פתיחת עסק חדש ועמידה מול רשויות המס זה לא דבר מפחיד: ככה עושים את זה נכון

עורכי הדין נסים את כהן ניסן. צילום שטיינר צלמיםעורכי הדין נסים את כהן ניסן. צילום שטיינר צלמים

פתיחת תיק במס הכנסה

פקודת מס הכנסה [נוסח חדש] קובעת כי על כל אדם או חברה בישראל אשר "מייצרים" הכנסות, מוטלת חובת תשלום מס הכנסה. הקמת עסק חדש, מחייבת פתיחת תיק במס ההכנסה מיד עם תחילתה של פעילותו של העסק או עם תחילת העיסוק (לעצמאים), ולאחר ביצוע הרישום במשרדי המע"מ (לעסקים ולעוסקים המחויבים בכך כבר עם פתיחת העסק). תשלום מס ההכנסה של עסק בגין הכנסה תתייחס להכנסות בניכוי ההוצאות המוכרות לצרכי מס. במקרים בהם העסק מעסיק עובדים, תידרש גם העברת תשלומי מס ההכנסה שמנוכים במקור ממשכורתם של העובדים השכירים בעסק (ניכויים).

סכום המס שחל על עצמאי יחושב על פי ההכנסה השנתית, וייקבע בשומה הסופית אשר עורך פקיד השומה בסוף השנה, לאחר הגשת הדו"ח השנתי. הכנסותיהם של העצמאים (העוסקים המורשים והעוסקים הפטורים) מחושבות כ"הכנסה אישית", וחלות עליהן מדרגות מס ההכנסה אשר מתעדכנות מידי שנה.

סכום המס אותו נדרשים לשלם העצמאים (העוסקים המורשים או הפטורים) מחושב באופן הבא:

  • מבצעים את חישוב הרווח לצרכי המס הכולל את ההכנסות בניכוי ההוצאות המוכרות.
  • מסכום זה מפחיתים את הניכויים השונים (שאליהם משתייכות תשלומים והוצאות שאמנם אינם נחשבים כ"הוצאות מוכרות", אבל הם מפחיתים את שיעור המס (למשל, ההפקדות העצמאיות לביטוח פנסיוני, תשלומים לקופות הגמל, לקרן ההשתלמות ולביטוח ולאומי וכד')
  • מהסכום שהתקבל לאחר מכן, יחושב המס לפי מדרגות מס ההכנסה אותן הזכרנו קודם לכן, ורק לאחר מכן, בסיכומו של דבר, יופחתו הזיכויים (ההנחות במס).

פתיחת תיק במס הכנסה אינה מחייבת הגעה פיזית למשרדי מס ההכנסה וניתן לבצעה באמצעות מילוי הטפסים שקישורים אליהם מצורפים ושליחתם אל פקיד השומה האזורי במיקום הפעילות של העצמאי או החברה.

במקרים בהם העסק מעסיק עובדים שכירים, שבגינם חייב המעסיק בניכוי מס במקור ממשכורתם, תידרש פתיחת תיק ניכויים במס הכנסה. פתיחת תיק הניכויים מתבצעת על ידי מילוי הסעיף המתאים בטפסים שאליהם קישרנו קודם.

את הטופס המתאים (לאחר מילויו וחתימה עליו, כמובן) יש לשלוח לפקיד השומה האזורי.

פתיחת תיק הניכויים הנדרש לעסק במוסד לביטוח לאומי (או עדכונו) תתבצע באופן אוטומטי לאחר קליטת הטופס במערכת מס ההכנסה.

*הכתבה באדיבות משרד עורכי דין- נסים את כהן ניסן

law-offices.co.il

סניף חיפה: שדרות המגינים 39-41 חיפה

סניף גבעתיים: רח' תפוצות ישראל 6ב' גבעתיים

סניף חיפה: 04-8512612

סניף גבעתיים: 077-6040676

office@law-offices.co.il

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות