על רקע התגברות קולות הימין בגרמניה- הפרלמנט הגרמני חגג יום הולדת למדינת ישראל. ד״ר לאה גנור מקריית מוצקין: ״הגרמנים רואים חשיבות עצומה במערכת היחסים עם ישראל״

ד"ר לאה גנור מנהלת מרכז משמעו"ת הוזמנה להשתתף בכנס באוניברסיטת מרבורג שבגרמניה שעוסק בהוראת השואה בתקופה של זיכרון רב לאומי, כמרצה היחידה מישראל שנבחרה להביא את הקול הישראל -יהודי בהוראת השואה בפני סטודנטים לתואר שני ושלישי ומחנכים ומחנכות.

על רקע התגברות קולות הימין הקיצוני בגרמניה הוזמנה דר' לאה גנור מנהלת מרכז משמעו"ת להשתתף בכנס באוניברסיטת מרבורג שבגרמניה שעוסק בהוראת השואה בתקופה של זיכרון רב לאומי כמרצה היחידה מישראל שנבחרה להביא את הקול הישראל -יהודי בהוראת השואה בפני סטודנטים לתואר שני ושלישי ומחנכים ומחנכות. הרצאתה עסקה בזיכרון השואה ומקומם המשמעותי של שורדי השואה בהנחלת זיכרון השואה והגבורה בתקופה של זיכרון רב כיווני. איך משמרים ייחודיות הזיכרון של השואה בתקופה שכזאת.. דר' גנור הביאה את הקול הישראלי והיהודי כחוקרת ,אשת חינוך מנהלת מרכז משמעו"ת ודור שני לשואה.
הרצאתה זכתה למשובים מחממי לב לשגרירי זיכרון ולשגרירים עבורמדינת ישראל. קהל הסטודנטים/יות והחוקרים/ות היה מאד מגוון. לאחר הרצאתה עלו שאלות בקהל שעסקו בהיבטים שונים כולל המצב הבטחוני והפוליטי.למרות האתגרים משימתה הושלמה בצורה מכובדת ורצינית. מרכז משמעו"ת בהנהלתה העיר קריית מוצקין יהיה מקום חשוב לביקורי החוקרים/ות והסטודנטים/יות במסגרת ביקורם בישראל בו ילמדו בסדנאות כיצד ללמד על השואה בעידן שבו הזיכרון רב כיווני ויפגשו ניצולי שואה.

ד״ר גנור משתפת: ״ערב מרגש במיוחד בפרלמנט בברלין לציון 75 שנה למדינת ישראל, אליו הוזמנו באופן אישי על ידי שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור. הארוע נערך על ידי נשיאת הפרלמנט של ברלין, הצגתי בפניה את מרכז משמעו"ת, העבודה החינוכית במרכז משמעו"ת ,עבודתי המחקרית וספרתי על קריית מוצקין והפעילות המתקיימת עם הערים התאומות בגרמניה״.
גנור התייחסה לכך שגורמים קיצוניים משתלטים על השיח בגרמניה: ״היה מאד משמעותי להפגש עם ראש הקהילה היהודית בגרמניה, להפגש עם חוקרים, אנשי חינוך ודיפלומטים שונים ולהיות הישראליים היחידים בארוע מלבד עובדי שגרירות ישראל בגרמניה. גרמניה שמה בצד קולות קיצוניים ורואה בשיתוף הפעולה עם ישראל חשיבות עצומה. דברי השגריר היו מרגשים ומשמעותיים לאור העובדה ששורשיו המשפחתיים הם מברלין. כמו כן דברי נשיאת הפרלמנט היו חשובים ומעניינים.
חוויה מיוחדת במינה,תודה לשגריר רון פרושאור שהזמין אותנו לארוע זה״.

צילום פרטי
צילום פרטי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות