חדשותבריאות

הפנינג של ליצנים רפואיים למשפחות המטופלים וצוות העובדים התקיים במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה

הפנינג שמח במיוחד נערך במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית (שממוקם בגדרה). האירוע אורגן על ידי מנהלת השירות והשיווק של ביה״ח, יפעת נח לוין, בשיתוף הליצנים הרפואיים של עמותת רופאי חלום, עבור משפחות המטופלים וצוות העובדים והעובדות במרכז הרפואי

מספר הליצן הרפואי משה טויטו (המכונה טיטו) מרופאי חלום: "ילדים הם כמו קסם. האתגר הוא להביא את הילדים והוריהם לבקר את סבא וסבתא, השוהים במרכז הגריאטרי, ולהכניס למקום שמחת חיים וצחוק מתגלגל. הקשר הבין-דורי חשוב מאוד להפגת תחושות בדידות, דיכאון וחוויות טראומטיות, שבימים כאלו מאפיינות ביתר שאת חלק ניכר מהקשישים והקשישות השוהים בהרצפלד".

במרכז הרפואי גריאטרי – שיקומי הרצפלד 231 מיטות אשפוז. הוא משרת את אוכלוסיית הגיל השלישי ואת אוכלוסיית החולים הזקוקים לשיקום רפואי לאחר תאונות ומחלות. רוב המטופלים בו, וכן העובדות והעובדים, מתגוררים באזורים שנפגעו במלחמה ועמדו במוקדי מטחי טילים ואזעקות (אשקלון, אשדוד, שדרות, נתיבות, גדרה, גן יבנה, נס ציונה, ראשון לציון ועוד).

יפעת נח לוין, מנהלת השירות והשיווק במרכז הרפואי הרצפלד: ״אני נרגשת על הזכות לייצר את החיבור והחיבוק המיוחד הזה. מטופלים רבים שלנו שוהים במרכז הרפואי לתקופות ארוכות, ובית החולים הופך עבורם לבית, והם עבורנו למשפחה. הקשר הבין דורי בינם לבין המשפחות שבבית ‘האמיתי׳ הוא חשוב מאין כמותו ומאפשר להעביר ידע, ערכים, חיבור רגשי עמוק והמון חוויות משותפות.
הרגשות החיוביים שעולים במפגש יכולים לשפר את מצב הרוח ולהקל על הכאבים הפיזיים והנפשיים, צחוק מתגלגל של ילד משכיח ברגע כאב.״

ד"ר אמנון רביב, מעמותת רופאי חלום, בעל דוקטורט בליצנות רפואית אומר: "אני מגיע להרצפלד למעלה מעשור. ליצנות רפואית נתפסת על ידי רבים כמתאימה לילדים. אלא שהאמת היא שהיא מתאימה לכולם, במיוחד לקשישים. בזמן שילדים עטופים במשפחה חמה, רבים מהקשישים חשים בדידות גדולה. הליצנים הרפואיים הם אומנים רב חושיים, ששולטים במיומנויות שונות, ויש להם כלים מקצועיים רבים לחזק את המטופלים הקשישים במחלקות בית החולים. בעזרת אינטליגנציה רגשית, נעשה שימוש בהומור, בשירים ובדמיון, על מנת להפיג אצל הקשישים חרדות, בדידות ודיכאון".

לדבריו: "הרצח והפשעים המזעזעים שביצע חמאס ב-7 לאוקטובר בישובי עוטף עזה, החזירו רבים מבני הדור השלישי לטראומה של שואה באירופה ופוגרומים במדינות ערב. עבורם, המפגש איתנו הליצנים הרפואיים הוא צורך לחיזוק הנשמה".

ומשה טויטו מסכם: "משחקי בלונים, משרוקיות, תחרויות מיהיתוליות בשיתוף נכדים עם סבא וסבתא היו התפאורה בהפנינג. הגענו כדי לשמח ולאפשר חוויות טובות".

קרדיט צילום: יח"צ
קרדיט צילום: יח"צ
קרדיט צילום: יח"צ
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות