תושב חיפה שריסק את ידו במדרגות ציבוריות בעיר תובע את עיריית חיפה בטענה: "המדרגות בלי מעקה, לא מוארות ומוזנחות – גרמו לי לנכות"

תושב חיפה בן 35 נפל בגרם מדרגות עירוני המחבר בין רחוב מולנסקין 23 לרחוב הרופא זלוצ'יסטי 5, בדרכו ממקום עבודתו לביתו, נפל ונחבל בראשו ובשורש כף ידו הימנית הדומיננטית. עתה הוא תובע פיצויים מעיריית חיפה וטוען: "נגרמה לי נכות עקב הזנחת מצב המדרגות"

 

בן 35 ששבר את ידו וקרע רצועה במרפק לאחר שנפל במדרגות ציבוריות תובע את עיריית חיפה. כך עולה מתביעה שהגיש לבית משפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.

בתביעה נטען כי בחודש אוגוסט לפני כשנתיים, במהלך שימוש בגרם מדרגות עירוני המחבר בין רחוב מולנסקין 23 לרחוב הרופא זלוצ'יסטי 5 בחיפה, בדרכו ממקום עבודתו לביתו, נפל ונחבל בראשו ובשורש כף ידו הימנית הדומיננטית.

הצעיר פנה למחרת  לחדר מיון במרכז לרפואה דחופה כרמל שבחיפה, כשהוא מתלונן על כאבים ונפיחות בידו הימנית ובצילומי הדמייה, התברר כי הוא סובל  משבר מרוסק בשורש  כף ידו שהושמה בגבס. לאור התמשכות הכאבים והגבלות התנועה הוא פנה כעבור חצי שנה לאורתופד בקופת החולים שאיבחן בעקבות הדמיית CT כי השבר לא התאחה. חצי שנה אחר כך התברר בהדמיית MRI כי הצעיר סובל בנוסף מקרע חלקי ברצועת מרפק ימין.

מהתביעה מתברר כי מאז התאונה  ועד היום, הוא סובל מכאבים, מחולשה וממגבלות תנועה בשורש כף יד ימין והוא מתקשה בביצוע פעולות הכרוכות בהפעלת ידו הימנית הדומיננטית, כמו לאחוז חפצים, לסגור את כף ידו ולא מצליח לבצע פעולות מוטוריקה עדינה. מומחה בכירורגיה אורתופדית אשר בדק אותו מטעם התביעה,  קבע בחוות דעתו כי כתוצאה מהתאונה, הצעיר סובל מנכות רפואית לצמיתות בשיעור של 10  אחוזים. זאת בשל השפעה על כושר הפעולה הכללי והתנועות של מפרק שורש היד עקב שינויים פוסט טראומטיים במפרק לאחר שבר בעצם הסירה.

בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג המתמחה בתחום דיני הנזיקין, טוען בתביעה כי המדובר בגרם מדרגות מוזנח, חשוך, לא מתוחזק כראוי וללא מעקה ולכן היווה מכשול וסיכון ממשי לעוברים ושבים. זו הסיבה שעיריית חיפה חייבת לפצות אותו בשל רשלנותה: בין היתר בכך שלא דאגה לתקינות גרם המדרגות. לא התקינה מעקה, לא דאגה להאיר את המקום ולא אסרה את השימוש בגרם המדרגות עד לתיקון כל הליקויים. בנוסף, העיריה  לא דאגה לחסום הגישה למדרגות המסוכנות ואף לא הציבה שילוט המזהיר את התושבים מפני המפגע המסוכן.

לפני התאונה הצעיר היה אדם פעיל חרוץ ומסור, כיום הוא אינו יכול לחזור לעבודתו, ולא יכול לעסוק בכל עיסוק  הכרוך בהפעלת ידו הימנית הדומיננטית. מאז התאונה ועד היום, הוא נזקק ויזדקק גם בעתיד לעזרה, לצורך ביצוע  פעולות פשוטות ויומיומיות לצד סיבלו הרב מכאבים.לטענתו, לאור מצבו כתוצאה מהתאונה, הוא נאלץ לשנות אורחות חייו, נמנע מביצוע פעילות גופנית ומעיסוק בתחביביו ומרבה בנטילת משככי כאבים ולכן הנאות חייו פחתו באפן מהותי.

הצעיר תובע לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה,  עזרת צד ג', הוצאות רפואיות וכאב וסבל.  טרם הוגש כתב הגנה.

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות