יעקב נתבע ע"י הבנק על סך של 21 מיליון ₪, הוא כבר חשב על הרע ביותר או על בריחה מהארץ ואז הגיע גיא והציל אותו

העסק של יעקב בן שמעון נסגר והוא נשאר חייב לבנק כמאה אלף שקלים, לכן החליט לעזוב את הארץ. כשחזר לישראל נתבע ע"י הבנק בסכום עתק. שנייה לפני שעשה מעשה נורא, הוא פנה לעו"ד גיא יעקב     

יעקב בן שמעון היה חייב לבנק כמאה אלף ₪, נתבע ע"י בנק איגוד על יותר מ-21 מיליון ₪ וע"י ביטוח לאומי על עוד כמה עשרות אלפי שקלים ואז נכנס להליכי פשיטת רגל. יעקב הגיע יחד עם עורך הדין גיא יעקב לאולפן ניוזים טיוי על מנת לספר כיצד הגיע למצב של פשיטת רגל, מה הוביל אותו למהלך של חדלות פירעון ומה הוא ממליץ לאנשים שהגיעו למצב שהוא היה בו לעשות…

יעקב, כיצד הכל התחיל?

בסוף שנות השמונים תחילת התשעים, הקמתי עסק לשיפוצים והעסק נכשל והזנחתי את החובות, בשלב מסוים עזבתי את הארץ מעל ל-20 שנה וכשחזרתי הסתבר שהחובות צברו ריבית והצמדה והסכומים היו אסטרונומיים. כשניסיתי לברר מה אני הולך לעשות כי כל השנים האלה זה לא הטריד אותי למען האמת. לא ידעתי מה לעשות ואז קיבלתי המלצה לפנות לעורך דין גיא יעקב בנהריה, הגעתי אליו והצגתי את הבעיה והוא הנחה אותי מה לעשות. השגתי את כל המסמכים, הבאתי את הכל והוא ישב, הסתכל ואמר לי 'מפה הכל בידיים שלי אני מטפל בזה ואני אחזור אליך'. אחרי זמן מה הוא חזר אלי ואמר לי מה הולכים לעשות אחרי הבדיקה שלו ובשלב מסוים הוא המליץ לי לעשות פשיטת רגל כי אין דרך אחרת וכמובן שאני בטחתי בו."

איך מרגישים כשרואים דרישת חוב כזו?
כשראיתי את החוב רציתי לעלות למטוס ולעזוב את הארץ שוב הפעם, למעשה יכולתי לעשות את זה כי לא היה לי צו עיכוב באותו המעמד אבל העדפתי להישאר ואחרי שדיברתי עם גיא קיבלתי ביטחון שהוא יכול לעזור לי. אמרתי לו שאני שוקל לעזוב הוא אמר לי לא לעשות את זה ונסגור את כל העניינים ואח"כ אני אוכל לצאת ולחזור כמה שאני רוצה. לא מזמן הגשנו עתירה של פשיטת רגל וקבעו לי סכום שאני לא חלמתי עליו- זה כמו מתנה. אמרו לי שאני צריך לשלם 54000 ₪, כשגיא אמר לי את זה בפעם הראשונה חשבתי שהוא טועה, מה הקשר בין 21 מיליון ל 54 אלף? גיא הרי אמר לי אתה תשב ותן לי לנהל את זה וככה זה היה.

 

עו"ד גיא יעקב. צילום יעקב רביבועו"ד גיא יעקב. צילום יעקב רביבו

עו"ד גיא יעקב, אתה התרגשת מסכום התביעה? 

לא. ברגע שנכנסים לפשיטת רגל או לפי החוק החדש של חדלות פירעון- השאלה היא לא כמה הבן אדם חייב אלא השאלה היא מה הבן אדם יכול לשלם, החוק בא מתוך ראייה סוציאלית לשקם את הבן אדם, לא לאפשר לו להמשיך ולשקוע בחובות שלעולם גם אם הוא יחיה עוד כמה גלגולים של חיים הוא לא יצליח לשלם את הסכומים האלה, תוחמים תהליך בתקופה מסוימת ובן אדם יודע  שאם הוא מתנהג כמו שצריך בתוך התהליך, מגיש דוחות משלם תשלומים חודשיים ומקבל הפטר מהחובות, יכול להיות באותה המידה 40 מיליון שקלים למרות שאין מספרים כאלה אצל אנשים פרטיים בשביל הדוגמה… אז לא ריגש אותי יותר מידי הסכום, למרות שמדובר בסכום גבוה וחריג. לא מדובר על תיק פירוק חברה, אלא בבן אדם כמוני כמוך, בן אדם פרטי שלמרבה הצער חוסר טיפול של שנים מוביל אותו לסכום שהוא גבוה אבל בר טיפול.

איך הצלחתם להגיע מ21 מיליון ₪ ל54 אלף שכולל את חוב ביטוח לאומי?

היה חוב של ביטוח לאומי קדימה וזה נכנס לתוך הסכום, ברגע שהבן אדם צריך יש לאפשר לו סכום מסוים של קיום בכבוד, גם אדם שמתפרנס צריך לדעת שני דברים. קודם כל הוא צריך להפריש סכום מסוים כפי יכולתו כל חודש אבל גם שהסכום הזה צריך להיות קצוב בזמן, אז במקרה שלו לקחנו סכום שהוא יכול לעמוד בו, קצבנו אותו במספר חודשים ככה הגענו לסכום שברגע שהוא מסיים לשלם אותו הוא מקבל הפטר מלא מהחובות. חשוב להגיש את הנקודה שהשאלה היא לא מה הבן אדם חייב אלא מה הוא יכול לשלם, בן אדם צעיר ובעל נכסים וממון שהסתבך בחצי מיליון שקלים הוא יצטרך לשלם את כל החצי מיליון כי הוא יכול, לעומת זאת בן אדם שחייב יותר ולא יכול לשלם יתנו לו לשלם מה שהוא יכול.

יעקב, אז עכשיו כשאתה חופשי ומאושר העולם נראה אחרת?

אני יכול לישון בלילה, ולא מפחד שידפקו לי בדלת. זה מאוד חשוב. אני עדיין בודק כל הוצאה שלי ובטוח שאני לא אגיע למצב הזה עוד הפעם. בגדול אני אפילו לא נכנס למינוס בבנק למרות שבזמן פשיטת הרגל אסור אבל זה דבר שלימדתי את עצמי, כל דבר קטן שלא הייתי בטוח הייתי מתקשר לגיא והוא הנחה אותי. היום אני קם בבוקר לעבודה. במהלך התהליך הבן אדם עובר סוג של חינוך כלכלי הוא מגיש דוחות אחת לחודשיים רואים שהוא מתאזן מבחינה תזרימית רואים שהוא לא יוצר חובות חדשים, הוא מסיים את התהליך עם כלים הרבה יותר טובים על מנת שלא יגיע למצב הזה שוב פעם בהמשך החיים. נאשים ממש לומדים התנהלות כלכלית נכונה תוך כדי הדרך.

עו"ד גיא יעקב, בן אדם שנקלע למצב שהוא לא יכול לשלם את החובות שיש לו, יש אנשים שיכולים לחלק. בן אדם שיש לו 400 או 500 אלף שלא מסוגל לעמוד בזה. מה אתה ממליץ לו?

לפנות אלי, לשבת איתי בצורה מסודרת עם כל הניירת, לראות ממה מורכבים החובות, לראות מה מצבת הנכסים שלו, יכול להיות שאם הוא מממש איזה שהוא נכס שיש לו ולסלק את החובות, כמובן שלא כדאי לו לפנות להליך כזה של חדלות פרעון אלא לממש את הנכסים בעצמו ולסיים את החובות והוא חוסך הרבה מאוד כסף. אבל באמת שכל מקרה לגופו חייב לעשות פגישת ייעוץ מסודרת עם בעל מקצוע.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות