חדשותבריאות

הפעוט שטבע באמבטיה חזר לחיים אודות למאמצי ההחייאה של מתנדבי הצלה

פאראמדיק הצלה אליהו שמחון יחד עם חובשי הצלה יצחק הייגר ודניאל הורברג שהגיעו ראשונים למשפחת א' בבני ברק, ביצעו בתינוק פעולות החייאה ממושכות והצילו את חייו. כשהם אוחזים בידיהם תינוק בריא ושלם, הודו ההורים למתנדבים המסורים: "אנחנו מרגישים כאילו נולד לנו תינוק מחדש"

שעת ערב שגרתית בבית משפחת א' בבני ברק יכולה הייתה להסתיים בטרגדיה נוראית, לולא תושייתם של מתנדבי הצלה. בין קלחת המשימות השגרתיות של טיפול בילדים והכנת ארוחת ערב, ברגע אחד של חוסר תשומת לב, נשכח הפעוט הקטן באמבטיה.

"מייד כשהגעתי לבית המשפחה, קיבלתי לידיי תינוק בן עשרה חודשים מחוסר הכרה", מספר פראמדיק הצלה אליהו שמחון שהוקפץ בבהילות למקום. "יחד עם הפארמדיק אליהו שמחון וחובשים נוספים של מד"א הענקו לפעוט טיפול רפואי מציל חיים שכלל החייאה ממושכת וסיוע נשימתי".

לאחר זמן מה הצליחו מתנדבי הצלה לייצב את מצבו ולהשיבו להכרה. בניידת של נט"ן הובהל התינוק לבית החולים מעיני הישועה בעיר, כשמצבו מוגדר בינוני. במחלקת טיפול נמרץ הצליח הצוות הרפואי לשפר את מצבו ותוך ימים ספורים הוא שוחרר חזרה הביתה.

השבוע, כחודש לאחר האירוע, פגשו מתנדבי הצלה את הפעוט בביתו, כשהוא בריא וחינני. "במצב של טביעה כל שניה היא קריטית, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו הייתם מגיעים דקה מאוחר יותר.." הודה האב הנרגש למתנדבי הצלה כשהוא משחזר את האירוע. "אנחנו מרגישים כאילו נולד לנו תינוק מחדש", סיכמו ההורים בקול נחנק מדמעות.

יו"ר ארגון הצלה הרב אשר שלומוביץ ומנכ"ל הצלה הרב יעקב יוזעף שנכחו בפגישה בין המתנדבים לתינוק, לא הסתירו את התרגשותם. "במסגרת תפקידי השתתפתי בלא מעט אירועי הודיה", שיתף מנכ"ל הצלה את הנוכחים. "אבל כשחתן האירוע הוא תינוק קטן בן עשרה חודשים שרק לא מזמן התחיל את החיים, אין דבר מרגש מזה" המשיך הרב יוזעף. "זה נותן למתנדבים היקרים שלנו את הכוחות להמשיך הלאה במלאכת הצלת חיים".

לדברי הרב אשר שלומוביץ יו"ר הצלה: "משפט הדגל שמלווה את הארגון מאז הקמתו הוא כי כל שניה קובעת, אינה רק סיסמא. המקרה הנ"ל של הצלת תינוק מטביעה מוכיח שוב כי בהצלת חיים כל רגע הוא קריטי ביותר. מתנדבי הצלה הפרוסים בכל אזור בעיר בני ברק עורכים הייטב להיות הראשונים בכל אירוע ולנצל כל שבריר של שניה להציל עוד חיים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות