מהודו ועד טבריה: סניף חדש של בני עקיבא לחניכי בני המנשה

סניף חדש וייחודי של תנועת בני עקיבא יצא לדרך בימים האחרונים. מדובר בסניף שמיועד לקהילת בני המנשה שעלו לישראל מצפון מזרח הודו ומתגוררים בטבריה

לסניף הצטרפו כבר כ-70 חניכים מבני הקהילה המתגוררת בעיר, כאשר התנועה מכשירה בימים אלו מדריכים מבני הקהילה שיהיו אלו שיובילו את הסניף וידריכו את השכבה הצעירה יותר. הפעילות בסניף מתקיימת בשפה הקוקית (שפתם של בני המנשה) וכוללת פעילות מותאמת תרבות לבני הקהילה.

הסניף הושק באירוע הפנינג מיוחד בחג הפורים, כאשר החניכים אף יצאו יחד עם כל חברי התנועה למסע פסח באזור יער לביא וצומת גולני. בימים אלו מתחילה הפעילות החינוכית בסניף שתתקיים במהלך השבוע ומדי שבת. משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית שותפים אף הם להקמת הסניף יחד עם תנועת בני עקיבא ועיריית טבריה.

הסניף מצטרף לסניף נוסף שהקימה התנועה בנוף הגליל לבני קהילת בני המנשה ולשבט עבור בני הקהילה בסניף בבית שאן. את הסניף מובילה בתיה האוקיפ שעלתה לישראל לפני 6 שנים ומתגוררת גם היא בקהילת בני המנשה בטבריה. המשפחות בקהילה עלו בשנים האחרונות לישראל, כשחלקן הגיע רק בשנה האחרונה לארץ והצטרפו לקהילה בטבריה.

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין: "חלק משמעותי בפעילות התנועה הוא נושא קליטת העלייה. קהילת בני המנשה הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהנוף התנועתי בכלל הפעילויות, המחנות והטיולים. הסניף החדש הוא עוד נדבך חשוב במסלול ובדרך לסייע לקליטתם המוצלחת בישראל."

ראש עיריית טבריה יוסי נבעה: "העיר טבריה שמה לה להעמיד את המעטפת הרחבה ביותר לקליטתם של עולים רבים לתוכה. לא בכדי טבריה נבחרה מספר פעמים לפרסים בתחום עיר קולטת עלייה בשלל התחומים. מעבר לדאגה לחינוך, לתעסוקה, לאולפני לימוד השפה ועוד, חשוב לנו שהעולים ישולבו כמה שיותר בחיי הקהילה ובעשייה העירונית. שילובם של צעירי בני המנשה במערך תנועות הנוער המשגשג שלנו ופתיחת סניף בני עקיבא במיוחד בעבורם, הוא סמן נוסף בקליטה מוצלחת של העלייה בטבריה. אני מברך את תנועת בני עקיבא על פתיחת הסניף המיוחד שנותן לילדי קהילת בני המנשה בית נוסף בטבריה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות