טלטלה בעיריית קריית מוצקין: ראש העיר חיים צורי, שמואשם בשחיתות הושעה מתפקידו. צורי בתגובה ראשונה: "לא משנה מה, אני מתמודד בבחירות"

אחרי 30 שנה בתפקיד, ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, מושעה למשך שנה מתפקידו בשל אישומים על עבירות שוחד, מרמה ועוד. צורי בתגובה: "לא משנה מה יספרו לכם. אני מתמודד בבחירות"

ועדת הממשלה החליטה אמש להשעות למשך שנה את ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי מתפקידו, בשל הגשת כתב אישום פלילי נגדו. הוועדה הממשלתית לבחינת השעיית ראשי רשויות בישראל נעתרה בכך לבקשת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אחרי שצורי הואשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. באשר לתפקידים נוספים שבהם מכהן צורי – יו"ר החברה הכלכלית, חבר בוועדת החינוך, חבר בוועדת הכספים, חבר בוועדת תמרור, חבר בוועדת מל"ח וחבר במועצת אשכול המפרץ – מבקשת הוועדה מהיועצת המשפטית לממשלה למסור את עמדתה בסוגיית השעייתו גם בעניינם.

בתאריך 26-03-2023 הוגש כתב אישום נגד חיים צורי בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט. החלטת הוועדה מגיעה כמה חודשים לפני הבחירות המוניצפליות שייערכו ברחבי הארץ. צורי מכחיש את המיוחס לו, ובאמצעות סנגוריו תמי אולמן ויובל זמר הודיע כי יערער על ההחלטה לבג"ץ.

לפי כתב האישום הראשון, מואשם צורי בלקיחת שוחד יחד עם בעל מקומון באזור הקריות. לפי הנטען, במהלך שנת 2017 פנו צורי ובעל המקומון לדובי שפיגלר, תושב העיר שהיה באותה העת פעיל בסיעת "רוח חדשה" שמתמודדת בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי, והציעו לו ולרעייתו עבודה במסגרות העירייה. זאת, בתמורה להעברת מידע ותכנים מתוך קבוצת ווטסאפ של פעילי סיעת רוח חדשה. בתמורה הציע לו צורי כי יעסיק בעירייה אותו ואת אשתו.

בסעיפי אישום חמורים נוספים נגד צורי נטען כי צורי פגע בפרטיות תושבי העיר, זאת לאחר שהשתמש בידיעות על ענייניהם שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף – לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים. כמו כן, לטענת התביעה, צורי קיבל כספים במרמה מתקציב העירייה, בהם השתמש לצורך פיתוח תוכנת מאגר מידע משודרגת, אשר יועדה לשרת, בין היתר, את צרכיו האישיים-פוליטיים.

אתמול בלילה, בפוסט בדף הפייסבוק שלו, חיים צורי הגיב לראשונה על ההשעיה למשך שנה והתעקש כי לא נפל רבב המעשיו וכי הוא מתעקש להתמודד לראשות העיר, גם בבחירות הקרובות וכך כתב: "מנסה למצוא את המילים הנכונות לתאר את האבסורד אליו נקלעתי. צמד המילים "חוסר צדק" לא יתארו את העוול העצום שנגרם לי. השעיה. האמת- לא התפלאתי. בתוככי תוכי- ידעתי. וכמו שאמרתי- אני לא מוותר. לא משנה מה תשמעו. לא משנה מה יספרו לכם. אני מתמודד בבחירות ובעזרתכם- אנצח. רוצה להזכיר לכם- השוחד המדובר זה מתן עבודה לסייעת בגנים. לא, חלילה, מזוודות של כסף, אלא מתן עבודה לסייעת בגנים בשנת 2017. עכשיו, ארבעה חודשים לפני הבחירות, החליטו להגיש כתב אישום ולהשעות. נשמע מוזר? זהו. שממש לא. זוהי תפירת תיק מובהקת".

צורי מסכם: "הצדק ייעשה כי אין אפשרות אחרת. הטוב חייב לנצח. מחר אגיש, בשיתוף השלטון המקומי, בקשה לבג"ץ לעיכוב ביצוע ונגד ההחלטה. ואתם- רק אתם, התושבים- תחליטו מי יהיה ראש העיר. כי בקריית מוצקין חייבים ראש עיר עם ניסיון".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות