בריאות

ניידת אקמו ראשונה מסוגה בישראל נתרמה למגן דוד אדום

מצב החירום הרפואי המשמעותי ביותר אליו נדרשים ארגוני רפואת החירום הטרום-אשפוזית בכל העולם הוא דום לב. לאורך השנים, השקיע מגן דוד אדום מאמצים רבים בתחום זה, מאמצים הכוללים פיזור מכשירי מפעם (דפיברילטור) במרחב הציבורי, הכשרה ייעודית לחובשים ולפראמדיקים במוקד של מד"א להדרכה טלפונית, הקמת מערכי מגיבים ראשונים ושימוש באמצעים טכנולוגיים

במיזם משותף של מגן דוד אדום והמרכז הרפואי שמיר התווסף לאחרונה נדבך נוסף למערך המענה לאירועי דום בטרום בית החולים. מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל המאפשר הגעה של ניידת אקמו עם צוות של רופאים מומחים, אחים, אחיות ופראמדיקים של מד"א לאירועי דום לב.

צוות זה מוזנק לאירועי דום לב במועד קבלת הקריאה במוקד מד"א, במקביל לצוותי וכונני מד"א ומשתלב בפעולות ההחייאה בשטח תוך חיבור המטופל למכשיר לב-ריאה (אקמו) כבר בשלב טרום בית החולים. ניידת האקמו הזמנית פעלה החל מיוני 2023, ומאז הוקפצה לטפל בעשרות מקרים.

בשבוע שעבר, בטקס מרגש נחנכה ניידת אקמו חדשה אשר נתרמה על ידי יהודי צרפת, בסיוע אגודת ידידי מד"א בצרפת, שהחליטו לתרום אותה לזכרו של החייל סמל נתן חי ליאר ז"ל, שעלה מצרפת לישראל כדי לשרת בצבא, ונפל ב-7 באוקטובר, בן 20 בנופלו. בטקס נכחו בני משפחתו של נתן חי ליאר ז"ל, משלחת מכובדים ומנכ"ל אגודת הידידים של מד"א צרפת.

לניידת החדשה מספר מאפיינים ייחודיים הכוללים: סביבת עבודה מרווחת, מושבים למטפלים בשני צידי המטופל, תאים בעלי יכולת קירור ושמירה על טמפרטורה, אמצעי ניטור והנשמה מתקדמים, מתקני עגינה לציוד הנלווה של מכשיר האקמו, מיטה חשמלית המאפשרת הרמה, הורדה ושינוע של המטופל, מתקן למכשיר האקמו מעל רגלי המטופל, התאמה של דרישות המערכת החשמלית לשירות ועוד.

בנאומה המרגש בטקס ההשקה ייחלה אמו של נתן חי ז"ל שהניידת החדשה תציל חיים ובכך תמשיך את מורשתו של נתן שלחם בבוקר השביעי באוקטובר למען חיי התושבים בעוטף.

סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפאל סטרוגו: "קיימת קבוצה של אנשים שלא ניתן להחזיר לה את הדופק במצב של דום לב, למרות שכל פעולות ההחייאה מתבצעות כמו שצריך. הדבר היחיד שיכול להציל את המטופלים האלו הוא חיבור למכונת לב ריאה. ברוב המקומות בעולם וגם בארץ, חיבור לאקמו מצריך להסיע את המטופל לבית החולים – אירוע מאוד מורכב שאחוזי ההצלחה שלו לא גבוהים, בעזרת ניידת האקמו, ניתן להביא את מכונת לב-הריאה אל המטופל בזירת האירוע, מה שמאפשר חיבור הרבה יותר מוקדם של המטופלים האלו למכונת לב ריאה, ומעלה משמעותית את הסיכוי שלהם לשרוד. במד"א כל הזמן בוחנים את האפשרות לחדש ולעדכן את דרכי הטיפול על מנת להציל כמה שיותר חיים".

דוברות מדא
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות