בריאות

מהמילואים בעזה למפגש עם הפעוטה שהציל את חייה: "תחושה מדהימה. בתוך המוות והרע- זה האור שלי"

כשנדב ונעם אזולאי, תאומים זהים, קיבלו טלפון מהמאגר הלאומי של עמותת עזר מציון שהם היחידים שמתאימים בהתאמה מלאה להצלת חייה של פעוטה בת חודשיים שחלתה בלוקמיה, הם לא חשבו פעמיים. באופן אקראי, נדב נבחר ותרם מח עצם שהציל את חייה

במשך חודשים הוא חיכה לדעת מי הפעוטה שתרם לה, כשהוריה של הודיה רוזנפלד מקצרין ייחלו להכיר סוף סוף את האיש שהציל את ביתם הקטנה. אך ב-7 באוקטובר נדב גויס למילואים ברצועת עזה – והמפגש לא יצא אל הפועל. כעת, לאחר שנדב השתחרר התקיים המפגש המרגש בבית אורנית של עזר מציון- ועין אחת לא נשארה יבשה.

כשהודיה רוזנפלד, פעוטה בת חודשיים מקצרין שברמת הגולן, חלתה בלוקמיה בנר ראשון של חנוכה לפני למעלה משנתים- החל מסע ההחלמה הארוך שלה. מסע שהסתיים כעת במפגש מרגש בבית אורנית של עזר מציון כשבאופן נדיר באותו יום גם הסתיים ההליך הרפואי האחרון שעברה הודיה שהבריאה מהמחלה.

לאחר גילוי המחלה, הרופאים אמרו להוריה כי הודיה חייבת בהקדם לעבור השתלת מח עצם מתורם מתאים. לאחר חיפוש ובחינה נמצאו במאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון 2 תורמים שהתאימו בהתאמה מלאה- נדב ונעם שני אחים תאומים בני 23 ממודיעין. שניהם קיבלו טלפון מאנשי המאגר, שניהם לא חשבו פעמיים והחליטו להירתם. הם החלו יחד תהליך בדיקות מעמיק יותר לבחינת ההתאמה- ונמצא שאכן שניהם מתאימים בהתאמה מלאה להצלת חייה של הודיה. זו היתה גם הפעם הראשונה שנדב ונעם גילו שהם תאומים זהים לחלוטין- דבר שלא ידעו אותו עד להליך בדיקת ההתאמה.

באופן אקראי החליטו במאגר להתקשר דווקא לנדב ותהליך התרומה יצא לדרך. מכיוון שמדובר בהצלת חייה של תינוקת, באופן די נדיר, היה צורך לקיים את התרומה בהליך ניתוחי פשוט, בשונה מתרומת מח עצם שמתבצעת ב-99% מהמקרים בהליך שדומה לתרומת דם. מבחינתו של נדב לא הייתה בכלל התלבטות, והודיה עברה את ההשתלה בהצלחה.

לפני מספר חודשים היה אמור להתקיים המפגש בין נדב להודיה, כשבמשך החודשים הרבים שחלפו נדב לא ידע מי התינוקת שהציל את חייה, וגם הודיה ומשפחתה לא ידעו מי התורם שנרתם ללא היסוס עבורה.

אך כשנדב קיבל טלפון מעזר מציון התברר שנדב גויס לחיל השריון ב-7 באוקטובר ומאז נמצא בשירות מילואים ברצועת עזה. נדב אמר להם שברגע שישתחרר ייצור קשר ויתואם המפגש. לאחר מספר חודשים נדב השתחרר- וכעת נערך המפגש המרגש בבית אורנית של עמותת עזר מציון בפתח תקווה.

נדב, כיום גר בירושלים, סטודנט למתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית הגיע עם הוריו ומשפחתו, והוריה של הודיה הגיעו איתה ושני אחיה הקטנים.

נדב אזולאי: זו תחושה מדהימה. קשה מאוד להסביר את זה, לא האמנתי שזה יגיע לכזאת סיטואציה, זה בא בתקופה מאוד מסובכת. הייתי שלושה חודשים וזה היה מורכב ואתה לא תמיד יודע מה הדבר הנכון. התקשרו אליי ואמרו לי זאת נקודת האור שלך ויש לך פה איזה דבר קטן שעשית לפני כמה זמן, אז בתקופה הזאת של כל המוות והרע והדברים הרעים שכולנו חווינו, אז זה היה האור שלי. המסר שזה נתן לי לחיים זה שגם כשהמטרה לא ברורה לעין לפעמים הדברים הטובים שעשית מאירים לך את הדרך."

במהלך מסע הטיפולים הכירה משפחת רוזנפלד מקרוב את בית אורנית של העמותה שסמוך לבית החולים שניידר בו טופלה הודיה. עקב המרחק מקצרין, בית אורנית הפך במשך שבועות לבית של המשפחה – שם קיבלו חדרים ללון, ארוחות, פעילות וחוגים ועוד.

מוריה רוזנפלד, אמא של הודיה: "היה לי חשוב כל הזמן לפגוש את האיש שהציל את הודיה, קשה לתאר את הכרת הטוב שיש לנו כלפיו וכלפי עזר מציון. אנחנו לא רואים את הדבר כמובן מאליו. בית אורנית היה לבית שלנו והאנשים שם ליוו אותנו כשתמיד הרגשנו שאנחנו בידים טובות."

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון ד"ר ברכה זיסר: "להציל כל אדם זו תחושה מדהימה, להציל תינוקת קטנה על אחת כמה וכמה. להעניק חיים לפעוטה שכל החיים לפניה זו תחושה עילאית שכולנו ראינו אותה אצל נדב במפגש. זה המסר לכל אחד ואחת שמקבלים טלפון מהמאגר שנמצאו מתאימים. אל תהססו- זה תהליך פשוט וקל ובסופו של דבר אתם מקבלים הרבה יותר מאשר אתם נותנים. מדובר בסיפוק אדיר."

במפגש השתתף גם פרופ' יעקב זֶרֶם יקיר ירושלים ומייסד ונשיא (לשעבר) של חברת אופיר אופטרוניקה, שההשתלה התאפשרה בזכות המאגר האישי שהקים יחד עם רעייתו חיה, שהביא כבר להצלת חייהם של שניים שקיבלו מח עצם מהמאגר שלהם.

יעקב נחומי
יעקב נחומי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות