אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטירת כרמל: הערב הטקס המרכזי באודיטוריום אשכול הפיס ו"זיכרון בסלון" ברחבי העיר

טירת כרמל מציינת את יום השואה, שיחל הערב, במספר אירועים, טקסי זיכרון וגם "זיכרון בסלון" אליהם מוזמנים כל תושבי העיר

 

הערב (ראשון, 5.5.2024, 19:50) ייערך באודיטוריום אשכול פיס הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, במעמד ראש העיר, דודו כהן.
הטקס יחל בעצרת זיכרון, בקריאת "יזכור" ופרקי תהילים. לאחר מכן יישאו דברים ראש העיר, דודו כהן ומנהל תיכון מקיף דרכא אריאל, אבי רוק. במהלך הערב, אותו מפיקים מתנ"ס טירת כרמל, תלמידי ומורי דרכא אריאל, יוצגו מסכת וקטעי קריאה, שירה והמחזה שיבוצעו על ידי להקת קול הלב והתיאטרון הקהילתי של המתנ"ס. האירוע יינעל בתפילת קדיש, אל מלא רחמים ושירת "התקווה".
הציבור מוזמן, הכניסה חופשית. הטקס יועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של עיריית טירת כרמל.

מחר (שני, 6.5.2024) יתקיימו טקסי זיכרון בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, ובשעה 10:00 תישמע צפירה למשך שתי דקות.
בשעה 11:00 ייערך במתנ"ס טירת כרמל מפגש קהילתי מיוחד שיוצג על ידי החוג לתיאטרון נשי קהילתי, בהנחיית מירי כהן, ובו יוצגו קטעי קריאה ושירה. בשעה 12:00 יתקיים מפגש עם אליהו מילוא, שידבר על שואת יהודי סלוניקי ויגולל את סיפורה האישי של משפחתו. הכניסה חופשית בהרשמה מראש בטל' 053-4944825.

כבכל שנה, מתקיימים בעיר מפגשי "זיכרון בסלון" – מפגשים אישיים, משמעותיים ומרגשים, בהם מספרים שורדי שואה או בני משפחותיהם את סיפורם האישי והאנושי, למען הדורות הבאים. במסגרת זו, ביום חמישי האחרון אירח מרכז היזמות לחדשנות וטכנולוגיה את רוני בקר-קידר, שסיפרה את סיפור גבורתו של סבה, יעקב קסלברנר ז"ל, מקהילת יהודי העיר לוקוב שבפולין. בסיום המפגש התקיימה במקום פתיחת תערוכת אמנות מרשימה ומרגשת בנושא "מלחמה וגבורה", אותה הפיק ואצרה ורה גייליס, אמנית, פעילה חברתית, יוזמת תרבות, תושבת העיר. התערוכה כוללת צילום תיעודי של צלם העיתונות דור פזואלו; עבודות של תלמידת תיכון דרכא אריאל, שירן נחמד ותלמידת בית ספר זבולון, פולי סלובודצ'וק; וצילומים של נבחרת האמנים הבינלאומית Artists Stand with Israel. האירוע התקיים במעמד ראש העיר, דודו כהן והתערוכה תוצג במרכז יזמות לחדשנות וטכנולוגיה בחודשים הקרובים.
כמו כן, ביום רביעי האחרון התקיים מפגש זיכרון בסלון במרכז הצעירים והצעירות זוזו, שאירח את שורד השואה, יוסף זלצר מקהילת יהדות פולין, במפגש שהועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של מתנ"ס טירת כרמל.
עוד בשבוע שעבר נערך במועדון העולים בעיר מפגש בהשתתפות כ-40 שורדי שואה המתגוררים בטירת כרמל, מקהילת הווטרנים. במפגש הציגו השורדות והשורדים את סיפור הישרדותם וגבורתם האישי, ואף תועדו בווידאו למען הדורות הבאים. בהמשך יתקיימו מפגשי העברה בין-דורית בנושא יום השואה עם בני הנוער בעיר.
מחר (שני, 18:00) יארח מרכז הנוער מפגש זיכרון בסלון עם רבקה רוט, תושבת העיר, שתגולל את סיפור חייה המרתק ויוצא הדופן כמי ששרדה את שואת יהודי הונגריה.

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות