אם לשלושה הפכה לצמח בעקבות רשלנות רפואית ברמב"ם במחלקת טיפול נמרץ נשימתי

אישה בת 54, אם לשלושה, הפכה לצמח לאחר שהצוות הרפואי בטיפול נמרץ נשימתי ב"רמב"ם" לא שם לב שיש ירידה בחמצן ושהיא נכנסה לדום נשימתי. רק כעבור רבע שעה בצעו בה החייאה, בסופה נותרה צמח. בית החולים יפצה את משפחתה ב- 2.6 מיליון שקל

דלית (שם בדוי) אישה בריאה בת 54, ללא מחלות רקע, לפני כשלוש וחצי שנים היא נכוותה בגופה בדרגות שתיים ושלוש, בהיקף של 46% משטח גופה ופונתה לבית החולים זיו שבצפת. בעקבות הכוויות, לחדר מיון טראומה בבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא מורדמת ומונשמת. כעבור יממה היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי.

לאחר יותר משבועיים חל שיפור במצב ואף היא הייתה עירנית, שוחחה עם בני משפחתה והייתה צלולה.

גם בדו"ח הרפואי של רופא המחלקה נכתב: "תחת מורפיום בלבד. ערה, משתפת פעולה, יש יציבות בחמצן ואוורור טוב".
אלא שבאחד הערבים היה אירוע של ירידת חמצן בגופה של דלית ועלייה בלחץ הדם ומספר הנשימות לדקה. מסיבה לא ברורה, אף איש צוות לא ניגש למיטתה של דלית, לא שמו לב כלל להחמרה במצבה ולא סיפקו לה עזרה רפואית. רק כעבור קצת יותר מרבע שעה הבחינו אנשי הצוות הרפואי במצבה שהגיע לכדי דום לב ורק אז ביצעו בה החייאה ממושכת שכללה עיסויי לב, הנשמה ותרופות. כתוצאה מהזמן הממושך בו לא טופלה, נשארה דלית בחיים אך הפכה לצמח.

בכתב התביעה שהגישו בני משפחתה על ידי עו"ד סמי אבו וורדה נגד משרד הבריאות ובית החולים "רמב"ם" נטען, כי בתיק הרפואי שלה חסר תיעוד רפואי הנוגע להחייאה, מתי החלה והסתיימה, מי השתתף בה ואלו פעולות נעשו.

כתוצאה מהרשלנות הרפואית ברמב"ם, היום דלית מאושפזת בבית אבות כחולה סיעודית שתלויה באנשי המקום ובבני משפחתה.

במסגרת הסכם טיעון שהגיע בית החולים עם בני משפחתה, נקבע כי בית החולים רמב"ם יפצה ב- 2.65 מיליון שקל את בני משפחתה בשל הרשלנות.

 

צילום: דוברות רמב"ם

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות