התחרות הלאומית לרובוטיקה והנדסה התקיימה במרכז הטכנולוגי ליזמות

450 תלמידי תיכון מ- 35 בתי ספר בארץ השתתפו בתחרות הלאומית לרובוטיקה והנדסה שהתקיימה ב-מ 7.5 במרכז הטכנולוגי ליזמות של מינהל החינוך בעיריית חיפה

התחרות מתקיימת כבר יותר משני עשורים כחלק מפעילות מינהל החינוך הטכנולוגי של משרד החינוך בארץ.

השנה הוצגו בתחרות מעל 130 פרויקטים בנושאי רובוטיקה בשירות האדם והחברה, חדשנות ויצירתיות ומערכות תיב״מ (תכנון באמצעות מחשב), וכן התקיימו תחרויות טכנולוגיות ובהן רובונר- כיבוי שריפות באמצעות רובוט, תחרות מידול CAD ותחרות אולימפידע. חבר השופטים של התחרות כלל מורים מובילים של משרד החינוך מהאגף לחינוך טכנולוגי בראשותו של ד״ר אהרון שחר ובהובלתו של מפקח מגמת מכונות ד"ר ירון דופלט.

תלמידי המגמות הטכנולוגיות – הנדסיות שהשתתפו בתחרות החלו לעבוד על הפרויקטים כבר בתחילת שנת הלימודים, והיה עליהם למצוא פתרונות לבעיות בחיים האמיתיים באמצעות רובוטים. פרויקטים רבים זכו להתעניינות ובהם רובוט הנשלט ע"י רופא ומעניק טיפול בחולים מבודדים, וכן רובוט שמאתר מוקשים באופן עצמאי ומסמן אותם עם ספריי צבע.

אחד הפרויקטים שריגשו מאוד את צוות השופטים הוא רובוט שהומצא ע"י תלמידי תיכון דרכא מאשקלון בו יצרו שני רובוטים שנמצאים במנהרה שבנה החמאס, כשעל הרובוט האחד מותקנת מצלמה ומטרתו לאתר את הרובוט השני שבורח, לצלם את השטח עבור חייל שנמצא מחוץ למנהרה, לתפוס את הרובוט שברח ולהוציאו מהמנהרה.

ממינהל החינוך נמסר: "מערכת החינוך של חיפה גאה להיות בית לחדשנות טכנולוגית- מדעית. הקבוצות שהשתתפו בתחרות שנערכה במרכז הטכנולוגי, הציגו מודלים פורצי דרך שיהוו אבני דרך לשיפור איכות חיי האדם בתחומים רבים בארץ ובעולם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות