תביעת רשלנות רפואית נגד ביה"ח "העמק" בעפולה: אם טרייה כבת 30 נותרה עם נכות בשל ניתוח שגרם לה נזק, כשהבטיחו לה מנתח מומחה קנדי ובפועל ניתח אותה מתמחה 

תביעת רשלנות רפואית נגד ביה"ח "העמק" בעפולה: צעירה בתחילת שנות ה-30 לחייה, תושבת הצפון, עברה ניתוח במערכת העיכול שהסתבך והמטופלת הועברה לרמב"ם לניתוח שיחזור. רופא מומחה: "הטיפול היה רשלני וגרם לנזקי גוף קשים ולנכות"

צעירה בתחילת שנות ה-30 לחייה, תושבת הצפון, שסבלה מכאבי בטן וקשיי בליעה, אובחנה בבית החולים "העמק" בעפולה, כסובלת מבעיה רפואית המצריכה ניתוח אלקטיבי שנדחה עקב הריונה.

לאחר שקיבלה טיפולים בתרופות במשך כשנה, הוכנסה לניתוח שהסתבך ובסופו של דבר נותרה נכה לצמיתות.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לרשלנות רפואית, הגישה האישה תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד בית חולים "העמק" בשל נזקים שנגרמו עקב רשלנות רפואית.

בתביעה נטען כי בית החולים לא הסביר למטופלת על הסיבוכים והסיכונים של הניתוח ולא על הניסיון של הצוות הרפואי בניתוחים מסוג זה. להיפך, הובטח לה כי בניתוח ישתתף מנתח מקנדה ואחר כך התברר כי את הניתוח התחיל מתמחה בכירורגיה מהארץ.

בסיום הניתוח נאמר לבני משפחתה כי זה "לא היה ניתוח קל", אבל לא נאמר להם שהניתוח הסתבך בשל נקב בוושט והיה צורך בהתערבותו של מנתח בכיר.

האישה שהמשיכה לסבול מכאבים עזים אחר הניתוח ומחום, הועברה למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה שם בוצע "ניתוח מורכב" והיא הועברה למחלקת טיפול נמרץ. בהמשך עברה האישה עוד כמה ניתוחי שיחזור של מערכת העיכול אבל נשארה בתת משקל וניזונה מאוכל דיאטתי בלבד.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה בכירורגיה כללית שכתב כי הטיפול בביה"ח בעפולה "היה רשלני והביא לנזקי גוף קשים במיוחד".

לדבריו, אם הנקב שנעשה בוושט בניתוח הראשון היה מתגלה מוקדם יותר והיה נעשה תיקון מיידי וטוב היה "יכול לחסוך את כל המהלך המורכב והקשה שעברה בהמשך..". המומחה קבע כי לאשה נותרו 60% נכות לצמיתות.

התביעה השאירה לבית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים שישולמו למטופלת.

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות