחקרים רבים שבוצעו על ידי מומחים בינלאומיים הגיעו למסקנה חד משמעית כי אין קשר בין חיסונים לאוטיזם.
7. האם אפשר לגלות אוטיזם בהריון?
אבחון אוטיזם בהריון אפשרי, אך קשה ומורכב. קיימות מספר בדיקות (גנטיות, הדמיה ובדיקות סקר) שיכולות להצביע על סיכון מוגבר לאוטיזם, אך הן אינן נותנות תשובה חד משמעית

ד"ר יאיר ווליוביץ, מומחה בנוירולוגיה ילדים ומנהל המרכז להתפתחות הילד 'המעורר', מחוז דן פ"ת כללית
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות