בלעדי: יעקב פיינגולד, חבר מועצת העיר חיפה, רשם הפסד צורב בעתירה שהגיש נגד ראש העיר קליש רותם, כשהשופט ממליץ לו: "להתעסק בעניינים חשובים ומהותיים באמת"

חבר מועצת העיר חיפה, יעקב פיינגולד, הפסיד בעתירה שהגיש נגד ראש העיר עינת קליש רותם לוועדת הבחירות המחוזית, בטענה כי על הוועדה לפסוק נגדה בשל שימוש בעובדי לשכתה לתפעול דף הפייסבוק שלה. אלא שיו"ר הוועדה, השופט יצחק כהן, לא רק שדחה את העתירה, אלא אף פסק שזה חוקי ולגמרי לגיטימי שקליש רותם תשתמש באנשי לשכתה לתפעול דף הפייסבוק שלה

חבר מועצת העיר חיפה, יעקב פיינגולד, הגיש לוועדת הבחירות המחוזית בחיפה עתירה נגד ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, שנדונה בפני יו"ר הוועדה, השופט יצחק כהן. אתמול התקבלה פסיקה בה פיינגולד הפסיד ועתירתו נדחתה, כשהוא מצווה לשלם לקליש רותם גם הוצאות משפט. לא זו בלבד, אלא שהשופט כהן נותן חותמת הכשר לקליש רותם להשתמש בעובדי לשכתה לשם תפעול דף הפייסבוק שלה, מה שפיינגולד עתר נגדו.

בעתירתו, פיינגולד טען כי "ראש העיר גייסה עובדים, ספקים וקבלני משנה של העירייה, לצורך התפעול השוטף של עמוד הפייסבוק הפרטי – פוליטי שלה".
על פי כתב העתירה, "גורמים שונים מתוך העירייה העבירו מידע פנימי לעותר פיינגולד, לפיו המשיבה גייסה עובדים או ספקים וקבלני משנה, שיתפעלו למענה את אתר הפייסבוק הפרטי פוליטי שלה".
פיינגולד טען כי קיבל את המידע "מגורמים שונים מתוך העירייה". הראיה העיקרית עליה מצביע, היא העובדה, שלטענתו, פרסומים שונים מתפרסמים בתחילה בדף הפייסבוק האישי – פוליטי של קליש, ורק לאחר מכן מפורסמים בדף הפייסבוק של העירייה. לפי פיינגולד, כיוון שדף הפייסבוק הפרטי פוליטי של ראש העיר נועד לצרכי תעמולה, כי אז לא ניתן לתפעלו ולתחזק אותו באמצעות עובדי העירייה.

אלא שבפסיקה שנתן השופט יצחק כהן אתמול, הוא דחה את טיעוניו של פיינגולד, ויתרה מכך נתן לקליש רותם אישור דווקא להשתמש באנשי לשכתה והעירייה לתפעול דף הפייסבוק שלה. בכך, לא רק שנדחתה עתירתו של פיינגולד, אלא ניתנה חותמת כשרות לשימוש בעובדי העירייה לתפעול דף הפייסבוק האישי של קליש רותם.

השופט כהן גם דחה את בקשת פיינגולד להוצאת צו ביניים שיורה לקליש רטתם לחשוף את היסטוריית מנהלי דף הפייסבוק שלה.

בפסיקתו בעתירה, כך כתב השופט כהן, תוך מתיחת ביקורת על העותר פיינגולד:

"העותר ניזון מ"מידע פנימי" ש"גורמים שונים" מסרו לו, אך מידע זה הוכחש מפורשות על ידי המשיבה. גם העובדה, שפרסומים שונים מועלים תחילה בדף הפייסבוק האישי – פוליטי של
המשיבה ואחר כך מתפרסמים באותה מתכונת בדף הפייסבוק הציבורי של עיריית חיפה, אין בה כדי ללמד, שהמשיבה מפרה את האיסור הקבוע בסעיף 2א' לחוק דרכי תעמולה. על כן, כבר בנקודה זו היה ראוי לדחות את העתירה".

יתרה מכך, השופט כהן, אף בפסיקתו, נתן אור ירוק לקליש רותם להשתמש באנשי לשכתה כדי לתפעל את דף הפייסבוק שלה ופסק: "לצד האפשרות שראש הרשות יעשה שימוש בדף הפייסבוק האישי – פוליטי שלו לצורך הפצת מסריו, לרבות מסרים שהם בבחינת תעמולת בחירות מובהקת, דף הפייסבוק האישי – פוליטי, פותח ערוץ תקשורת בין ראש הרשות ובין תושבי הרשות. יהיו בוודאי מתושבי הרשות, שינצלו
ערוץ תקשורת זה לצורך פניה ישירה לראש הרשות, בעניינים שונים השייכים דווקא למרחב הציבורי. פלוני יבקש לתקן את המדרכה לפני ביתו, אלמוני יתריע על תאורת רחובות לקויה, וצלמוני יבקש לסלק מטרדים כאלה או אחרים או יצביע על תקלות או עניינים הטעונים טיפול. לא יהיה זה נכון לדרוש מראש הרשות לטפל באופן אישי בפניות אלה, והטיפול בהן, יכול בהחלט שייעשה על ידי מי מאנשי צוות לשכתו של ראש הרשות, אשר יענה לפניות אלה וינתבן לגורמים המתאימים ברשות המקומית… על כן, הנני סבור, שאין מניעה שאנשי צוות הלשכה יטפלו בפניות של תושבי הרשות, המופנות לראש הרשות באמצעות דף הפייסבוק האישי – פוליטי שלו... פעילות שכזאת, אינה מפרה את הוראת סעיף 2א' לחוק דרכי התעמולה.
יתרה מזאת: כשם שלא ניתן למנוע ממזכירת ראש הרשות המקומית להדפיס עבור ראש הרשות נאום, שראש הרשות הכתיב לה לקראת עצרת בחירות, כך לא ניתן למנוע מאותה מזכירה, אגב כל יתר עיסוקיה, לשתול מסרים פוליטיים בדף הפייסבוק האישי – פוליטי של ראש הרשות".
בסיום פסיקתו, השופט כהן שולח עקיצה לעותר פיינגולד: "אציע לנציגיו הנבחרים של הציבור, בקואליציה ובאופוזיציה כאחד, לעסוק בעניינים מהותיים וחשובים באמת, במקום להתנגח ולהתנצח בעניינים שחשיבותם פחותה".

כאמור עתירתו של פיינגולד נדחיתה והוא הצטווה לשלם לקליש רותם הוצאות משפט בסך 11,700 שקל.

 

צילום: יח"צ פיינגולד

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות