נשים מעצימות נשים- עו"ד שרית גולן שטיינברג, בוגרת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה ותואר שני במשפטים ובריאות, חברת מועצת העיר חיפה מזה כעשר שנים המכהנת בשלל תפקידים עירוניים וביניהם יו״ר איגוד ערים להגנת הסביבה, בראיון מיוחד לפרויקט יום האישה 2023 ברשת ניוזים

"המשמעות של יום האישה הוא להזכיר לנו שיש עדיין מקומות רבים כולל בישראל, שאין ייצוג נשי מספק ושישנם עדיין מגזרים שלא חושבים שיש חשיבות לקידום נשים לעמדות מפתח"

שרית, ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך…

אני אמא לשלושה בנים ונשואה לעמיחי. עורכת דין במקצועי. מייצגת נאשמים וחשודים בהליך הפלילי מטעם הסניגוריה עם מומחיות בתחום בריאות הנפש. בוגרת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה ותואר שני במשפטים ובריאות. אני חברת מועצת העיר חיפה מזה כעשר שנים. מכהנת בשלל תפקידים עירוניים וביניהם יו״ר איגוד ערים להגנת הסביבה.

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

יום האישה פחות נדרש בעיניי. אנו מחויבים לזכור ערכים של שוויון והעצמה מגדרית יום יום בשנה. יום האישה גם נלקח היום לכיוונים שדווקא מקטינים נשים עם סדנאות איפור ואופנה. המשמעות של יום האישה הוא להזכיר לנו שיש עדיין מקומות רבים כולל בישראל, שאין ייצוג נשי מספק ושישנם עדיין מגזרים שלא חושבים שיש חשיבות לקידום נשים לעמדות מפתח.

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?

הקושי העיקרי זו הזמינות. הפעילות בעבודה ובמועצה גוזלת זמן איכות עם הילדים אבל מנסה לאזן זאת כאשר משתדלת להגיע בצהריים הביתה לאכול איתם. למרבה המזל, בן הזוג שלי שותף מלא מה שמקל עליי בניהול הזמנים.

האם לדעתך יש שיוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

בעריכת הדין יש שוויון מינים ואפילו יש יותר נשים חזקות ומוצלחות. לעומת זאת במועצה הנשים הן מיעוט ואני תמיד מרגישה שהן פחות מעזות לנסות ולהתמודד למרות שנשים בהחלט יודעות לקבל החלטות מעמיקות ושכלתניות טוב יותר.

האם יש פערי שכר בין גברים לנשים בתחום שלך?

בתחום שלי אני פחות מרגישה זאת.

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

לכיף שהיינו עושים בבית – שישה אחים בבית קטן. מסיבות וארוחות לילה מאוחרות. צפייה במשחקי כדורסל בימי חמישי עם אבי זכרונו לברכה.

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

אסתר המלכה. אישה חכמה ומתוחכמת שהצילה את עם ישראל ולהקריב את חייה לשם כך

מה החלום שלך?

להיות ראש העיר הבאה ולהוביל את חיפה כמובילת המטרופולין בתעסוקה ועירוניות איכותית.

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

שלמרות החזות הקשוחה והלוחמנית, אני מאוד רגישה.

השלימי את המשפט:

כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה… הרבה אומץ ופחות להסס. לדהור קדימה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות