חדשותבריאות

דמעות של התרגשות בפיקוד צפון: כשסא"ל אהרון פרידמן פגש את האישה שהצילה את חייו

כשהסרטן חזר בפעם השנייה- הרופאים הודיעו לסא"ל אהרון פרידמן שהפעם אין ברירה והוא חייב לעבור השתלת מח עצם נוספת- הפעם מתורם. לאחר שאף אחד מבני המשפחה לא נמצא מתאים – החלו ב"עזר מציון" בחיפוש אחר תורם מתאים. אחרי שבוע וחצי הגיע הטלפון ממאגר מח העצם הלאומי של "עזר מציון"- נמצאה תורמת בהתאמה כמעט מלאה. באוגוסט 2021 התבצעה ההשתלה, פרידמן הבריא וחזר לצה"ל לתפקיד קצין תקשוב של הגיס הצפוני

לאחר שנתיים בהם לא ידעו האחד על השנייה- התורמת שיר הראש, בת 24 מבאר שבע, הגיעה מביתה בבאר שבע לבסיס פיקוד הצפון כדי לפגוש לראשונה את האיש שהעניקה לו את החיים במתנה.

סא"ל אהרון פרידמן, 39, אב ל-3 בנות ותושב צפת, משרת בצה"ל כבר למעלה מ-20 שנה כשמאחוריו כבר שלל תפקידים בחיל התקשוב – קצין קשר גדודי, חטיבתי, פיקודי- כשכיום הוא משמש כקצין הקשר של הגיס הצפוני. בקיץ 2018 הוא אובחן לראשונה כשהתגלתה אצלו מחלת הסרטן בבלוטות הלימפה. הוא עבר טיפולים כימותרפיים לא פשוטים והשתלת מח עצם עצמית. הוא הבריא, חזר לצה"ל, קיבל דרגת סא"ל ונכנס לתפקיד מג"ד תקשוב פיקודי.

אך לאחר כשנה- הסרטן חזר שוב. הוא החל סדרת טיפולים אגרסיבית על מנת להציל את חייו- "בפעם השנייה שחזרה לי המחלה, לילה נוראי, שכל הגוף מצטמרר, לא מרגיש טוב, יום למחרת בדיקות, ותכף מיד שמו אותי על המסלול המהיר לטיפולים כימותרפיים. כשאתה במלחמה על החיים זה פשוט שדה קרב שאתה פשוט לא יודע להילחם בו." הפעם ההמלצה היתה חד משמעית- הוא חייב לעבור בהקדם השתלת מח עצם, הפעם מתורם- "הרופא שלי הסתכל לי בעיניים ואמר לי: אין ברירה, אנחנו חייבים ללכת להשתלת מח עצם מתורם. אותה תרומה היא בעצם מסוק החילוץ שלי משדה הקרב."

החיפוש אחר תורם מתאים החל- אך לאחר בדיקת של בני המשפחה הם נמצאו לא מתאימים. ואז החלו לחפש לו תרומה במאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון". לאחר שבוע וחצי הגיע הטלפון המיוחל- נמצאה תורמת בהתאמה כמעט מלאה, ובאוגוסט 2021 עבר אהרון את ההשתלה בהצלחה. ביולי 2022 חזר פרידמן לצה"ל, לתפקיד קצין תקשוב של הגיס הצפוני.

במשך שנתיים אהרון לא ידע מי האישה שהצילה את חייו, והיא לא ידעה למי תרמה את מח העצם. לפני מספר ימים היא הגיעה לפיקוד הצפון ונפגשה לראשונה עם האיש שהצילה את חייו. עין לא נשארה יבשה.

התורמת היא שיר הראש, סטודנטית למשחק בת 24 מבאר שבע – "אני חיכיתי לזה שנתיים, קיוויתי לראות אותו בסדר, פתאום את מתחילה להבין שאת לא מצילה רק את האדם עצמו, אלא משפחה שלמה ומעטפת שלמה של חברים אוהבים".

אהרון פרידמן: "אני שפיקדתי על מאות קצינים וחיילים שכל אחד מהם נגע בחלק מנשמתי, אני מעריך ואוהב את כל החברים והאנשים שאוהבים אותי ומעריך היום את החיים שניתנו לי במתנה, אז כן, כל זה בזכותך." הוא הוסיף כי "המאגר של "עזר מציון הוא בבחינת "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא. אני אסיר תודה להם. ולשיר אהיה חייב תודה כל חיי. היכולת לבוא ולהציל אדם, אין דבר נשגב מזה."

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי של עמותת 'עזר מציון' ד"ר ברכה זיסר: "זו זכות גדולה עבור עזר מציון להיות חלק מהמסע להצלת חייו של אהרון. להעניק לאדם ששנים רבות מחייו מקדיש למען המדינה וביטחונה – זו זכות מיוחדת – גם לנו וגם לאישה שהצילה את חייו. התהליך הוא פשוט וקל שנמשך מספר שעות בדומה לתרומת דם. כשרואים את אהרון, מבינים איך אפשר פשוט להציל חיים ולהעניק שמחה למשפחה שלמה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות