העיר נשר ציינה את יום השואה והגבורה במספר טקסים ובטקס מיוחד ומרגש הבוקר במועדון בית הקשיש

יום השואה והגבורה תשפ"ד צוין בנשר בכמה טקסים בעיר. ״ביום השואה, כשאנחנו זוכרים את הניסיונות להשמיד את עמנו, אנחנו צריכים גם להתעורר להתמודדות הזו של העת החדשה. רק יחד, רק בעזרת תקווה, באמונה, באהבה לארץ ולעם, נוכל להמשיך ללחום על זכותנו לחיות בשלום.״

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ״ד צויינו ברחבי העיר נשר במספר טקסים, ביניהם הטקס הרשמי בהיכל התרבות העירוני בערב יום הזיכרון וכן פרוייקט ״פרח לניצול״ אשר בו משתתפים בני נוער בחלוקת פרחים לניצול השואה בעיר.

את הטקס העירוני הפיקו וביצעו תלמידי חטיבת הביניים ב׳ על שם דוד עמר ז״ל בהובלת המורות פנינה ורות , ובהפקה מוסיקלית של בתיה אדד והלל שטרית. בקטעי השירה השתתפו להקת הנוער העירונית ״כתום תפוז״ ועוד שני אורחים מיוחדים נכדתו של משה חידרסקי ובעלה של נכדה נוספת. הטקס הוקדש לזכרו וסיפורו של משה חידרסקי ז״ל, אשר שרד את התופת והקדיש את חייו להנצחת סיפורו וסיפור משפחתו שנרצה בשואה.

בבוקר יום הזיכרון ראש העיר, מלווה בסגניו וחברי מועצת העיר, הגיע למועדון בית הקשיש בעיר לטקס בו חולקו פרחים לניצולי השואה והודלקו יחד עמם נרות זיכרון למשפחתם. בטקס השתתפו גם נציגי משטרת ישראל מתחנת נשר, אשר לקחו חלק בפעילות עם הקשישים וניצולי השואה.

בנאומו, אמר ראש עיריית נשר, רועי לוי, את הדברים הבאים: ״ביום השואה, כשאנחנו זוכרים את הניסיונות להשמיד את עמנו, אנחנו צריכים גם להתעורר להתמודדות הזו של העת החדשה. רק יחד, רק בעזרת תקווה, באמונה, באהבה לארץ ולעם, נוכל להמשיך ללחום על זכותנו לחיות בשלום… אחרי השביעי באוקטובר הייתה קריאת השכמה לכולנו. איך בני אדם שוב יכולים להפוך ולהיות תת-אדם, לאנוס, לרצוח ולענות, מה שהיה נראה לנו כהיסטוריה רחוקה פתאום הפך להיות לדור שלנו מרחק נגיעה. יהי זכרם של ששת מליוני אחינו ואחיותנו – ברוך״.

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות