טירת כרמל זוכרת: בני נוער וצעירים במפגשים מרגשים עם משפחות שכולות ולוחמים לקראת יום הזיכרון

עשרות בני נוער בטירת כרמל השתתפו בשבוע שעבר בשני מפגשים מרגשים לקראת יום הזיכרון: הראשון עם אביו של סמל תומר נגר ז"ל, לוחם בגדוד 51 של גולני, שנפל בקרב על מוצב כיסופים ב-7 באוקטובר, והשני עם לוחם גולני

 

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, התקיימו בטירת כרמל בשבוע שעבר שני מפגשים מרגשים בהשתתפות צעירים ובני נוער תושבי העיר.

ביום רביעי התארח במרכז הצעירים והצעירות "זוזו" עזרא נגר, אביו של סמל תומר נגר ז"ל, לוחם בגדוד 51 של גולני, שנפל בקרב על מוצב כיסופים ב-7 באוקטובר.
באותה שבת סמל נגר ז"ל היה מהראשונים שנתקלו במחבלי החמאס במוצב. עם קבלת ההתרעה על החדירה, הוא התעקש להישאר לבדו בעמדת השמירה בבונקר, והשיב באש על מנת להציל את חבריו שהסתתרו במיגונית. תומר נלחם עד הכדור האחרון, בטרם נפל.

בחייו, תומר אהב מאוד לשתות בירה. לאחר מותו פנה אחד מחבריו מהצבא למבשלות בירה בבקשה להוציא ליין בירות להנצחתו, והמבשלה הוציאה שלושה טעמים: האחד, מריר וחזק, כמו הגינס שתומר אהב; והשניים האחרים בטעמים שפונים לקהל רחב יותר – בירה אדמונית ובירה בלונד. כך נולד מפעל ההנצחה "בירה תומר". במפגש ביום רביעי התקיימה שיחה על פועלו ומורשתו של תומר, כאשר ההכנסות מרכישת בקבוקי הבירה לזכרו מועברות לתרומה עבור בני נוער ומלגות לנוער בסיכון.

למחרת, יום חמישי אירח מרכז הנוער טירת כרמל מפגש "גיבורים מספרים" בהשתתפות יקיר טוויג, תושב העיר ולוחם בחטיבת גולני. טוויג סיפר לעשרות בני הנוער שהגיעו למפגש על הקרבות לצד חבריו לגדוד בשבת של השבעה באוקטובר, במהלכם גם נפצע. כמו כן שיתף יקיר בסיפורו האישי, מאז היותו תלמיד במערכת החינוך בעיר ועד לאותה שבת שבה השתנו חייו ואשר במהלכה גם איבד כמה מחבריו לגדוד.

הערב (ראשון) תתקיים ברחבת אנדרטת הזיכרון בטירת כרמל העצרת המרכזית לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תשפ"ד במעמד ראש העיר, דודו כהן ובהשתתפות משפחות שכולות. העצרת תיפתח בשעה 20:00 בצפירת דומיה בת דקה אחת. בתום העצרת, בסביבות השעה 21:30, יתקיים אירוע "שרים לזכרם" בהשתתפות הזמר יונתן קלימי והרכבי בני נוער, שישירו שירי לוחמים. שני הטקסים יועברו בשידור חי בדף הפייסבוק של העירייה.
מחר (שני, 13.5.24) יתקיימו טקסי זיכרון בבתי הספר בעיר, ובשעה 11:00 תישמע צפירה בת שתי דקות.

*צילומים: באדיבות דוברות עיריית טירת כרמל*

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות