ניוזים חמיםחדשותבריאותמקומי

גם השמיים הם לא הגבול: סיפורו של מחוז מרכז כללית

ארז לוי, מנהל מחוז מרכז כללית, מסיים קדנציה מוצלחת עם שורה של הישגים. ביניהם: זכייה בפרס מחוז מצטיין בשנים 2020 ו-2022, מקום ראשון במדד שביעות רצון עובדים, הובלה בשירותי אשפוז בית וקידום תפיסת השירותים בקהילה "כללית מחוז מרכז התברכה במרקם אנושי יוצא דופן המושתת על עובדים מסורים המחויבים לתת שירות למטופלים מתוך תחושת שליחות אמיתית"

פיתוח והעצמת שירותים רפואיים בקהילה זה הקו המנחה של כללית מחוז מרכז. מדיניות זו היא חלק מתפיסת השירות של מנהל המחוז מר' ארז לוי, המסיים בימים אלו את תפקידו ומי שהחל את מהפכת השירותים במחוז והוביל להצלחות רבות. "שירותי הבריאות בקהילה ילכו ויתעצמו בשנים הקרובות, זה ידוע שהרפואה הכי טובה היא רפואה מונעת ואנחנו יודעים לעשות זאת הכי טוב" אומר לוי.  כחלק משינוי זה, המחוז משקיע רבות בהרחבת שירותים במרכזים לרפואה יועצת, כאשר המטרה היא הנגשת שירותים שבעבר התבצעו באופן בלעדי בבתי חולים וכיום ניתנים במסגרת המרפאות בקהילה בתחומים כגון גניקולוגיה, ניתוחי עור ופלסטיקה פשוטים, פעולות גסטרו מורכבות ועוד.

כללית מחוז מרכז מעניקה שירות רפואי לכ-630 אלף לקוחות ומפעילה למעלה מ 200 מרכזים רפואיים על פני שטח גיאוגרפי רחב היקף, מראשון לציון שבצפון ועד לקריית מלאכי ואשדוד בדרום, כשבתווך הוא משרת ערי מפתח כגון מודיעין, רחובות, נס-ציונה, רמלה ולוד, כמו גם יישובים קטנים, קיבוצים וכפרים הפזורים במרחב. ארז לוי, נחשב למנהל קפדני אך אנושי שלנגד עיניו עומדות תמיד טובת המטופלים לצד טובת העובדים. לוי אמון על הזכייה בתואר המחוז המצטיין של 'כללית' מבין 9 מחוזות הכללית ברחבי הארץ, בפעם השנייה בשלוש שנים האחרונות.

ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית. צילום ניוזים

את ההישגים זוקף לוי להון האנושי ומציין כי "אין ספק שכללית מחוז מרכז התברכה במרקם אנושי יוצא דופן המושתת על עובדים מסורים המחויבים לתת שירות למטופלים מתוך תחושת שליחות אמיתית". עוד מוסיף לוי "אחד העקרונות המובילים אצלי הוא החיבור של ההנהלה לעובדים בשטח, בסופו של יום הלקוחות שלנו פוגשים את הצוותים שלנו במרפאות ובמכונים ואנחנו מחויבים להיות זמינים ונגישים להם. אין תחליף למפגש אישי עם העובדים, לשמוע אותם, להבין אותם, לתת להם כלים ולהקצות משאבים במידת הצורך ובהתאם לצרכים".

לא בכדי עובדי כללית מחוז מרכז נמצאו העובדים המרוצים ביותר מכלל המחוזות בסקר שביעות רצון העובדים. "כשהעובדים שלנו מרגישים את התמיכה והחיזוק שלנו קל לייצר תחושת שייכות והזדהות שמובילה לתוצאות מוחשיות, כל אחד תורם את חלקו ויחד מייצרים גאוות יחידה שהיא מקור הנעה אישי וקבוצתי. עובדי המחוז הם בעלי רמת שביעות רצון הגבוהה בארץ וזה בהחלט מתכתב עם הרצון שלנו לתת למבוטחינו תחושה שיש מי שנמצא שם עבורם".

 

כחלק משיפור איכות השירות למטופלים במסגרת הקהילה עוסק המחוז רבות ביצירת שיתופי פעולה הדוקים עם הרשויות המקומיות. "הקשר שהתהדק בתקופת משבר הקורונה אילץ אותנו לעבוד בשיתוף עם מחלקות הבריאות של הגופים המוניציפליים בעקבותיו הצלחנו להשיג במחוז שיעורי התחסנות מהגבוהים בארץ ובעולם כנגד הנגיף". לוי מוסיף כי "הקשר נשמר ונמשך גם בשוטף ובא לידי ביטוי בקיום ימי בריאות משותפים ושורה של פעילויות נוספות על טהרת הבריאות שנועדו לרווחת הלקוחות".

תנופת הפיתוח של המחוז בתקופת כהונתו של ארז לוי היא מהענפות שידע המחוז "הרחבנו את פריסת השירותים שלנו ברחבי המחוז, הקמנו עשרות מרפאות חדשות ושיפצנו מרפאות מיושנות, פיתחנו שירותים חדשים ואף הנגשנו באמצעות ניידות מגוון בדיקות מצילות חיים למטופלים". לוי מסביר את תנופת הפיתוח כחלק מהסטת שירותים לקהילה הנובעת מתפיסה שמה שניתן לקבל במסגרת הקהילה, בנגישותובזמינות ליד הבית יביא לשיפור היענות  המטופלים לדאוג לבריאותם בעוד שהמקרים האקוטיים והמורכבים יותר יטופלו בבתי החולים.

לוי דגל גם בשיתופי פעולה מרשימים עם מרכזי העל של כללית, כגון המרכז הרפואי רבין-בילינסון מקבוצת כללית. במסגרת שיתוף פעולה זה מטופלי המחוז זוכים לטיפול הניתן על ידי מיטב רופאי המרכז, תוך הקפדה על שמירת רצף טיפולי, בסיוע צוותי מחקר ייעודיים.

נדבך נוסף הם יחידות אשפוז ביתי ומוקדי רפואה ראשונית הניתנים בשעות הערב לקהל המטופלים, כמו גם מוקד המהווה חלופה לחדר מיון עם אפשרות לביצוע מגוון פרוצדורות רפואיות בזמינות מלאה על ידי מיטב הרופאים. המרכזי שבהם הינו מוקד ראשונים בראשון לציון המשקף בצורה מיטבית את המודל הרפואי של כללית, הטומן בחובו שירותים נרחבים, כמו צילומי דימות, בדיקות מעבדה, שירותי רפואת נשים (כולל מוניטור עוברי), גיבוס ועוד. שירותים אלו ועוד, יש לציין, ניתנים תוך שימת דגש על זמן טיפול מהיר (לרוב בתוך כשעה מרגע הגעת המטופלים אליו) ואחוזי שביעות רצון גבוהים.

לוי מסכם: "עשינו כברת דרך משמעותית ב-4 השנים האחרונות בכל המישורים. אני סמוך ובטוח כי גם בעתיד המחוז ימשיך להתפתח בקצב מואץ, תוך מתן מענה רפואי מיטבי עבור קהל הלקוחות, למען בריאות איתנה ושיפור איכות חייהם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות