נשים מעצימות נשים- רוזית יעקב, עו"ד ושותפה במשרד המתמחה בתחום האזרחי, מקרקעין וחדלות פרעון, בראיון מיוחד לפרויקט נשים מעצימות 2023 ברשת ניוזים

"המשמעות של יום האישה בעיניי צריך להיות שונה יותר, לא שיעשו לנשות הקבע מחווה, אלא שיהיו יותר נשים בקבע. לא שיגידו שבמחזור מסוים סיימו יותר עורכות דין, אלא שיהיו יותר משרדים בהן יקבלו אותן כשותפות מן המניין."

ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך…

שמי רוזית יעקב, בת 40, נשואה לגיא ואמא לשלושה. אני עו"ד ושותפה עם בעלי, יש לנו משרד בנהרייה המתמחה בתחום האזרחי, מקרקעין וחדלות פרעון.

 האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

אחלק את תשובתי לשתיים. לצערי, עדיין יש צורך בציון "יום האישה", כי לדעתי תקרת הזכוכית עדיין קיימת בכל כך הרבה תחומים בחיים. אם כי, אני חושבת שציון יום האישה כסיבה למסיבה ואירועים ומסיבות והופעות שהן רק לנשים, מעמיד את האישה מלכתחילה במקום "נחות" יותר.

המשמעות של יום האישה בעיניי צריך להיות שונה יותר, לא שיעשו לנשות הקבע מחווה, אלא שיהיו יותר נשות קבע. לא שיגידו שבמחזור מסוים סיימו יותר עורכות דין, אלא שיהיו יותר משרדים בהן יקבלו אותן כשותפות מן המניין. לא שיעשו יום כיף שכולו לאימא שמגדלת את הילדים 90% בעצמה, אלא שמקומות העבודה יקבלו את השוויון ולא יצפו שגברים יעבדו בשעות שהם צריכים לקחת חלק בגידול הילדים.  יום האישה מבחינתי, הוא יום שבו ילמדו בבתי ספר על שוויון, על ניפוץ אמיתי של תקרת זכוכית.

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?

בוודאי שיש. אני חושבת שגם אימא שלא עובדת בכלל חיה עם רגשות אשם תמידיים, אז בטח אימא שעובדת. מצד שני, אימא טובה, היא אימא שטוב לה, אז היתרונות שבלצאת לעבוד עולים על החסרונות. בסופו של דבר, אלחם להיות אימא טובה לא פחות מעובדת טובה. אלה שתי חזיתות שאני נאלצת לשלב ביניהן, לרוב אני מצליחה.

האם לדעתך יש שיוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

הפער אינו עצום, אך קיים. חשבתי שפחות ונדהמתי לגלות בטקס ההסמכה, שמספר נואמים בחרו להדגיש את כמות המוסמכות אל מול כמות המוסמכים. ישבתי שם ושאלתי את עצמי מה זה רלוונטי בכלל? למה חשוב להדגיש את זה? והאם הגאווה הזו בכמות המוסמכות היא מבחינתם ניפוץ תקרת זכוכית, כי אם כן, אוי ואבוי לנו. ולתכלס, ניפוץ תקרת הזכוכית יקרה כשנפסיק לשמוע על קידום בדרכים לא דרכים. הרצון להיות שופטת לדוגמא, יכול להסתיים רק בבחינת כישוריי המקצועיים בלבד.

האם יש פערי שכר בין גברים לנשים בתחום שלך?

 בוודאי שכן. אך האחריות היא לשני הצדדים. לדעתי ולצערי, לגברים יש את "האומץ" לדרוש יותר. זה משהו שצריך להשתנות משני הכיוונים.

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

אני בסיטואציה בחיים שהשאלה היא לא "למה אני מתגעגעת" אלא, למי. אנשים כל כך משמעותיים בחיי כבר לא איתי. לרובם היה חלק לא מבוטל באישה שאני היום.

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

אין לי מישהי ספציפית. יש לי גיבורות המהוות מודל לחיקוי- בראש ובראשונה, אימא שלי שהיא לביאה אמיתית ומה שהיא עשתה בשבילנו ובשביל אבא שלי לא אשכח לעולם. אחותי הגדולה, שבכל פעם מחדש מראה לי כמה היא חזקה. הבת הגדולה שלי, שהפכה אותי לאימא ודוחפת אותי בכל פעם להיות אימא טובה יותר והבת הקטנה שלי, שהיא לוחמת באש ובמים ומלמדת אותי על גבורה ואומץ לב שאין כמוהו והיא רק בת 10. אבל, חשוב לי להגיד, שלא מעט גברים הם מודל לחיקוי עבורי ומושא להערצה- אבא שלי, שגם ברגעיו האחרונים, היה חצי בן אדם, בשבילי הוא תמיד היה ותמיד יישאר גם חצי אלוהים. בעלי, שמסע החיים המשותפים שלנו לא הפסיק לבנות אותנו כזוג חזק ואוהב ומי שאני זה בזכותו והבן שלי, שמלמד אותי רגישות אינסופית ומצייר בפניי את העולם בצורה אופטימית יותר בדיוק ברגע שאני צריכה.

מה החלום שלך?

החלום, זה בריאות לקרובים שלי ולי. היעד שלי זה להצליח עם שותפי לחיים ולמשרד ולגרוף עוד ועוד הצלחות.

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

אין מדובר בתכונה כל כך טובה, אבל אני אדם מאוד שקוף, ככה שכולם יודעים עליי הכל. 

השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה….

להפסיק לראות למה זה לא יצליח, אלא לעשות הכל כדי שזה יצליח. 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות