נשים מעצימות נשים- חלי קניזו שחר, לקטורית בקרנות קולנוע, שחקנית, במאית, מפיקה ויוצרת בראיון מיוחד לפרויקט נשים מעצימות 2023 ברשת ניוזים

 "אין שיוויון, לא בקולנוע ולא בתיאטרון. יחד עם זאת בשנים האחרונות, כן ישנה מגמת שיפור באחוז הבמאיות והיוצרות שלוקחות חלק בעשייה ונמצאות בפרונט -ועדיין יש עוד דרך ארוכה." חלי קניזו שחר

ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך…
שמי חלי קניזו שחר, בעשור האחרון התמקדתי בהדרכה ובימוי בני נוער משחק במה /מצלמה במועדון הביט בחיפה, בהנהלתו של יובי קאופמן המקסים. הקורונה טרפה הכל וסגרנו. אני מתמקדת בליווי יוצרים בתהליכי כתיבה כדרמטורגית, "מלך השנוררים" מחזה שליוויתי זכה מקום 1 בחג המחזמר בהבימה 2021, ותסריטים שליוויתי קיבלו תקציבים להפיק את הסרט ולהגשים את החלום, זה כיף, זו זכות וסיפוק אדיר. אני לקטורית בקרנות קולנוע, שחקנית, במאית, מפיקה, ובקרוב, אורזת 30 שנות ניסיון לפודקאסט שידבר על כל מה שחשוב ומעניין לדעת על עולם הבמה ויארח אמנים. במקביל, אני משיקה בקרוב בע"ה תוכנית ליווי אינטרנטית מקיפה שתעזור לכל מי שחולם להגיע לפרונט במה עם מופע או הרצאה להוציא אותו לפועל. 2 המיזמים נותנים מענה בתחום המנטלי, השיווקי, הטכני והאמנותי. לא האמנתי שאני כ"כ אוהב ללמד. אני פשוט אוהבת את זה.
*
האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?
אני בת מזל תאומים. מצד אחד כל יום הוא יום האישה, אז למה לציין את היום הזה, זה לא נותן תוצאה הפוכה ממה שהתכוונו אליו? מצד שני, יש כ"כ הרבה ניצחונות, למה לא לחגוג אותם? מתי בפעם האחרונה התפנית לראות שניצחת משהו וחגגת אותו?
*
האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?
תמיד היו ויהיו קשיים- ברגע שהפכתי לאמא התחלתי לעבוד גם מהבית, הרבה לפני הקורונה, לפני 20 שנה. אז כן, שילמתי מחיר אבל הוא היה מבחירה ולתקופה מסוימת ואם היה פרויקט שלא יכולתי לסרב, הלכתי על זה, בזכות התמיכה מבעלי והילדים. אמהות וקריירה-קונפליקט מנצח.
*
האם לדעתך יש שיוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון? 
ליטרלי אין שיוויון, לא בקולנוע ולא בתיאטרון. יחד עם זאת בשנים האחרונות, כן ישנה מגמת שיפור באחוזי הבמאיות והיוצרות שלוקחות חלק בעשייה ונמצאות בפרונט -ועדיין יש עוד דרך ארוכה.
*
האם יש פערי שכר בין גברים לנשים בתחום שלך?
ישנם תחומים בעשייה שיש תעריף ברור ושקוף. ישנם פרמטרים כגון וותק, וניסיון, ארגונים חזקים כמו שח"ם, סוכן טוב מומלץ. כל אלו ועוד עוזרים לאזן. אם ישנם פערים הם נובעים מאחוז הגברים בעמדות מפתח לעומת אחוז הנשים. בגדול, אני חושבת ששכר הוא גם עניין מנטלי פנימי עמוק שלנו, בדיאלוג שלנו עם כסף.
*
למה את מתגעגעת מהילדות שלך?
מדי פעם אני מנסה לשחזר לילדיי את טעם קליפות התפוז שהגננת שושנה מהרצליה הייתה מכינה לנו בשישי, אבל זה לא הולך. יש בי געגוע לתקופה. לתום. לחברים והחברות. ומתגעגעת לאבי ז"ל שנפטר לי בידיים בגיל 15.
*
מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?
כשהייתי נערה רציתי להיות לייזה מינלי מתוך 'קברט' היא ומייקל יורק הטריפו אותי, בדיוק כזה רציתי. אני לא טיפוס של אלילים ואלילות, אבל יודעת להתבונן להעריך וללמוד מנשים עוצמתיות שנותנות לעצמן להיות הוורסיה הכי טובה של עצמן . זה לא מובן מאליו. לרוב, ישנו תסכול מהפער האדיר בין היכולות שלנו לבין מה ומי שאנו כיום בפועל.
*
מה החלום שלך?
להיות בריאה ולהמשיך לעשות את כל מה שאוכל וארצה להגשים בתחומי הבמה הטלוויזיה והקולנוע, למשל סדרת טלוויזיה שאני מפתחת ופיצ'ר.
*
מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?
לא את כולם שיתפתי שאני מתמודדת עם פוסט טראומה שהתפרצה לה אחרי למעלה מ30 שנה ולא ידעתי על קיומה. כתוצאה מטראומה שעברתי בצבא וכיום אני מוכרת כנכת צה"ל, אז בעניין חגיגות -כל יום אני מתעוררת לקרב מחדש, עם עצמי. אבל הצבתי לעצמי מטרות ומאז אני אוספת ניצחונות קטנים ומשתדלת לחגוג אותם. כי זה באמת לא מובן מאליו, צריך לראות את זה ולהודות על זה.
*
השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה…
להשקיע בעצמה, ללמוד ולהתפתח פנימה והחוצה ולאהוב את עצמה כל יום מחדש, לא חשוב מה. להיות מדויקת וממוקדת ברצונות, אבל גם ליישם פעולות שיעזרו לנו לפרוץ את תקרת הזכוכית של עצמנו בדרך לוורסיה הכי טובה שיכולנו לבקש עבור עצמנו.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות