ניוזים חמיםבריאות

כללית מחוז דן פ"ת מוקירה את עובדי המשק והניקיון "חשוב לעצור ולהביע הערכה – על אף שעבודתם חיונית וקשה הם עדיין לא זוכים להכרה מספקת"

"גדלנו והתחנכנו על מוסר עבודה גבוה ללא אגו. לא משנה איזה תפקיד אתה עושה, הכי חשוב לעשות אותו טוב, בכל מקום שאתה נמצא. כשאתה טוב ומשקיע רואים ומרגישים את זה״ טטיאנה אולייניק

אמש צוותי המרפאות והנהלת המחוז הוקירו אישית את עובדי המשק במרפאות ובמכונים בארוחת בוקר מפנקת, ברכות ושי אישי.
פנינה ביתן, מנהלת משק בכללית מחוז דן פ"ת: "עובדי המשק הם נדבך חשוב והכרחי בפסיפס מערכת הבריאות, הם משפרים את איכות חיינו ומובילים את המאבק במניעת זיהומים. עבודתם מייצרת תחושת בטחון, ניקיון ובית לעובדים ולמטופלים. חשוב לעצור ולהביע הערכה – על אף עבודתם החיונית והקשה הם עדיין לא זוכים להכרה מספקת"

מיכאל וטטיאנה אולייניק (פתח תקווה) בני 66, נשואים 45 שנה, ילידי ברית המועצות, הכירו באוניברסיטה בפקולטה להנדסת חשמל ולשניהם ניסיון של למעלה מ 20 שנה כמהנדסים. בגיל 43 בחרו מתוך ציונות לעזוב מקצוע ופרנסה יציבה ולעלות ארצה יחד עם שני ילדיהם (17,18). כשהגיעו ארצה לא הצליח מיכאל להשתלב בחברת חשמל למרות הוותק הרב והחל לעבוד כמודד בחברה פרטית ובמקביל להשלמת הכנסה כעובד ניקיון מרפאות בשעות הערב. כיום מיכאל עובד משק האחראי על שתי מרפאות גדולות, מרכז רפואי כללית קניון הכיכר- מרפאה ראשונית ומרכז בריאות האישה, והמכון להתפתחות הילד בפתח תקווה.
אשתו טטיאנה עובדת משק מוערכת במרפאת כללית אורלנסקי עם עבר עשיר כמהנדסת חשמל בתעשייה הצבאית ברוסיה, עם עלייתה ובמקביל ללימודי האולפן חיפשה עבודה במקצועה אך נדחתה בטענה שהתואר לא מוכר בארץ. בגיל 45 החלה לעבוד כעובדת ניקיון במשרד הבריאות, שם הוצע לה לעשות הסבה לסיעוד אבל גם כאן נאלצה לוותר לטובת פרנסת המשפחה "היינו בעלי מקצוע, לשנינו היו משרות בכירות ומכובדות אך עם העלייה ארצה נאלצנו לכלכל את עצמנו ולהתקיים וכדי להעניק עתיד טוב לילדנו. גדלנו והתחנכנו על מוסר עבודה גבוה ללא אגו. לא משנה איזה תפקיד אתה עושה, הכי חשוב לעשות אותו טוב, בכל מקום שאתה נמצא. כשאתה טוב ומשקיע רואים ומרגישים את זה״ מציינת טטיאנה. ״הניקיון והנראות תמיד היו חשובים לי שכל הדברים יהיו מאורגנים ומסודרים, כל דבר יהיה בפינה שלו כדי שיהיה נעים לעובדים ולמטופלים אבל חשוב לי לא פחות ההערכה של הצוות ויחס טוב. זכיתי לעבוד עם צוות שיודע להעריך ולהגיד תודה"

פנינה ביתן, מנהלת המשק בכללית מחוז דן פ"ת: "הזוג אולייניק זוג מיוחד והסיפור שלהם הוא סיפורן של משפחות רבות שעלו ארצה בגיל מבוגר ונאלצו לוותר על המקצוע לפרנסת המשפחה ואחזקת הבית. מדובר באנשים אצילים, תמיד מחויכים, חיוביים, אינטליגנטיים, אנשי שיחה ותרבות.

צילום: דוברות
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות