ניוזים חמיםחדשותבריאות

לוחם צה"ל שנפצע באורח אנוש בלחימה בעזה פגש את תורם מנת הדם המלא שהצילה את חייו

לוחם צה"ל, איתן טסלר, נפצע אנושות מפגיעת טיל RPG בעת הלחימה בבית חאנון. איתן איבד דם רב וסבל מפגיעות קשות ומסכנות חיים, אך חייו ניצלו בזכות מנת "דם מלא" שסופקה לצה"ל על ידי שירותי הדם של מד"א, וניתנה בשטח הרצועה רגעים בודדים אחרי הפציעה.

רק כ-10% מאוכלוסיית תורמי הדם בישראל מתאימים לתרומה כזו, המכילה את כל רכיבי הדם בתרכובת נוגדנים ייחודית ולמעשה מעניקה לפצוע בעת מקרה חירום דם מלא המסייע בהצלת חיים. את מנת הדם המיוחדת תרם גרשון פנקר, תושב רמלה, והיא ניתנה לאיתן ב-1.11 בשדה הקרב בבית חאנון ע"י כוחות הרפואה של צה"ל שהעניקו לו טיפול רפואי תחת אש ממש בסמוך לרגע הפציעה האנושה.

כעבור מספר שבועות בבית החולים איתן השתקם והשבוע – במפגש מרגש ומיוחד, פגש בקריית מגן דוד אדום ברמלה את תורם מנת הדם שהצילה את חייו.

בנק הדם החדש של מד"א שבקרית מגן דוד אדום החל לפעול ביום השלישי למלחמת "חרבות ברזל". מעבדות שירותי הדם במבנה החדש ברמלה נמצאות כולן מתחת לאדמה, ממוגנות לחלוטין ומאפשרות לעבד כחצי מיליון מנות דם בשנה, פי שתיים מיכולת מבנה הבנק הקודם. בבניין מערכות אוטומטיות מתקדמות להפרדת מנות הדם למרכיביהן השונים וציוד טכנולוגי נוסף המסייע לטפל במנות רבות ולהציל חיים.

"הצלת לי את החיים, אני מלא בצמרמורות" אמר בהתרגשות איתן בעת המפגש עם גרשון "מנת הדם שאתה תרמת זו המנה הראשונה שקיבלתי בשטח. ה' פועל עם אנשים ואתה האיש שהוא בחר בו. תודה גדולה לך. נתת לי הזדמנות נוספת ועשית המון בשבילי, אני מודה לך, למגן דוד אדום ולכל צוותי הרפואה שטיפלו בי. תודה רבה."

גרשון פנקר, תורם הדם, הוסיף: "איתן היקר עשה המון למען המדינה ומגיע לו לקבל את התרומה שלי. בימים הראשונים למלחמה ישר הגעתי לנקודת ההתרמה של מד"א, תרמתי דם והרגשתי בתוכי שבמקרה הצורך – זה יגיע לאדם הנכון. אין שמח ממני לראות שהתרומה שלי הצילה חיים בשטח. זו הייתה השליחות שלי ואמשיך לתרום דם גם בעתיד. עשיתי את החלק הקטן שלי במשימה. אני קורא לכולם להגיע ולתרום דם כדי להציל חיים".

פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א: "הדבר המיוחד שעשינו במדינת ישראל, אנחנו כמגן דוד אדום יחד עם חיל הרפואה של צה"ל זה לקדם את מתן הדם המלא לפצועים לשטח, הכי מוקדם שאפשר. בשבילנו פה בשירותי הדם של מד"א זו התרגשות עצומה לראות את המהות של העבודה הופכת למציאות ולכך שהיא חוללה נס".

צילום: דוברות מד"א
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות