תביעת רשלנות רפואית נגד רמב"ם בסך מעל 3 מיליון שקל: "תינוקת בריאה נפטרה 28 שעות לאחר לידתה בשל רשלנות מחלקת היולדות"

הורי פעוטה שנולדה ב-2019 ברמב"ם תובעים מיליוני שקלים מבית החולים בטענה כי רשלנות רפואית במחלקת יולדות הביאה לכך שבתם נפטרה 28 שעות מלידתה: "במשך שעה וחצי קריטית, ממועד הלידה ועד להגעתה של התינוקת לפגיה כשהיא בכשל רב מערכתי, לא בוצעה כל בדיקה, או רישום, או ניטור". רמב"ם: "נראה כי לא הייתה פעולה או דרך טיפול שלו ננקטו היו משנות את התוצאה הסופית"

ב' נולדה בריאה ב-29.4.19 ולמחרת, ב-30.4 נפטרה עקב רשלנות במחלקת היולדות בבית החולים רמב"ם שלא איבחן דימום בעובר, כך עולה מתביעת מיליונים שהגישו הוריה ועזבון בתם, לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עורכי הדין אייל בן ישי ושני קרוטר-צור ממשרד עו"ד אייל בן ישי.
בתביעה נטען כי האם הגיעה בשבוע ה-37 להריונה, לצורך ניתוח קיסרי אלקטיבי. בשעה 12:41 נולדה התינוקת, בניתוח קיסרי ובשחרור היולדת נרשם כי התינוקת: "הועברה במצב טוב באופן מיידי להערכה של רופא ילדים". כיון שהתינוקת לא בכתה, הייתה שמוטה ולא הגיבה, הוריה שאלו את הצוות הרפואי בחדר הניתוח מדוע התינוקת אינה בוכה ואינה מגיבה ונאמר להם ש: "הכל תקין ואין מה להתרגש".
לפי התביעה, לאחר הלידה, האב ליווה את התינוקת כאשר הייתה במיטת חימום לתינוקייה, בליווי אחות. במשך שעה וחצי קריטית, ממועד הלידה ועד להגעתה של התינוקת לפגיה כשהיא בכשל רב מערכתי, לא בוצעה כל בדיקה, או רישום, או ניטור. כעבור שעה וחצי האב התלווה שוב לבתו, יחד עם הרופאה מהפגייה ואחות מהתינוקייה. כעבור מספר דקות, בעודם הולכים על הגשר המחבר בין בנייני האשפוז השונים, הרופאה שהקשיבה עם הסטטוסקופ התחילה לצעוק "רוצו רוצו". האב רץ עם התינוקת לפגיה. בהגיעה לשם, התינוקת הייתה בשוק עמוק, לא הגיבה והייתה שמוטה. היא חוברה למכשיר הנשמה, קיבלה נוזלים ומנות דם. בפגיה מצבה המשיך להתדרדר ונקבע מותה בשעה 18.55 כ-28 שעות אחרי לידתה.
תגובת בית החולים רמב"ם: "המקרה מוכר לבית החולים והוקמה לגביו ועדת בדיקה מוסדית לבירור נסיבותיו. דו"ח הועדה נמסר להוריה של המנוחה. לאור ממצאי הבדיקות הקליניות, המעבדתיות וההדמיות הגיעה הוועדה למסקנה כי כבר במעמד הלידה הייתה בת אל ז"ל במצב קשה שהכתיב את המהלך הסוער של מחלתה ואת הפגיעה הרב מערכתית שנבעה ממנו ואשר גרמה למותה.
"למרות התוצאה המצערת נראה כי לא הייתה פעולה או דרך טיפול שלו ננקטו היו משנות את התוצאה הסופית".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות