בריאות

בזכות פיתוח ייחודי: החייל הפצוע זכה לתקשר עם אמו

המלחמה הביאה איתה גם לא מעט פצועים שמתמודדים בבתי החולים עם חוסר יכולת לתקשר עם סביבתם. מדובר בחיילים פצועים שסובלים מפציעות קשות המונעות מהם את היכולת לדבר

אפליקציה ייעודית שפותחה במרכז הארצי לתקשורת תומכת של עמותת עזר מציון בשיתוף עם ״הילמ״ה – הייטק למען החברה״, נכנסה בימים אלו לשימוש בבתי החולים ומסייעת לפצועים לתקשר עם בני משפחתם באמצעות אייפדים ייעודיים שעליהם מותקנות אפליקציות המסייעות לתקשורת תומכת.

כך, לדוגמא חייל צה"ל שנפגע מטיל נ"ט וסובל מפגיעות חודרות קשות, עבר ניתוח לסת ולא יוכל לתקשר במשך החודש הקרוב , תיקשר בפעם הראשונה במחלקת טיפול נמרץ עם אימו לאחר הפציעה באמצעות הפיתוח הייחודי, דרך האייפד שסופק לו ע״י המחלקה לתקשורת תומכת.

יונית הגואל קרניאלי, מנהלת המרכז הארצי לתקשורת תומכת בעמותת עזר מציון, פועלת מפרוץ המלחמה גם להכשרה של אנשי המקצוע בבתי החולים על מנת שיוכלו לעשות שימוש בפיתוח החדשני (וכן במאגר חומרים ואסטרטגיות הניתנות להורדה ושימוש עם פצועים בבתי החולים). היא גם מעניקה הדרכה פרטנית לאנשי המקצוע בבתי החולים השונים לגבי השימוש במכשור- "מדובר בפיתוח פורץ דרך שקריטי ומהותי שיהיה חלק מכל טיפול וסיוע תקשורתי רלוונטי בבתי החולים ברחבי הארץ."

משפחת החייל מוסרת כי הם מרוצים מהשימוש באייפד והאפליקציה. החייל משתמש בכך עם בני המשפחה, הצוות, החברים שבאים לבקר ובמהלך הטיפולים השונים בתוך היום המאתגר שעובר עליו (הוא משתמש בכתיבה גם בטיפול הפסיכולוגי.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות