טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך בקריית ביאליק נערך בסימן חוט מקשר בין השואה לשבת השחורה ב-7.10

ביום אחד, ביצעו הנאצים החדשים באופן מרוכז את הפשעים שביצעו הנאצים על פני 6 שנות מלחמת העולם השנייה", אמר ראש העיר, אלי דוקורסקי, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שצוין בעצרת הזיכרון בקריית ביאליק

לזכור ולעולם לא לשכוח!

"ביום אחד, ביצעו הנאצים החדשים באופן מרוכז את הפשעים שביצעו הנאצים על פני 6 שנות מלחמת העולם השנייה", אמר ראש העיר, אלי דוקורסקי, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים אמש (5.5.2024) באולם הרב תכליתי על שם דני זק בקריית ביאליק וכלל את דברי ראש העיר, אלי דוקורסקי ומסכת בביצוע תלמידי קריית החינוך אורט קריית ביאליק. הטקס שודר בזמן אמת באמצעות דף הפייסבוק של העירייה.

דוקורסקי פתח את נאומו בדברים מלאי אופטימיות ותקווה שכתבה דוניה רוזן ז"ל, ניצולת שואה מפולין, שחיה בגטו, נאסרה על ידי הגסטאפו וניצלה על ידי אישה אוקראינית, שהסתירה אותה תוך סיכון חייה. " ב-7 באוקטובר 2023, התנפצה לרסיסים תקוותה של דוניה, כי מעשינו הטובים ותרומתנו לעולם ולאנושות יעניקו לעולם ולנו עתיד טוב יותר, שימנע מהרשע להשתלט על עולמנו", אמר דוקורסקי.

"ב-7 באוקטובר לא עזרה לנו תרומתנו הייחודית לעולם בתחומי המחקר והמדע, הכלכלה והביטחון העולמי, התרבות והאומנות ובתחומים רבים נוספים. הנאצים החדשים של החמאס רצחו ביום אחד, ללא רחם ובאכזריות יתרה, מאות מבני עמנו, אנסו נשים וגברים, שרפו חיילים, אזרחים וילדים, החריבו קהילות, חטפו אזרחים ולא בחלו בדבר. ביום אחד, ביצעו באופן מרוכז את הפשעים שביצעו הנאצים על פני 6 שנות מלחמת העולם השנייה. הם הפכו את חיינו לגיהנום ועד עתה מצויים 132 ישראליות וישראלים בשבי החמאס בעזה. טבח ה-7 באוקטובר שפקד אותנו, הוא האסון הגדול ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה ולמן הקמתה של מדינת ישראל", הוסיף דוקורסקי.

בהמשך נאומו הזכיר דוקורסקי את נועה אנגלנדר ז"ל, תושבת קריית ביאליק, שנרצחה עם בן זוגה, נועם אפרים ז"ל, במסיבת הנובה ברעים.

"85 שנים לאחר השואה בה רצחו הנאצים 6 מיליון יהודים, ברור יותר מתמיד כי העולם לא למד דבר !!! האנטישמיות, שנאת היהודים והרצון להשמידנו לא פסו מן העולם.

בארצות הברית מונעים כניסת יהודים לאוניברסיטאות, על אדמת אירופה מסתירים יהודים כל סממן יהודי כמו: כיפה, מזוזה ומגן דוד. בלונדון מסתירים בהייד פארק אנדרטה לזכר השואה פן פורעים איסלאמיסטים ישחיתו אותה. בצרפת, יש מי שמסמנים בתים יהודיים.

מזכ"ל האו"ם האנטישמי, ותומך הנאצים החדשים, אנטוניו גוטרש, מסרב לכלול את החמאס ברשימת הארגונים המבצעים אלימות מינית אף כי הוצגו בפניו עדויות חותכות למעשי האונס שביצע החמאס בנשים וגברים יהודיים. איראן ובנות בריתה ממשיכות להכריז בקול גדול, כי יש להשמיד את הישות הציונית, שקמה בעקבות השואה מאפר הנרצחים, ציין דוקורסקי.

ראש העיר ביקש לזכור הלילה את באבי יאר, פונאר, בוגדנובקה, יאסנובאץ, רומבולה ומאות בורות הריגה נוספים ששימשו את הנאצים במסגרת מסע הרצח של קהילות ישראל בשואה: " לצדן, הלילה נזכור גם את קהילות ישראל שנחרבו ונרצחו ב-7 באוקטובר ובהן מחר תתעורר ישראל ליום חדש. כלי רכב ינועו בכבישים, נשים וגברים יצאו לעבודתם, חיילינו ימשיכו לתפוס עמדותיהם בגבולות הארץ. ילדות וילדים יצעדו לבתי הספר והגנים. הזיכרון יישמר. פיתוח הארץ ושגשוגה יתעצמו ועמם התקווה, התקווה בת שנות אלפיים, להאמין, כי יהיה כאן עתיד טוב של שקט ושלווה. אנו ניצור כאן גם בשמחה וגם בכאב. נצפה ליום אביב גם בעת סגריר. נאמין שעולם טוב יבוא לנו לצד שכנינו, כפי שייחלה דוניה רוזן. נצח ישראל לא ישקר, והאדם ומעשיו הטובים ינצחו. בארי, נחל עוז, כפר עזה, ניר יצחק, ניר עם, כיסופים, סעד ועוד".

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות