ניוזים חמיםבריאות

שירות חדש נולד: המיילדות של בילינסון מלוות את היולדות במרפאות כללית בפ"ת, מהחודש הראשון ועד לאחר הלידה

המיזם החדש מופעל על ידי בית החולים בילינסון, בשיתוף מרכזי בריאות האישה של כללית באם המושבות ובמרפאת רוטשילד, ומעניק שירות מותאם אישית, זמין, נגיש ומקצועי למבוטחות כללית באזור בילינסון

שירות חדש בבית החולים בילינסון מקבוצת כללית, "מיילדות מחודש ראשון", המאפשר שירות מעקב היריון על ידי מיילדות מבית החולים כבר מראשית הדרך במרפאות הקהילה. השירות מופעל כפיילוט על ידי בית החולים בילינסון ומרפאות כללית בעיר פתח תקוה, וניתן לקבלו במרכזי בריאות האישה השוכנים במרכז המסחרי אם המושבות ובמרפאת רוטשילד במרכז העיר. המודל החדשני והייחודי מעניק שירות מותאם אישית, זמין, נגיש ומקצועי לכל הנשים בהריון שאינו בר סיכון, וללא קשר למספר ההיריון.

השירות הייחודי, שנעשה במקביל לליווי הרפואי, ניתן על ידי מיילדות מבית החולים בילינסון, מתבצע בקהילה ומאפשר לנשים לקבל ליווי ותמיכה מתחילת ההיריון ועד סופו. המעקב כולל בדיקות מיילדותיות ורגשיות כאחד, וזאת תחת מעטפת מקצועית תומכת ומרוכזת של מגוון השירותים הנדרשים, כולל תכנית לידה וחיבור לחדר הלידה.

לדברי עפרה אברהמי, מנהלת הסיעוד של מינהלת פתח תקוה בכללית: "נשים הרות במחוז דן-פ"ת בכללית זוכות לקבל מעטפת רחבה של שירותים נבחרים, מקצועיים, איכותיים וזמינים, לצד שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשנות. שיתוף הפעולה עם מחלקת הנשים בבילינסון מאפשר ליצור רצף טיפולי משלב ההיריון, אחרי הלידה ובהמשך מעגל החיים של היולדת".

לפגוש פנים מוכרות בחדר הלידה

אז איך זה בעצם עובד? אישה בתחילת ההיריון שמגיעה לרופא מופנית לאחות וזו מדריכה אותה כיצד לחבור לשירות "מיילדת מחודש ראשון", דרך האפליקציה או דרך מוקד זימון התורים הטלפוני *2700. מרגע המפגש הראשוני עם המיילדת, נקבעות פגישות המשך לפי הצורך בתדירות של בין מספר שבועות לחודש וחצי, לכל אורך ההיריון. בפגישות עוברת המיילדת עם היולדת על תוצאות בדיקות שביצעה, מבצעת מדדים, מבצעת הדרכות ללידה ולהנקה בהתאם לשבוע ההריון, מזהה מצבים רגשיים בהם יש צורך להסתייע בעובדת סוציאלית או פסיכולוגית וכיו"ב – והכל לאורך שעה מרוכזת של בדיקה.

"רגע השיא נעשה כשהמטופלות מגיעות לבית החולים ופוגשות שם פנים מוכרות. לעתים הן מדברות עם המיילדות ממש כשהן בדרך לחדר הלידה, וכשהיולדת מגיעה לבית החולים בילינסון יש לה שם כבר 'אשת קשר'. תחושה שיש אחות, קרבה, מישהו שמחכה לך. זו תחושה שמתרחשת רק בזכות המיזם המשותף של מרפאות הקהילה שלנו עם מחלקת הנשים בבילינסון", אומרת זהרה שרף, מנהלת הסיעוד במרפאת אם המושבות יועצת של כללית.

המיילדת מבילינסון שני טיטלבוים מקבלת יולדת במרפאה היועצת של כללית באם המושבות פת. צילום עצמי

ליווי מקצועי גם בהריונות חוזרים

שני טיטלבוים, מיילדת בבית החולים לנשים בבילינסון המבצעת ליווי היריון במרפאת כללית אם המושבות, מספרת: "כשהתחלנו את הפיילוט, חשבנו שרק נשים בהיריון ראשון ירצו את הליווי, אולם גילינו שנשים בהריונות חוזרים הכי שמחות לקבל את השירות. הן מגיעות מתוך ההבנה שגם בהריון חוזר מגיע להן לקבל ליווי מקצועי מהרגע הראשון. החוויה הכי גדולה שלנו כמיילדות היא לעשות סגירת מעגל עם מטופלת שעברה ליווי הריון אצלנו ולפגוש אותה בחדר הלידה בבילינסון".

כנרת סגל, מנהלת הסיעוד בבית החולים לנשים בבילינסון, מסכמת: "גם אחרי אלפי לידות אני מתרגשת כל פעם מחדש. כל יולדת היא מיוחדת ומגיעה עם צרכים שמיוחדים לה ונושאים שמעניינים אותה. אני רואה כיצד ליווי על ידי מיילדת מנוסה מפחית חרדה, עוזר לעבד את חווית ההיריון ודואג שבריאות היולדת והעובר נשמרת".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות